Resultat 1 till 4 av 4

Är detta cloaking

  1. #1
    jannesuhrs avatar
    jannesuhr jannesuhr är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    5
    Om man gör en sida för ett sökord med Title, H1 och sen text med just detta sökord, sen får sidan "sökord.html" men sidan går inte att nå från en synlig meny på sidan. Man kan bara nå den genom www.mysite.com/sökord.html.

    Sidan har relevant text och bilder och sen länkar den vidare till det sökordets "riktiga" sida. Räknas detta som Cloaking av Google och ger straffpoäng?

    Avsikten är ju att Google ska hitta sidan på det sökordet och länken gör att man kommer till sidan som har relevant innehåll för att sen gå vidare in på sidan.

    Janne

  2. #2
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Nej det är inte cloaking men varför vill du göra så? Det du gör är att skapa en orhpan och den kommer få klart svårare att ta en position än om du bara gör en vettig sida precis som vanligt.

    Om du vill att folk ska ta sig till en specifik sida för att där köpa/registrera sig eller vad som helst är det ju dessutom bättre att besökaren kommer dit direkt snarare än till en annan sida som bara är till för att de ska bli tvingade att klicka en gång till för att komma till det de letade efter.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  3. #3
    jannesuhrs avatar
    jannesuhr jannesuhr är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    5
    Ok Tack för svaret.

    Sidan jag jobbar med har ganska många sökord/begrepp för samma sak, plus särskrivningar och ändelser så det blir ganska många sökord att få in om det skulle göras på bara en sida. Tänkte prova och se om det här sättet ger bättre resultat.

    Janne

  4. #4
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Tycker inte du ska göra en särskild sida för särskrivningar etc, det fungerade bra tidigare men är en metod på väg ut. Den senaste tidens uppdateringar filtrerar dessa bättre och bättre. Satsa på länkbygget till sidan istället, variera ankartexterna mer.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. vad är detta?
    Av barje47 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 15:50
  2. Är detta Googlebot?
    Av lenny46 i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 16:04
  3. Är detta länk farmar???
    Av Mactim i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 11:18
  4. Är detta cloaking?
    Av PA Ulander i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 03:53
  5. Är detta bra marknadsföring?
    Av John Melin i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 21:56