Resultat 1 till 4 av 4

Indexeringsproblem

  1. #1
    MaAhs avatar
    MaAh MaAh är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    1
    Hej!

    Har en hyfsat ny sajt (moderat) med nästan 5000 undersidor. Problemet är nu indexeringen. När man gör en "site" sökning så får jag idag 1790 sidor indexerade men bläddrar jag fram i sökresultaten så slutar det helt plötsligt på knappa 400 sidor. Det har varit så under en tid nu och jag kan inte förstå vad problemet är. Har en sitemap där alla undersidor är listade.

    Tacksam för förslag på lösning.
    Senast redigerat av Tobias Nyholm den 2012-03-12 klockan 22:49. Anledning: Regel 1

  2. #2
    TomZs avatar
    TomZ TomZ är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    38
    "Google har uteslutit vissa svar som var snarlika de 259 som redan visats för att kunna ge dig de mest relevanta resultaten."

    Då alla undersidor har i det närmaste exakt samma innehåll (bara olika befattningar) så väljer Google att inte indexera alla sidorna på sajten.
    Försök att göra varje undersida mer unik, dvs skriva om texter, så kommer Google också att indexera fler av dem.

  3. #3
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    hmm vart ska jag börja.
    Du har enorma mängder duplicate content på siten.
    Det ser faktist ut efter att ha kollat några sidor som att allt bara är spinnertexter. Alla yrken verkar vara ett kostnadseffektivt sätt att blablabla...

    Bemanningsbranchen är en tuff branch, om ni verkligen vill börja ranka så gör om gör rätt.
    skriv/köp in unik content till att börja med.
    Bygg bättre internlänkning och gör siten användarvänlig. Sidan över yrken ser ju helt vansinnig ut. ett par tusen länkar på en sida i en stor klump???? Google följer nog högst 100 länkar från en sida om jag inte minns fel.

  4. #4
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Well #1 så tar det tid för en hemsida att bli indexerad fullt ut, du är med i Google redan med tack vare länkar till din sajt.

    #2 så är alla dian sidor i princip duplicate content, där du endast byter "ett ord" i texten. "ex: hyra personal -> hyra administrator"

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. indexeringsproblem
    Av tintinskoog i forum Google
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 21:58