Resultat 1 till 7 av 7

Verktyg för Webbansvariga

  1. #1
    olssons avatar
    olsson olsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    30
    Hej, Jag fick ett meddelande från Google idag om att en sida har en allvarliga statusproblem. Låter ju oroväckande men det kanske inte är så farligt.

    "Allvarliga statusproblem hittades på webbplatsen. - Kontrollera webbplatsstatus

    Hälsokontroller av webbplatsen

    Detaljer
    Blockerar robots.txt viktiga sidor? En viktig sida blockeras av robots.txt."

    När jag kollar vilken sida som menas så kommer hxxp://*******.com/wp-admin/post-new.php upp.

    Jag förstår inte hur en sida som jag inte har skapat har allvarliga statusproblem? Någon som vet vad som ska göras för att korrigera felet?

    Mvh

  2. #2
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Har du Wordpress Firewall installerad?

  3. #3
    olssons avatar
    olsson olsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    30
    Jag förmodar att Wordpress Firewall är en plugin men någon sån har jag inte installerat. Sidan är snart 1 år gammalt.

  4. #4
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Då kan det mycket väl vara så att din installation har blivit hackad och att du fått en sida installerad utan din vetskap. Jag får varje dag larm om misstänkta attacker på mina WP-installationer.
    Senast redigerat av SEOJonas den 2012-01-24 klockan 20:55. Anledning: content

  5. #5
    olssons avatar
    olsson olsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    30
    Låter ju inte kul, hur fixar man det?
    Vad jag kan se så har jag ingen sida som jag inte känner till iallafall.

  6. #6
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Lättast är att ominstallera, men det kanske finns någon annan fix. Ta kopia på all content för säkerhets skull, du kan också ta en kopia på databasen - vilket förslagsvis borde vara en säkerhetsrutin hos alla mtp att det annars är webbhotellet som ansvarar för backup, och det är aldrig en 100% garanti att det fungerar.

    På vilket sätt kollar du? Via DOS eller FTP-program? Visar programmet även gömda filer? Det finns sätt att "gömma" filerna på i Linux.

  7. #7
    olssons avatar
    olsson olsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    30
    Jag har enbart kollat visuellt i min Wordpress. Jag kan inget om DOS eller FTP

    Ok men jag börjar med o kontakta mitt webbhotell så får jag se vad dom säger. Tack för hjälpen så här långt Fjodor.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 11:43
  2. Verktyg för webbansvariga
    Av NHC i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-14, 16:07
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 12:32
  4. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 13:32
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 14:23