Resultat 1 till 5 av 5

Blogglänkar till Expressen ger inget tillbaka

  1. #1
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag skrev en tidigare post om att man inte skulle se ned på nofollow-länkar via då framfört allt Twingly.
    En länk till en artikel i media som Twingly har listat här ger en nofollow länk tillbaka. Men det kan ge ett antal besökare till webbplatsen. För min del har jag sett att det kan röra sig om allt mellan några fåtal upp till över tusen besökare på en enda pingad länk mot en tidningsartikel.

    Noterbart nu är att Expressen inte finns med där längre som de fanns förut. Dessutom har de som jag har sett tagit bort alla tidigare noteringar om de som länkat till tidningen.
    Vilket innebär att vi som länkat till Expressen och i de flesta fall gett dem dofollow-länkar inte ens kan räkna med att få besökare på gamla artiklar.
    Så vi har stött dem med aktiva värdefulla länkar till deras långa svans med hopp om att få trafik in till våra bloggar.
    Trafiken kan vi inte få längre men vår länkkraft ligger kvar.

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Att man får besökare har jag också märkt och det är något jag använder mig av då och då.

    Jag minns att jag studerade Twingly förut och såg att google inte läser dessa länkar. Vanligast är det att nyhetssajterna använder ett javascript för att visa länkar. (Jag minns att det fanns ett fåtal mindre nyhetsajter som inte gjort det dock.) Se denna artikel från nyTeknik publicerat i januari. Den har tre Twingly-länkar. Om man kollar i googles cache så ser man inga länkar. Trots att cachen är från i maj. Om man försöker ladda artikeln med javascript avslaget så ser man varken kommentarer eller Twingly-länkar.

    Jag är mycket tveksam till om man får någon länkkraft från från Twingly-länkar överhuvudtaget.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Och det var just till det jag ville komma också, även jag kanske uttryckte mig lite oklart.
    Twingly-länkarna under (eller vid sidan) av de artiklar som man kommenterar från sin blogg ger ingen länkstryka utan det enda man kan få är besökare som ser titeln och klickar in sig till din blogg.
    Vilket kan vara ett ansenligt antal som dessutom kan konvertera har jag sett för en del kunder jag arbetar med när det gäller bloggaktivitet.

    Därför är det inte speciellt förståndigt att länka till Expressen/Kvällsposten från sin blogg eller ett företagsblogg. Du får absolut ingenting för det. Det enda du gör är att skicka iväg länkstyrka till tidningen.
    Dessutom kan man med största trolighet hitta motsvarande artikel i en tidning som använder Twingly. Så unika är inte deras artiklar där att de inte finns på tidningar som är öppna med att – om vi länkar till dem, så ger de i alla fall möjligheten att vi kan få besökare till oss .

  4. #4
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Då är jag med på vad du menar. Jag håller med dig.

    Använder man en riktigt retsam eller iögonfallande rubrik på sitt blogginlägg så kan man få en riktigt besökarboost.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  5. #5
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Ett tips är också att titta på twinglys webbsida, där listar de webbsidor som använder sig av twingly bland annat många tidningar som man kan utnyttja

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länka tillbaka till länkkatalog från en annan hemsida
    Av Nils Fridlund i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-06, 22:52
  2. Länka tillbaka till länkkataloger?
    Av Nils Fridlund i forum Kataloger
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 01:27
  3. komma tillbaka till google
    Av jake i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 11:32
  4. Länka tillbaka till kataloger
    Av Frukt i forum Kataloger
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 01:11
  5. Aftonbladet är 2 ggr bättre än Expressen
    Av hans99 i forum SEO-verktyg
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 21:24