Resultat 1 till 3 av 3

Olika serp på liknande sidor

  1. #1
    Murmelins avatar
    Murmelin Murmelin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    13
    Hej!
    Jag måste bara fråga. Hur kommer det sig att ett av jobben jag har på min sida inte kommer upp alls, trots att den har flera länkar utifrån, medan andra sidor med liknande innehåll kommer upp i serpen? Man tycker ju att den det länkas mest till borde komma före en annan som det inte länkas till alls, när det handlar om samma sökord. Eller har jag missuppfattat det hela helt?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det går inte riktigt att svara på utan att få mer information, som sajt, sidor och sökord.

    Spontant, när du säger jobb, så börjar jag fundera på om det är så att du skrapar innehåll från andra sajter? I så fall kan det vara så att vissa sidor inte indexeras för att samma innehåll finns på andra sajter. Men som sagt, det är inte säkert att det är så i det här fallet.

  3. #3
    Murmelins avatar
    Murmelin Murmelin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    13
    Med jobb menar jag jobb som jag har gjort. Jag är grafisk formgivare och lägger upp mina jobb på hemsidan. Det rör sig om logotyper, grafiska profiler, förpackningar, visitkort, ja egentligen allt man kan trycka. Plus hemsidor och nyhetsbrev.

    Det jag undrar över är exempelvis en logotyp som jag har gjort. Den har fått en del "uppmärksamhet" i bloggar med flera externa länkar till den sidan. Tidigare har sidan hamnat högt upp på Googles bildsökning. Nu, helt plötsligt kommer den inte upp alls, men andra logotyper från min hemsida kommer upp, trots att dom inte har en enda extern länk till sig. Och det tycker jag är lite underligt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Liknande sidor hos analytics - straffad?
    Av Legendarisk i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-31, 15:15
  2. KÖPES: Länkar från sidor om båtar eller liknande
    Av olmatte i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 13:22
  3. SERP i olika varianter av google. xxx
    Av baggelin i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-11, 21:54
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 03:57
  5. olika serp ranking
    Av stikkan_94 i forum Google
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 20:46