Resultat 1 till 4 av 4

Ta bort spammig undersida?

  1. #1
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Under en period av cirka ett halvår har jag haft en undersida på en av mina sidor som fyller ingen som helst funktion förutom att den länkar till länkkataloger som krävde tillbakalänk. Vad jag förstått nu är att dessa länkkataloger är skit i jämförelse med dom länkar jag införskaffat nu. Det känns som att Google heller inte uppmuntrar direkt till sådant länkbyte efter läst deras riktlinjer.

    Min är fråga vad tror ni Google tänker om jag helt plötsligt tar bort hela sidan i sig. Eller borde jag bara ta bort länkarna och låta sidan va kvar? Men samtidigt är just den sidan i sig väldigt kass och erbjuder inget som helst värde för besökaren, förutom om den är hemskt intresserad av bakgrunden till hemsidan som jag beskriver på den undersidan vilket jag dock tvivlar på. Informationen var mest bara för utfyllnad så jag inte behövde ha 5 länkar listandes under varandra, såg lite spammigt ut.

    Ur ett logiskt perspektiv känns det givetvis självklart att ta bort hela skiten på en gång men jag vet inte vad det kan ge för effekt från Googles sida. Utgår i och för sig inte du vet det heller, men kanske har nån tanke?

    Tack.

  2. #2
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Förutsatt att sajten innehåller mer än bara en framsida och denna undersida så skulle jag ta bort den direkt.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  3. #3
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Framsidan har en artikel på ca 600 ord, sen finns det ca 5 undersidor som alla har ord på 200-400 och en övrigt flik som fungerar som en blogg, där finns det ca 10 inlägg med 400 i varje. Så det finns ju lite content. Frågade nyss en annan person och han säger jag borde lägga en 301:a till en annan sida med liknande content för att slippa 404 varningar i Google WMT. Nån reflektion på detta?

    Tack för hjälpen.

  4. #4
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Du har alltså tillräckligt med content enligt min mening för att kunna klara dig utan den där sidan. Angående errors i WMT så ligger de ju kvar ett tag och det ser fult ut i kontrollpanelen på WMT, men jag har inte sett att de ska spela någon som helst roll för sidans ranking med några enstaka errors. Min huvudsida har flera sådana utan att det har skadat.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Redirect till doman.com/#undersida
    Av clirre i forum URL-omskrivning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 14:17
  2. IDN kod i undersida?
    Av Skillrookie i forum Domänen
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 16:40
  3. Satsa på startsidan eller undersida
    Av Skillrookie i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 15:24
  4. mäta unika besökare för en undersida
    Av KarlKanin i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-20, 22:53
  5. Inlänk ifrån förstasida vs. undersida
    Av m4gnus i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 14:49