Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 66

Optimering

  1. #1
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Börja med att säga hej innan jag skriver mitt första inlägg.

    Jag hoppas min frågar är okej att ställa här annars får någon vänlig själ tar bort den.
    Jag driver idag en E-butik [hemsida bortmodererad] som legat ute sedan 060101 och som inte genrera knappt några träffar alls på googel.
    Ska tillägas att jag knappt har någon kunskap och måste förlita mig på andra för sökoptimering.

    Shopen jag hyr jag avwww.jetshop.se och är en färdig lösning.
    Jetshop rekomendera bara en leverantör för optimering och dom heter www.aleksika.se.

    Aleksika har olika nivåer på antal unika besökare dom sajter jag sett blivit optimerade har alltid hamnat på plats 1-3 på googel. och oftast hamnar dom högst upp.
    När man köper tjänsten beroende på vilken nivå man väljer garantera dom minst 60-120 unika beökare på dom 20 ord dom optimerat.
    Jag ställer mig frågan hur kan dom styra antalet unika besökare så att det inte bli 200st eller fler denna fråga har dom inte kunnat svara på.
    Vet ni hur det fungera??
    För mig känns det som det är aleksika som styr trafiken till mig och inte googel.

    Någon gav mig ett tips att länka mina produkter inne i sajten för att lyckas bättre på googel eller välja oscomers och det sissta är inget alternativ.

    Om man optimera ensajt på ca 20ord följer resten av shopen innehåll med upp på googel??
    Detta har ingen kunnat svara på och säger det är ovesäntligt om man inte ligge på första sidan är detta sant??

    Konkurenten har sina produkter länkade och dom har oscomers och alltid när det läggs upp en nya artiklar så finns dom genast med på googel.


    Sissta frågan hur ska man som amatör kunna hitta rätt bland alla skojare som syssla med detta när man inte har någon kunskap.

    Det blev en hel del frågor denna gång men det känns som detta är det ställe man kan få seriösa svar.
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2006-09-22 klockan 20:27. Anledning: Man får ej nämna egen hemsida när man frågar om hjälp

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej och väkommen.

    Aleksika har olika nivåer på antal unika besökare dom sajter jag sett blivit optimerade har alltid hamnat på plats 1-3 på googel. och oftast hamnar dom högst upp.
    När man köper tjänsten beroende på vilken nivå man väljer garantera dom minst 60-120 unika beökare på dom 20 ord dom optimerat.
    Jag ställer mig frågan hur kan dom styra antalet unika besökare så att det inte bli 200st eller fler denna fråga har dom inte kunnat svara på.
    Vet ni hur det fungera??
    För mig känns det som det är aleksika som styr trafiken till mig och inte googel.
    Det låter som AdWords, alltså sponsrade länkar i sökresultaten. Kanske någon annan som vet något om detta, om det är detta som Aleksika erbjuder? AdWords är inte alls samma som sökmotoroptimering.

    Om man optimera ensajt på ca 20ord följer resten av shopen innehåll med upp på googel??
    Jag förstår inte riktigt frågan. Alla undersidor på en webbplats brukar komma med i Google. Man brukar inte optimera efter 20 sökord, det brukar vara främst 1 eller 2 som man koncentrerar sig på och sedan kanske andra mer sällsynta ord.
    Detta har ingen kunnat svara på och säger det är ovesäntligt om man inte ligge på första sidan är detta sant??
    Om man inte ligger på första sidan så är det inte så bra. Men ofta är det ordkombinationer och fraser som man kommer bra på.

    Sissta frågan hur ska man som amatör kunna hitta rätt bland alla skojare som syssla med detta när man inte har någon kunskap.
    Det finns inga skojare här på forumet enligt vad jag vet, så här är det rätt tryggt.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Ang företaget så hittade jag en tråd i ett annat forum som berör dem.

    Det där med garanterade besök per dag låter som Jim säger precis som annonsering via AdWords, även om jag inte vet just om det gäller det företaget.
    Däremot stötte jag på det nyligen där ett annat företag* hade tagit drygt 3.000:- för att få in ungefär 500 besökare via AdWords. Med tanke på att klickkostnaden var ungefär 40 öre så blev det en bra förtjänst för dem.

    Fast de har inte kvar den kunden längre förstås.

