Resultat 1 till 3 av 3

Antal länkar ut från en satellit-sida

  1. #1
    Aknots avatar
    Aknot Aknot är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2010
    Inlägg
    10
    Har försökt att hitta lite information om hur många länkar man vågar ha ut från en satellitsida mot en "huvudsida".

    Att blanda länkarna med länkar mot andra sidor inom samma ämne känns ju naturligt.

    Om man tittar på antalet skrivna ord, och eller antal sidor på satellitsidan, hur många länkar vågar man då ha mot sin huvudsida?

    Exempel: Max 1 länk per 500 ord. Var 20:e av dessa länkar kan du ha mot din sida utan att det blir för många. Eller finns det kanske ett tak om t.ex. max 20 länkar, aldrig mer?

    Man kan kanske röra till det lite extra genom att blanda alla ankartexter så mycket som möjligt. Måste ju finnas något sätt att få G att bli snurrig

  2. #2
    Jimmits avatar
    Jimmit Jimmit är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    25
    Jag ska börja med att säga att jag inte är någon SEO-guru alls, men tror inte det spelar någon större roll ang antalet länkar. Jag driver ett supporterforum till ett hockeylag och har över 3000 inlänkar från hockeyklubbens hemsida, och forumet verkar bara må bra av detta. Nästan samma ankartext osv från varje sida, (sk sitewide). Har även ca 500 inlänkar från en hockeyblogg, även det sitewidelänkar.
    Jimmie Johansson som driver Löpning.se

  3. #3
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Jag skulle rekommendera dig att inte länka för mycket. Mest för att det inte ger så mycket för målsidans ranking. Om du ändå vill länka flera gånger så försök sprida ut dem över tid med 1-2 månaders mellanrum.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkar från och till min sida
    Av snulle i forum Länkbygge
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 16:38
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 21:00
  3. Antal interna länkar till en sida påverkar ranking?
    Av Tony Bolero i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 23:46
  4. Maximal antal länkar från samma site.
    Av Marcin i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 19:36
  5. Antal H1, H2 .... per sida
    Av Marcin i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 17:52