Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 32 av 32

Varning från Google, onaturliga länkar

  1. #31
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Mycket möjligt att för många av sidorna som du hade länkar ifrån tappa PR.

    Första frågan.
    Rankade du på sökordet direkt på domänet?
    typ www.domän.se?

    Eller vad det typ www.domän.se/sökord ?

    I case-studies jag har deltagit i och tagit del av är den första veckan viktig.
    Lyckas man hejda fallet inom en vecka är det stor chans att man återfår positionerna.

    Har man byggt bra länkar och den fortsätter att sjunka ser det mörkt ut.
    Då är det bästa att göra 301 eller skapa ny sida och försöka ranka den eller bara överge den.
    Beror ju mycket på om det är brandname eller afiliate site, tjänar man bra med pengar på det eller inte.

    Andra frågan:
    Många verkar ha tappat på sättet som du beskriver.
    Först några placeringar.
    Sen tappar de till placering 20 - 50 där den håller sig ett par dagar.
    Antigen stannar den där och börjar klättra tillbaka långsamt eller så börjar den att falla som sen sten.
    Rankade på www.domän.se/sökord, och gör det fortfarande. Det är alltså inte som det "brukar vara" att /sökord sidan slutar ranka, och att man rankar med huvudsidan istället där man då tappar massa placeringar. Det är samma sida som rankar, bara 20 placeringar lägre än vanligt.

    Jag ska nog inte anklagas för att bygga bra länkar, jag tror ingen i min bransch bygger "bra länkar" mest för att det är näst intill omöjligt att få naturliga länkar.

    Jag kan inte skapa en ny sida då detta är ett brand där vi har försäljning för stora summor varje månad, och vårt domännamn är bra brandat. 65-70% av försäljningen är återkommande kunder och de flesta söker upp oss via domänen. 301:a hela sidan funkar inte heller.....enstaka undersidor kan man ju fixa förstås.

    Det är den lösningen jag tittar på för tillfället vad gäller sidan där vi bara har ett sökord straffat. Funderar på att testa en 301:a till /keywordny.html istället, se vad som händer. Någon erfarenhet av det?

    Den andra sidan är det bara att börja kötta länkbygge igen tror jag. Där har vi ju tappat för att vi plockat bort massa länkar och on-page element.

  2. #32
    RobertGoldbergs avatar
    RobertGoldberg RobertGoldberg är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av cwikdahl Visa inlägg
    Hej!

    Jag anlitar ett av Sveriges större SEO företag och har fått en varning från Google:

    Vi har upptäckt att metoder som strider mot Googles riktlinjer för webbansvariga kanske används på vissa av dina webbsidor.
    Leta särskilt efter konstgjorda eller onaturliga länkar som pekar på din webbplats och som kan vara avsedda att manipulera PageRank. Du kan till exempel få onaturliga länkar om du köper länkar som höjer PageRank eller deltar i länksystem.
    Vi hoppas att du ändrar webbplatsen så att den uppfyller våra riktlinjer för kvalitet. När du har gjort ändringarna kan du skicka in webbplatsen för omprövning för Googles sökresultat.
    Om du hittar onaturliga länkar till din webbplats som du inte har någon kontroll över eller som du inte kan ta bort uppger du detta i din begäran om omprövning.
    Om du har frågor om hur du ska lösa problemet kan du få hjälp på vårt hjälpforum för webbansvariga.
    Med vänliga hälsningar,
    Googles team för sökkvalitet

    Antalet länkar som skapats är högt. Vid ett tillfälle ökade dom med över 80 länkar på en dag!

    Vad innebär detta? Är det bara en varning eller har det redan fått konsekvenser?

    Bör jag ens betala för detta!? Har sagt upp avtalet då jag är missnöjd med mer än detta, men det gäller i 4 månader till.

    Mvh,
    Claes
    Jag jobbar för tillfället med en kund som likt dig anlitat en byrå för "länktillväxt". Man blir bara förbannad, vi sitter just nu och försöker reda ut denna soppa med konstiga länkar. Bland länkarna fanns Fogas.se, jag ringde upp dem för att kolla vad det var för företag och de hade ingen aning, sade att de hade ett avtal för länkutbyte från 2005. Det bästa du kan göra i dagsläget är att sätta dig med Webmaster Tools och köra disavow på alla konstiga länkar du hittar. Oftast när det är byrårelaterat så är det ett litet antal domäner med ett högt antal länkar, så gör det enkelt för dig genom att beakta domänstrukturen.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-03-09, 07:14
  2. Tabort länkar från google
    Av icet i forum URL-omskrivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 11:59
  3. Varning för fel länkbygge
    Av MOB i forum Länkbygge
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 13:25
  4. "Onaturliga länkar har upptäckts" ("notice of detected unnatural links")
    Av Michael Bingmert i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-28, 17:41
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 22:52