    (*Inget företag som finns representerat här på forumet.)

  4. #4
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Tack för svaren jag får förtydliga mig.

    Nej det Aleksika erbjuder är SEO optimering.
    Det Aleksika gör är en slags info sida när dom SEO optimera en sida, när man sedan söker på order hos googel så kommer inte till sajtens startsida om man kan säga så.
    om du söker på ordet på volvo reservdelar på googel så komer du till kmax som är optimerat av Aleksika.
    Så ser ni hur jag menar.

    Det jag undrade var att om någonoptimera ca 20ord för att få med bredden på min sajt är om mina 2000 andra produkter kommer att hitta upp till googel.
    Idag hittar googel endast 78st från zooplanet.

    Är det möjligt att lyfta in en shop som min på googel med hjälp av rådfrågningar eller är det dyra pengar som gäller???


    Det är ju bra att veta att dom som finns här och driver företag är pålitliga.
    För dom man varit i kontakt med har ju lovat nästa bara guld.

  5. #5
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Ja, som jag förstår det (utifrån Aleksika sida) så handlar detta om Adwords eller Overture (eller vad det heter nu för tiden) - dock kan jag inte hitta vad det handlar om i klarspråk.
    Men deras sökmotoroptimering är som jag förstod det en helt annan tjänst de erbjuder, och baseras då på att skriva artiklar i ämnen som är relaterade till sidan, vilka ska dra till sig Googles ögon.
    Dock verkar det som om det inte finns någon tanke på att erbjuda ett arbete med att använda unika titlar för varje produkt (vilket varje webbutiksleverantör borde kunna tillhandahålla, utan att hänvisa till samarbetsparter).

    Själv är jag väldigt skeptiskt till samtliga mindre leverantörer av färdiga webbshopssytem då deras system oftast är väldigt begränsade - framförallt när det gäller sökmotoroptimering. Och de gånger de finns en chans att sökmotoroptimera butiken tas det bra betalt medan allt de gör är att t ex aktivera unika titlar på produktsidorna genom att rycka på en tangent (+ några tangenter till och några musklick).

    Nä, ska man ha en välfungerande sökmotoroptimerad webbshop får man antingen vända sig till en stor leverantör av webbshopssystem (då med kostnader från 50 000 kr och uppåt) eller till opensourcesystem som t ex osCommerce, cubecart mm.

    Även om det inte var ett alternativ så skulle jag rekommendera osCommerce - där är mycket redan färdigt och mycket går att lägga till. Skulle man inte vilja göra ändringarna själv så finns det personer som hjälper till med detta för summor som är betydligt lägre än de sammanlagda kostnaderna för färdiga webbshopslösningar.



    EDIT: Jag skrev alldeles för länge på detta inlägg och tog en paus, så en hel del svar kom visst inmedan jag tog det lungt =))
    Senast redigerat av whyld den 2006-09-22 klockan 21:38.

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Ok Bmwpower då skall du läsa i länken som jag skickade i mitt tidigare inlägg.
    Titta där på Kajsas svar, så tror jag du får en liten inblick vad det handlar om.
    Xpats svar direkt under sammanfattar bra vad det handlar om.

    Edit:
    Är det möjligt att lyfta in en shop som min på googel med hjälp av rådfrågningar eller är det dyra pengar som gäller???
    Ja det är möjligt, fast du kommer få fråga och läsa mycket här i forumet. Men det är klart vi är ju några som sysslar med optimering här som yrke också...
    Senast redigerat av Urban G den 2006-09-22 klockan 21:51.

  7. #7
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    När det gäller Aleksika är det inte Adword utan SEO Adword är skrot enligt dom.

    Visst gratisshopar kan bli aktuellt i framtiden när man vet vad man vill och lärt sig lite men inte ännu.
    Det är rätt skönt att bara betala per månad och veta att det rullar så länge man klara sig med vad dom kan prestera.

    Det svåra är ju att som amtaör för en uppfattaning vad som kan göras och om kostanden är skälig
    När man får förslagfrån 500-15000kr för samma jobb men med olika månadskostander så blir man osäker på vad skillanden.
    Som liten företagare har man inte råd med chansningar det ekonomin finns inte ännu.

