Resultat 1 till 6 av 6

Mitt företags hemsida hittas inte

  1. #1
    Mystica Städservices avatar
    Mystica Städservice Mystica Städservice är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Mitt företags hemsida hittas inte när man skriver mitt företagsnamn på Googles sökmotor. Varför är det så? Det kommer upp annan information om företaget till exempel vår Facebook sida, blogg och diverse annan information men alltså inte själva hemsidan. Vad kan vi göra för att bli synliga på Googles sökmotor?
    För övrigt tycker jag att det är ett himla besvär att hamna högt upp på Googles rankning. Det verkar vara ett heltidsarbete att bara kämpa med att bli lätt att hitta på Internet. Hur ska jag som småföretagare finna tiden för att göra detta?

  2. #2
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    "För övrigt tycker jag att det är ett himla besvär att hamna högt upp på Googles rankning. Det verkar vara ett heltidsarbete att bara kämpa med att bli lätt att hitta på Internet. Hur ska jag som småföretagare finna tiden för att göra detta? "

    Ja, det krävs mycket tid för att hamna högt på Googles ranking, mer eller mindre beroende på konkurrensen. Jag är också småföretagare, och vi småföretagare brukar få jobba 8h på kontoret och 8h hemma...

    I ditt fall så är det inga konstigheter varför du inte syns - sin sida är inte indexerad i Googles databas. Du hade inte heller några inkommande länkar fram tills alldeles nyss. I TITEL-taggen på din sida har du din webadress, inte Mystica Städservice.

    Dessutom: du har för lite text på sidan, och för få upprepningar av företagsnamnet Mystica Städservice.

    Mina förslag är till att börja med:

    Ändra titel på sidan till Mystica städservice
    Lägg till mer text på sidan som handlar om städning och upprepning av ditt företagsnamn

    Därefter:
    Lägg till dig själv i alla länkkataloger som finns här
    Skriv artiklar om städning och lägg till i artikelkatalogerna här.

  3. #3
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Jag vill även flika in och rekommenderar STARKT att du läser igenom denna guide http://seo-guide.se/ och bekantar dig med termerna inom SEO så att du slipper fastna på grundläggande saker. SEO och marknadsföringsbranchen generellt älskar (ibland helt vansinnigt ologiska) förkortningar; Buzzwords
    Här finner du en mycket bra lista på termer som du kommer stöta på under resans gång.

    mvh

    //K

  4. #4
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av Mystica Städservice Visa inlägg
    För övrigt tycker jag att det är ett himla besvär att hamna högt upp på Googles rankning. Det verkar vara ett heltidsarbete att bara kämpa med att bli lätt att hitta på Internet. Hur ska jag som småföretagare finna tiden för att göra detta?
    Det är ett heltidsarbete, och det går alltid att utveckla. Jag rekommenderar inte att du gör det själv, för om du inte ens kan grunderna så har du väldigt många timmar framför dig som du säkert kan lägga på något bättre som småföretagare.

    Annars kan du ju följa de råden som Fjodor ger dig, men det kommer förstås att ta tid det också.
    Räkna på hur mycket tid / pengar du kommer att lägga ner på att bli bra synlig på nätet, och sen försök uppskatta hur mycket du kan tjäna på det. SEO och synlighet på internet är verkligen inte något som är en bra investering för alla.

  5. #5
    pows avatar
    pow pow är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    42
    Börja med en hemsida som har en feed (RSS, XML Atom) så syns du bättre och dina uppdateringar kommer att flyta på. De flesta gratis hemsidor har feed, den du valt verkar dock inte ha det.

  6. #6
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Det går även bra att följa det här flödesschemat. Som nybörjare kommer man inte ifrån att det är rätt mycket jobb.

    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ad-words tar inte mitt e-kort
    Av Joachim F i forum Google AdWords
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 01:21
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 15:55
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 11:41
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 16:54
  5. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 14:57