Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 37 av 37

Priser

  1. #31
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Livet är bra orättvist.
    En duktig bilmekaniker tjänar mindre för han gör arbetet snabbare givetvis har han alla verktyg och maskiner som behövs.
    Så tar vi "garagenisse" som har sin lilla verkstad givetvis så kan han ju vara duktig också men förmodligen tjänar han mer.
    Hoppas ni förstår vad jag menar.

    Jag har själv anlitat ett känt seo företag, men tyckte inte att de gjorde så hemskt mycket mer på min portal än att lägga in sin kod på alla mina sidor jaja jag säger då det. På 5 månader lyckades de öka min trafik med 100 st om dagen. Det tog nästan 4 månader innan de upptäckte att de inte kom in på sidan för jag hade bytt kod.Hmmm
    Däremot så har jag förstått att det finns flera duktiga då menar jag duktiga sökmotoroptimerare som gör ett bra jobb men frågan är om det är värt som i mitt fall 2000 kr i timman. Kanske en billigare optimerare hade gjort det bättre för inte alltid följer pris och kvalite ihop.

  2. #32
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Jag skulle utan vidare betala ett par tusen i månaden för 100 extra besökare om dagen om de var rätt besökare. På de termer jag tänker på är nästan alla sökningar en buy. SEO och internet är statistik statistik statistik. En kille med bilaffär (fysisk) som får 100 extra besökare om dagen, tror ni han klagar? Nej, för besökarna som gick in där visste vad de kommit till för butik. Hans reklam har väckt deras intresse nog för att gå in hos honom, det är upp till försäljaren att avsluta caset. Om en webbsida får 100 extra besökare kan det betyda att de har kommit rätt eller fel. Om det är 100 besökare som letade efter just DIN portal så kan det innebära hur mycket pengar som helst beroende på vad för produkter du säljer. Om de kommit fel så kan det bero på att folk nöjessurfar (fortfarande potentiellt lead), klickade fel (lättare hänt än att gå in i fel dörr, även om det händer mig ibland) eller att de helt enkelt trodde de skulle komma någon annanstans än de kommer (missledande / felaktig reklam).

    Att köpa SEO är mycket ansvar för kunden, man måste ställa krav och veta vad det är man betalar för. Det finns inga magiska silver bullets som man bara kan betala xx tusen för och sedan sitta och räkna pengarna på kammaren. Jag håller med Maccke, utnyttja de resurer vi har här på forumet, det ger garanterat en personligare kontakt och om ni frågar mig en prisvärdare tjänst än de stora företagen.
    Senast redigerat av Hjalmar den 2006-10-02 klockan 17:18.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  3. #33
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Glömde att säga att jag med min ringa kunskap har tack vare dessa bussiga seo utövare som finns här på detta forumet ökat mina besök med mångfalt mer än det "företaget" gjorde under samma tid.

  4. #34
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Om man tar jämföreslen med en garagmek bara för det är enkelt.
    Ofta besitter dom bättre kunskaper för dom brinner för sitt jobb och får slita för lönen.
    Medans stora företag betalar lön även om du sliter mindre bara du gör det du bli tillsagd.

    Vad hjälper det om man får in 300 nya besökare om dagen om det bara är en som handla.
    jag ska vara ärlig och säga att tråden skapades för att jag är liten företagare med små resurser.
    Men det jag märkt är att seo brachen rikta sig till 98% bara till storföretag för inget litet nystartat webbföretag har råd men många av dom priserna som nämns.

    Sedan borde det väl finnas en varningssida där man seriöst kan få lista företag som tar betalt för något dom knappt utför eller inte kan visa bra resultat.

  5. #35
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Bmwpower, det du kan göra i det läge då är att läsa på forumet, skaffa inlänkar från kataloger, byta länkar. Skriva kommentarer i relevanta bloggar om din affär, ha länken som signatur på forum. Maximera synligheten helt enkelt. Du kan garanterat få tag på nån gymnasieungdom som gör jobbet åt dig för ett par tusenlappar eller för 80:- timmen. Du kommer aldrig hitta en business-2-business-kontakt som tar mindre än fem-sexhundra i timmen, så är det helt enkelt med konsultarvoden.

    Var inte ledsen för det dock, du kommer långt med det du kan göra själv på bara ett par timmars erfarenhet. Sen kan du hyra in någon av killarna här för en rådgivande konsultation på ett par timmar kanske, det har jag tex gjort med Jim en gång med utmärkt resultat (jag säger utmärkt eftersom han påpekade ett par grejer som var uppenbara när han sa det, men som jag helt hade glömt bort). Det var en del i en deal mot att jag kodade ett script åt honom, tjänster och gentjänster funkar bra i konsultbranschen nämligen också..
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  6. #36
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Sen kan du hyra in någon av killarna här för en rådgivande konsultation på ett par timmar kanske, det har jag tex gjort med Jim en gång med utmärkt resultat (jag säger utmärkt eftersom han påpekade ett par grejer som var uppenbara när han sa det, men som jag helt hade glömt bort). Det var en del i en deal mot att jag kodade ett script åt honom, tjänster och gentjänster funkar bra i konsultbranschen nämligen också..
    AHA! det är så man ska göra

    cya,
    /PatrikB

  7. #37
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Bmwpower, det du kan göra i det läge då är att läsa på forumet, skaffa inlänkar från kataloger, byta länkar. Skriva kommentarer i relevanta bloggar om din affär, ha länken som signatur på forum. Maximera synligheten helt enkelt. Du kan garanterat få tag på nån gymnasieungdom som gör jobbet åt dig för ett par tusenlappar eller för 80:- timmen. Du kommer aldrig hitta en business-2-business-kontakt som tar mindre än fem-sexhundra i timmen, så är det helt enkelt med konsultarvoden.

    Var inte ledsen för det dock, du kommer långt med det du kan göra själv på bara ett par timmars erfarenhet. Sen kan du hyra in någon av killarna här för en rådgivande konsultation på ett par timmar kanske, det har jag tex gjort med Jim en gång med utmärkt resultat (jag säger utmärkt eftersom han påpekade ett par grejer som var uppenbara när han sa det, men som jag helt hade glömt bort). Det var en del i en deal mot att jag kodade ett script åt honom, tjänster och gentjänster funkar bra i konsultbranschen nämligen också..
    Mycket bra sammanfattning Hjalmar. När du skriver "gymnasieungdom", menar du kanske mig?

    I grund och botten handlar ju trots allt sökmotoroptimering om marknadsföring och med lite klurande så kommer man oftast på bra vägar själv, även om det ofta kan vara bra att anlita någon eftersom de redan har klurat ut nästa steg...

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Priser för PR-länkar?
    Av Sneaky i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 16:25