  8. #8
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Ja det var en bra länk och det känns ju inte bra om det är så dom gör.
    Men det dom säger till mig är att dom optimera som dom gjort på volvo reservdel om du söker det på googel.

    Men samtidigt kan jag då förstå hur dom kan styra antal unika användare genom att strypa eller tillåta folk att söka produkten.
    Men om nu inte googel gilla det dom gr så borde inte så många av deras shopar ligga på topp.
    Oftast nå dom topp resultat på 1-3 månader.
    Men om det är som kjasa skriver i det andra forumet så kanske inte alla är unika besökare och söker på just det ordet utan det är påhittade sökningar som dom gör för att skapa trafik.

  9. #9
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag förstår inte riktigt allt vad du skriver att de sagt men...
    Men om nu inte googel gilla det dom gr så borde inte så många av deras shopar ligga på topp.
    Javisst fungerar det att bryta mot Googles riktlinjer och placera en webbplats högt upp. Inga problem alls.
    Fast det blir, om man uttrycker det milt, lite problem när Google kommer på det.
    Det behöver inte ens vara så att Google upptäcker det själva, utan det kan var en konkurrent till dig som anmäler till Google att din webbplats inte följer riktlinjerna.
    Så vill du ta risken att din webbplats kastas ut från Googles index för några år framåt så visst...

  10. #10
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Det är ett bra exempel:
    Men det dom säger till mig är att dom optimera som dom gjort på volvo reservdel om du söker det på googel.
    Detta är mycket mysko:
    Jag ställer mig frågan hur kan dom styra antalet unika besökare så att det inte bli 200st eller fler denna fråga har dom inte kunnat svara på.
    Detta är lurendrejeri (om det stämmer):
    utan det är påhittade sökningar som dom gör för att skapa trafik.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  11. #11
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag läste nu Kajsas inlägg i den andra tråden och det börjar klarna lite nu.

    Det är ingen bra metod ...

    Kräv att det är din domän som ska ranka högt på sökmotorerna.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  12. #12
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jovisst stämmer det Jim. De använder sig uppenbarligen av samma teknik som ett svenskt företag gjorde för ett tag sedan (Nej inte det företaget utan det där som har tionde bokstaven i alfabetet fler gånger i namnet).
    De fick väl runt 500 sådana där "extra sidor" utkastade från Google?

  13. #13
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Hej Bmwpower, och välkommen till forumet.

    Vi hade ju ett samtal om just de här sakerna härom dagen, och jag är glad att du har hittat hit, för det är just här du kan hitta svaren på de frågor du behöver ställa kring din webbshop.

    Jag står forfarande fast vid min åsikt att du antingen bör jobba ordentligt på din existerande lösning (som är en inframad butik, där det faktiskt finns visst utrymme att sätta title, description, hyfsat OK interna textlänkar och annat), eller byta till en webshop-lösning som inte ligger inuti ett frameset.

    Ta till vana att läsa nya trådar här, så kommer du att kunna bygga upp en förståelse, dels för den linje som några av oss arbetar enligt, som baserar sig främst på att göra din egen sajt så sökmotorvänlig som det bara är möjligt (går under termen onsite- eller onpage-optimering), men även bygga en förståelse för hur man ska tänka och hur det fungerar att bygga upp sin sökmotorexistens på inkommande länkar.

    Min tro är att du så småningom själv kommer att förstå tillräckligt för att kunna få din sajt ordentligt indexerad.

    Avslutningsvis. Akta dig för företag som baserar sin betalningmodell på antalet referenter via sökmotorerna. Det är resultaten som räknas, och dessa får du genom att ha en bra sajt som dessutom har bra placeringar på de sökord som är relevanta för sajten (för en webshop som din, alla dina produktnamn).

    // Nikke

  14. #14
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Det jag inte förstår är varför alla hakar upp sig på Aleksika? Inte kan det väl bara vara de som kan göra jobbet? Bara för att leverantören bara rekommenderar dem lär de ju finnas många som kan göra samma jobb.

    Att aldrig lova nåt är en av huvudreglerna i sökmotoroptimeringsbranschen. Man kan aldrig lova någon topp-placeringar eller besökare.

    Aleksika låter därför lite halvt oseriösa. Att lova besökare via Adwords är ju inte heller det relevant.

