Resultat 1 till 2 av 2

Utslängd från Goolge efter ett samtal från sökoptimeringsbolagetl

  1. #1
    sababas avatar
    sababa sababa är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    1
    För cirka fem år sedan anlitade vi sökoptimeringsbolaget för sökmotoroptimering, avslutade sammarbetet ett par år senare. Vi har hela tiden sedan dessa rankad väldigt bra, fram till idag. Igår ringer en kille från sökoptimeringsbolaget och undrar om vi är intresserade av deras tjänster, jag förklarar att jag inte gillar deras sätt att arbeta så vi är absolut inte intressearde, han blir sur och vi avslutar samtalet. Idag finns vi inte med i Googles index längre, vi har inte gjort något med våran egen sida och det borde inte finnas något från våran sida som skulle kunna uppfattas som spam. Vi rankar fortfarande bra på Bing. Men på google finns vi inte med, även om man söker på hela vårt företagsnamn eller rena ciatat från våra sidor.

    Är detta bara ett sammanträffande eller finns det något som sökoptimeringsbolaget skulle kunnna göra för att få oss svartlistade? (De har inte tillgång till våran server).

    ---------

    Edit: Jag ersatte namnet på företaget med sökoptimeringsbolaget eftersom det inte spelar någon roll vilket företag det gäller. Tänk på att regel 2 gäller även i denna tråd. //Tobias Nyholm
    2. Ingen smutskastning av SEO-företag eller personer som sysslar med SEO får förekomma på detta forum - det kan ni ta upp någon annanstans. Ej heller får länkar till dåligt SEO-jobb ges där man kan se på länken vem som är SEO.
    Senast redigerat av Tobias Nyholm den 2012-05-22 klockan 14:44. Anledning: Regel 2

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Totalt osannolikt att företag som ringde till dig skulle ha gjort det.
    Även om man skulle försöka så skulle det inte gå från en dag till en annan att sänka en sida.
    Inte ens om du sätter noindex/tar bort webbplatsen helt/etc, utan den ligger kvar i Google ett tag till efter det vid sökningar.

    Några frågor dock.
    Om du gör en sökning site:dittdomännamn.se ger det träffar på domänen?
    Har du Webmaster Tools installerat, och om ja finns det någon varning där?
    Har någon av er lagt in noindex, blockerat sidan i robot.txt i samband med uppdatering/designförändring?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 18:40
  2. Hej från Tomas
    Av SEO-T i forum Introduktion
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-27, 14:13
  3. Köp av länkar från SV, EN, DE, ES & FR
    Av AndreasG i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 17:25
  4. Goolge har ju kartor med geografiskt utpekade företag
    Av johjoh68 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 09:18
  5. Sjönk från plats nr 2 till 9 efter en inlänkning?
    Av carlespuyol i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 17:58