Resultat 1 till 4 av 4

Hur bra rankar en webbshop.se/danska i danmark ?

  1. #1
    johanrubanks avatar
    johanrubank johanrubank är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    5
    Har en svensk webbshop med tre språkval, svenska, engelska och danska, hur bra kommer den danskspråkiga delen ranka på google för danskar som söker på google.dk?

    Ligger på en svensk server.

  2. #2
    johanrubanks avatar
    johanrubank johanrubank är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    5
    Var det en svår fråga detta ? Jag kör opencart och frågan förekommer där med. Min shopp ligger på moderat
    Senast redigerat av Tobias Nyholm den 2012-03-11 klockan 10:44. Anledning: Regel 1

  3. #3
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Citat Ursprungligen postat av johanrubank Visa inlägg
    Var det en svår fråga detta ? Jag kör opencart och frågan förekommer där med. Min shopp ligger på moderat
    Det beror på flera faktorer. Din nuvarande sida har en del uppenbara problem.

    Till att börja med så om man klickar på den danska flaggan så kommer man till /index.php?route=common/home och det är ju knappast en optimal URL för den danska startsidan.

    Sen om man klickar runt på produkterna när man väl har valt danska som språk så verkar man ofta komma till svenska sidor. Detta kanske beror på att allt inte är översatt men i vilket fall så måste du se till att varje produkt/kategori har en separat url för varje språk.

    Sidan verkar dock ange rätt språk i dokumentet när man väl har valt språk.
    HTML-kod:
    <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" dir="ltr" lang="da" xml:lang="da">
    . MEN Google Chrome (och förmodligen även Google i övrigt) tror fortfarande att sidorna är på svenska, antagligen på grund av svenska produktbeskrivningar.

    Så en absolut förutsättning för att det ska kunna funka bra är att du åtgärdar detta. Annars vill jag hävda att du kan få den danska sektionen att ranka bra i Danmark bara du ser till att få tag i bra inlänkar.
    Senast redigerat av Tobias Nyholm den 2012-03-11 klockan 10:45. Anledning: Moderade citatet enligt regel 1
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  4. #4
    bullionints avatar
    bullionint bullionint är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    3:e världen
    Inlägg
    5
    Fixa ovanstående lista.

    Sedan gäller att fixa följande:

    - In-länkar till den danska sidan så omvärlden visar att den är viktig. In-länkar till root-domänen/den svenska sidan räcker inte långt.

    - Det är även viktigt att den danska sidan får hög priority jmf med andra sidor i din webshop. Länkar som ligger högt upp (eller i botten) en sida får högre prio än andra. Det går även att påverka prion med en sitemap där man sätter prio på varje sidan (dock diskutabelt om G ens bryr sig om denna).

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Optimerare för Norge och Danmark
    Av Urban G i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 22:06
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 18:31
  3. Notabene köper M&P e-marketing i Danmark
    Av SEOhans i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-11, 23:37
  4. Altus sålt till Notabene i Danmark
    Av SEOhans i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 15:18
  5. Danmark
    Av webguide i forum Kataloger
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 11:20