    [tillägg: fyra hela inlägg kom medan jag skrev .. Nu är det defenitivt klart att Aleksika är oseriösa.]
    Senast redigerat av Anton Johansson den 2006-09-23 klockan 00:01.

  15. #15
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Hej Nikke tack för samtalet det gav en hel del och tack vare dig httade jag hit.

    Om jag förstå Urban rätt så är det bara en tidsfråga innan dom haverera eller??

    Aleksika lovar mellan 60-120 besökare på sin brons nivå sedan kan man kliva upp fler nivåer om man har råd och vill detta är inte Adwords utan SEO.
    Jag anser att detta är något dom måste styra för annars hade dom inte kunnat sätta en övre eller nedre gräns på antal besökare.

    Varför jag bara prata om dom är 2 orsaker dels att det är bara dom som får komma in och peta hos jetshop, inte i programmet men någon gör dom som inte syns.
    Sedan är det bara dom som mer eller mindre kunnat lova topplaceringa på googel vilket jag själv sett att deras lösningar gjort om man väljer rätt sökord men inte annars.

    Känns som Aleksia får vara för min del.
    Men var finner man seriösa och BILLIGA företag som ger vad dom lovar, det är lätt att prata omkull en amatör om det inte varit för att man är snål och ifrågasätter allt.
    Bara man blir visad hur man kan göra så kan man ju prova.
    Mycket kan det mest men datorer och nät är det ända jag inte kan så det är svår nöt och när man har frågor så svävar svaren iväg.

  16. #16
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Citat Ursprungligen postat av Bmwpower
    Varför jag bara prata om dom är 2 orsaker dels att det är bara dom som får komma in och peta hos jetshop, inte i programmet men någon gör dom som inte syns.
    Jag förstår inte riktigt vad du menar. Är det bara Aleksika som får peta i programmet för leverantören? Väldigt dåligt isåfall.

    Billiga sökmotoroptimerare finns det nog också gott om. Vad jag förstått är väl du mest intresserad av att få en grundlig genomgång av sidan samt att få det mesta indexerat. Har jag rätt eller har jag fel?

  17. #17
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Du kan skriva en ny tråd med info i denna sektion:
    http://www.seo-forum.se/foermedling-av-seo-tjaenster/

    Så kan de som vill här på forumet kontakta dig och erbjuda sina tjänster.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  18. #18
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Ja tydligen är det bara aleksika som jetshop släpper in för att göra några ändringari programet inte i koden om jag förstått det hela rätt.

    Ja det är väl i första hand en grundlig genomgång av sidan för att se vad som kan göras innan man lägger ut en massa penagar på SEO

  19. #19
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Grejen är att Jetshop-lösningen faktiskt inte är så pjåkig. Rätt använd så finns det fält för alla meta description-fält, det finns goda möjligheter att arbeta med djuplänkar inom sajten från alla olika nivåer, och koden som genereras är rätt hyfsad (förutom den där javasciptmenyn som alla webshop-lösningar älskar).

    Det enda felet är som jag ser det att shoppen visas i en inre frame (med ett redirect-script på varje sida föjr att lyfta in sidan i framesetet).

  20. #20
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Känns som om jag måste komma med i diskussionen lite grand.

    För det första så ska, enligt min åsikt, alla ambitioner med SEO alltid vara att det är den egna sidan som ska ranka. Om man arbetar med artiklar eller liknande från andra domäner, så ska detta vara som ett komplement. Sett ur den synvinkeln kan det faktiskt vara ett mycket bra komplement. Både för att generera trafik, men kanske allra mest för att generera bra inlänkar.

    För det andra så vet jag av erfarenhet att det finns flera leverantörer av CMS och webshopar som inte låter en anlitad SEO komma in och göra sitt jobb, utan istället vill att man ska lära dem hur de ska göra. Visst kan man dela med sig av sin kunskap, men att tillhandahålla direkt undervisning till blivande konkurrenter tror jag inte att någon vill göra, inte utan rejält betalt det vill säga.

    Jag har kikat på de exempel som bmwpower nämnde tidigare i tråden, och att skapa informationssidor på kundens domän för att uppnå ranking kan vara en bra lösning, men jag tycker nog att man ska kunna kräva att få hela sin webbshop optimerad. Alltså att man optimerar varje produktsida, och att man ser till att nya produkter som läggs till presenteras på ett optimerat sätt. Om din leverantör av webshopen inte ger dig möjligheten att göra denna optimering bör du se dig om efter en annan leverantör.

