Resultat 1 till 4 av 4

Gilla andra sidor eller inte på FB

  1. #1
    Favazzas avatar
    Favazza Favazza är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    9
    Jag har funderat länge på om det är till fördel eller om det finns någon nackdel att min sida ska gilla andra sidor (våra tillverkare, klubbar etc).

    Vad kan jag vinna på det? Jag kan nämna dem i min egen status via tagg..
    Nackdel? Jag lånar en del information från tillverkarnas sidor. Bra eller dåligt?

    Hur hanterar ni era?

  2. #2
    Susann Stjernborgs avatar
    Susann Stjernborg Susann Stjernborg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    158
    Det brukar ju rekommenderas speciellt för nya sidor att Gilla andra sidor och gå runt och kommentera på de andra sidorna för att göra sig ett namn och bli lite känd.

    Det ska inte missbrukas genom att gör reklam för sig själv, snarare ska det användas för att ge mervärde åt de fans som den andra sidan har. Man kan komma med goda råd o tips m m och därmed sakta göra sig ett namn som "expert" inom området. Detta leder då till man själv får fler fans. Förhoppningsvis
    Men detta ska naturligtvis göras med sunt förnuft, man får inte stjäla uppmärksamheten alltför mycket för den andra sidan.

    Sociala medier handlar trots allt om relationer, gör man det snyggt kan man t o m dyka upp på konkurrenternas sidor, om än blygsamt.
    Många gånger är ju en konkurrent egentligen en slags kollega och man kan t ex komma med glada utrop över konkurrentens fantastiska bloggpost (eller whatever...) och därmed upprätthålla bra relationer. Det får man alltid igen, förr eller senare

  3. #3
    Favazzas avatar
    Favazza Favazza är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    9
    Tack för din input.

    Problemet här är väl att våra leverantörer alla är utländska medans vi själv mer eller mindre enbart säljer till svenska kunder. Så ur den synpunkten kanske det inte ger så mycket.
    Det skulle vara mer på lokal nivå då kanske.

  4. #4
    Gabriel Ks avatar
    Gabriel K Gabriel K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    235
    Personligen tycker jag att det är bra att gilla andra företag på Facebook. Men precis som Susann Stjernborg skriver så ska det inte missbrukas.
    Jag rekommenderar våra kunder att gilla deras leverantörer av material eller betalningslösningar samt övriga. Fördelarna är många, också för att en konsument som gillar Er fanpage kan snabbt få en överblick vilka ni samarbetar med. Att skriva i andras företagssidor på Facebook rekommenderar jag dock inte om det inte finns ett starkt samband och "konsumenterna" känner till Era samarbeten, kan bara skapa förvirring annars.

    Citat Ursprungligen postat av Favazza Visa inlägg
    Jag har funderat länge på om det är till fördel eller om det finns någon nackdel att min sida ska gilla andra sidor (våra tillverkare, klubbar etc).

    Vad kan jag vinna på det? Jag kan nämna dem i min egen status via tagg..
    Nackdel? Jag lånar en del information från tillverkarnas sidor. Bra eller dåligt?

    Hur hanterar ni era?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-08-12, 11:41
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 11:08
  3. Till Maccke och andra ang köp, sälj eller byt
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 09:21
  4. MSN listar mkt färre sidor än de andra
    Av Qlof i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 09:59
  5. Google funkar, men inte andra..
    Av thorm i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 18:58