Resultat 1 till 5 av 5

Vad bör man tänka på när man uppgraderar sidan

  1. #1
    Chrisses avatar
    Chrisse Chrisse är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    8
    Hej.

    Det jag undrar är vad man bör tänka på när man uppgraderar sin webbsida. Det är en riktigt stor uppgradering, byte av system och allt Är det något speciellt man bör tänka på? Har hört att man ska parallel köra sidan med original sidan ett tag?

    Mvh Chrisse

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Om du tänkte byta domän så kan det här vara bra läsning:
    http://searchengineland.com/you-don%...-domain-111957

  3. #3
    Chrisses avatar
    Chrisse Chrisse är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    8
    Tack Feldon ska läsa det när tiden är mogen Dock så är det inte domänflytt jag undrar om utan om man radikalt ändrar innehållet på samma domän.

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Bästa är nog att köra den nya sidan i en utvecklingsmiljö icke nåbar för utomstående inkl Google. Med andra ord inte ha båda versionerna av webbplatsen ute skarpt.
    Göra klart allt där sedan testa att allt fungerar som det skall för att därefter köra ut den nya webbplatsen. Men se till att möjligheterna finns att rulla tillbaka den gamla om något helt oväntat inträffar.

    Det är en del att tänka på. Den gamla webbplatsens urler behöver skickas vidare till dess motsvarande plats på den nya sidan. Ur SEO synpunkt så gäller det att behålla befintligt värde och addera nytt när den nya webbplatsen kommer ut.

    Det är ett utmärkt tillfälle att se över optimeringen och stärka upp den i samband med en ombyggnad. Om ni inte har kompetensen själva för SEO skulle jag föreslå att ni tar en någon konsult som kan hjälpa er där. Och det på ett tidigt stadie.
    Att komma in när en webbyrå nästan gjort klart arbetet brukar inte alltid vara så lyckat ur optimeringssynpunkt.

  5. #5
    ploppan73s avatar
    ploppan73 ploppan73 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    60
    Precis som Urban säger. Lägg den INTE online....Kör den i en utvecklingsmiljö först...Du kan välja "No index" på allt som görs på sidan också....Det motverkar duplicate content så länge som siten utvecklas..... Vad är anledningen till att du byter?, det vore intressant att veta....Om du radikalt ändrar innehållet på din befintliga site...så Kommer det att ge svallvågor i serpen. Jag hoppas du inte lagt alltför mycket pengar på dessa ord eller kategorier som du vill ändra på. Om du bara ska "flytta" kategorier så brukar id-numren följa med, ska du byta plattform helt så tycker jag att du ska "koppla ihop" webbyrån med dom som hjälper dig med SEO för att inget otrevligt ska hända. Det kan kosta ännu mer pengar, framför allt när det gäller serp placeringar....Har du två partners som pratar samma språk ska vet dom vad som ska göras vid en flytt.... Eftersom du ska ändra innehållet "radikalt" så kan jag inte tolka det som annat än att du har en dålig site idag.......Då kan nog slutresultatet med en nylansering inte bli sämre än det har varit tidigare...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Robots.txt, hur ska man tänka?
    Av Annika Lindstedt i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 09:02
  2. vad bör man tänka på?
    Av snoddas i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-21, 23:52
  3. Hur tänka med nya sidor?
    Av robbanf i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-14, 20:59
  4. Aleborg uppgraderar
    Av Waldo i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 12:53