    Att optimera en webbshop eller ett CMS på detta sätt kan kosta en del, men långsiktigt är det den bästa lösningen. Detta kan man sedan komplementera med informationssidor för att trycka extra hårt på vissa sökfraser. Men utgångspunkten bör vara att optimera själva webbshopen så att de produkter som du i framtidan lägger in i systemet får en sökmotorvänlig formatering från dag ett.

    Som alltid är det mina personliga åsikter jag framför

  21. #21
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Med andra ord så är Aleksikas lösning okej men alldels för smal.

    Men med hjälp av er har man ju fått ett hum vad man kan kräva av en leverantör.
    För hur stor sanolik är det att kunderna söker på endast 20 ord när man har 2500 produkter.
    Tyvärr finns inte andra alternativ än att hyra en shop.
    Men det tråkiga är när inte man kan få någon hjälp från sin leverantör.
    Med att optimera sidan och dom bolla vidare och dom i sin tur bara säga vi fixa 20ord resten brukar följa med.
    För googel borde väl kunna hitta mer än 78 produkter från min sajt när man varit live i snart 10mån.

    Det konstiga är ju att konkurenten som kör med internläkning lyckas så bra med googel.
    Detta säger Aleksika inte påverka googels upptagning av produkterna.
    Jag skriver med konkurentens sida så ni kan se och kanske avslöja vad som är så unikt med deras sajt.

    www.akvarieshopen.com

    Sedan vill jag tackar för alla svar ni ge mig jag suger åt mig som en svamp för att kunna dra nytta av det.

  22. #22
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    De verkar ha stängt av högerklicks-funktionen på sidan och därför kan jag inte kolla in koden. Men sidan är byggd på ett annat sätt, och om jag inte har väldigt fel (vilket jag har haft förut) så är den inte byggd med frames på samma sätt som din sajt.

    Sedan verkar de ha använt principen "högst två klick från startsidan" till de sidor man vill ha indexerade. Det kan nog också ha hjälpt en del.

    Överlag en bättre optimerad sida.

  23. #23
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Några av de viktigasta fördelarna med deras shop är att de har unika titlar för varje kategori, varje underkategori och varje produkt.

    De har även URL:er som är sökmotoroptimerade

  24. #24
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    är det mycket jobb att göra samma sak i min shop??

    Tror ni det är något som går att göra i min shop ??

  25. #25
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Bör väl tilläggas att varje ram har unika titlar hos jetshop - dock vet jag inte hur väl detta fungerar med sökmotorerna och den frågan lämnar jag över till någon mer kunnig inom det området.
    Senast redigerat av whyld den 2006-09-23 klockan 14:19.

  26. #26
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag skriver med konkurentens sida så ni kan se och kanske avslöja vad som är så unikt med deras sajt.

    www.akvarieshopen.com
    Denna är riktigt bra optimerad. Använder du user-agent Googlebot (så som google ser sidan) är URLerna perfekta. Titlarna är även mycket bra. Dock fattas rubriker, sitemap, mer text på startsidan och lite annat.

    Ska jag avslöja? Den använder osCommerce (vilket var nämnt tidigare som rekommendation). Då har man helt andra möjligheter, men det betyder dock inte att inget kan göras med din sajt.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  27. #27
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Om man frågar så här hur bra kan min sajt bli??
    För även om jag väljer osCommerce så är det 2 saker jag inte klara dels SEO och programeringen så det blir ju värre än det är idag.

  28. #28
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Det är inget som sätter gränsen för hur bra din sajt kan bli. Men så länge du inte kan ändra i koden kan det bli ganska svårt...

  29. #29
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    okej då vet jag för koden kan jag inte ändra

  30. #30
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    med andra ord får man slå sig till ro och acceptera att konkurenterna kör ifrån en.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Optimering för phpBB, shop och classifieds
    Av Miqe i forum Optimering
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 22:58
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 13:14
  3. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 18:59
  4. Vikten av taming vid optimering
    Av Urban G i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 11:29
  5. Branscher som betalar bra per klick (adsense)
    Av Niklas i forum Sökordsanalys
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 13:11