Resultat 1 till 5 av 5

Hjälp med google, verktyg för webansvariga

  1. #1
    sandra100s avatar
    sandra100 sandra100 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Färlöv
    Inlägg
    3
    Hej!
    Är det någon som kan hjälpa mig med ett felmeddelande på google verktyg för webbansvariga?
    När jag kollar på mina sidor så får jag ett felmeddelande på 51 länkar där det står 404 sidan hittades inte. Någon som vet varför? och hur man gör för att de ska hittas(räknas)
    Mvh
    Sandra

  2. #2
    logics avatar
    logic logic är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Hej Sandra,

    404-meddelandet innebär att Google tidigare indexerat dessa sidor men hittar dem inte längre. Troligen har du ändrat namn på filen eller sökvägen dit!

    Om du använder Wordpress, Joomla! eller ett annat opensourceverktyg så kan du enkelt vidarebefordra trafik till de nya sidorna genom olika plugins. På så sätt bevaras det mesta av sidornas styrka samtidigt som Googlebot och de andra spindlarna inte fastnar när de glider runt på din webbplats. Om du har tagit bort sidorna så kan du istället vidarebefordra trafiken ett steg upp i trädstrukturen alternativt startsidan.

    En annan sak, du har väl skapat en egen 404-sida? Webbläsarens standardsida är inte alltför sexig..

    / Logic

  3. #3
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Min favorit 404! http://www.distilled.net/404

    Annars ett mycket bra svar från Logic.

  4. #4
    sandra100s avatar
    sandra100 sandra100 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Färlöv
    Inlägg
    3
    Hej!
    tack för svaren, men jag som är nybörjare blev inte klok på detta vad jag vet har jag inte ändrat namn eller något på totalt 51 filer.
    Likaså en två frågor, hur och varför ska man ha en egen 404 sida? Vad menas med ett opensource verktyg?
    Frågorna är kanske korkade men som sagt jag är helt ny och har ändå tillbringat många.... timmar med detta med SEO mer än min hemsida faktiskt.
    Hoppas ni kan svara i alla fall
    tack så länge

  5. #5
    logics avatar
    logic logic är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av sandra100 Visa inlägg
    Hej!
    tack för svaren, men jag som är nybörjare blev inte klok på detta vad jag vet har jag inte ändrat namn eller något på totalt 51 filer.
    Likaså en två frågor, hur och varför ska man ha en egen 404 sida? Vad menas med ett opensource verktyg?
    Frågorna är kanske korkade men som sagt jag är helt ny och har ändå tillbringat många.... timmar med detta med SEO mer än min hemsida faktiskt.
    Hoppas ni kan svara i alla fall
    tack så länge
    Ok, om du inte ändrat något så är jag rädd att du troligen stavat fel i länkar och på så sätt gör delar av din webbplats onåbar för både besökare och sökspindlar. Om du har möjlighet att skicka mig ett PM med din hemsideadress så kan jag komma med ett svar på vad som är fel!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-07, 09:45
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 16:17
  3. Verktyg som kollar ens placeringar på google
    Av Chrippa i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 14:25
  4. Verktyg för Google-placering
    Av mshjelm i forum SEO-verktyg
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 18:13
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 14:23