Resultat 1 till 6 av 6

Enligt Matt Cutts från Google så blir det snart straff för alltför mycket SEO!

  1. #1
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Hej allihopa,
    Jag tänkte att det kunde vara intressant för er med denna nya information från Google. De är nu i färd med att prioritera sajter som har bra innehåll av hög kvalitet hellre än andra sajter inom samma område som är optimerade med SEO men med lägre kvalitet på innehållet och en massa SEO som stöttar.

    Förändringar kommer att synas i sökresultaten inom de kommande veckorna.
    De här förändringarna är inte istället för Panda.

    Här är en av alla inlägg som snackar om detta och här finns även en ljudfil med ett möte med Google, Bing och några andra seniorer inom sökmotorindustrin:

    http://searchengineland.com/too-much...or-that-115627

  2. #2
    Tims avatar
    Tim Tim är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    38
    Jag tror faktiskt jag har sett detta redan. Det har hoppat rejält i bland annat google.se de senaste dagarna med sidor som legat top 10 för sökord med väldigt hög konkurrens fallit som en sten till sida 3-4.

    Bygg sidor för användarens skull, när du är nöjd med det kombinera med bra seo.

  3. #3
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Visst har det hoppat i många SERPar jag följer, men frågan är om det är detta. G ändrar algoritmer hela tiden. Lite tidigt för att hamna i Sverige redan nu?

  4. #4
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Om jag minns rätt så sa Matt Cutts att det handlar om "leveling the playing field" snarare än straff. Jag tolkar detta som att överoptimerade sidor går miste om ett tidigare försprång snarare än att de åker på ett faktiskt straff.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  5. #5
    Martin_Gs avatar
    Martin_G Martin_G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    110
    Nu är det över 1 månad sedan senaste inlägget i tråden. Har någon märkt något ang "överoptimerade" sidor? Mina sidor med sökord=domänadress fungerar fortfarande lika bra som tidigare.

  6. #6
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Jo, nog har man märkt av detta. Deras senaste länk varningar som de skickat ut (över 1 miljon den sista månaden) är ju angående onaturligt länkbyggande. Det är garanterat ett av stegen i deras överoptimerings rollout.
    Jag tror inte att deras on-page uppdatering kommit än, det har i alla fall inte jag märkt av själv eller hört någon annan prata om. Men att de har börjat angripa spammiga ankartexter och lågkvalitets länkar kan jag garantera. Sen kanske det inte har spridits till alla industrier än.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Cloaking-diskussion i Matt Cutts blogg
    Av Nikke Lindqvist i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 02:34
  2. Matt Cutts bekräftar: nyckelord i URL hjälper
    Av Jim Westergren i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 19:31
  3. Matt Cutts svara på frågor via Google Video
    Av Bernt Johansson i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 12:47
  4. Matt Cutts lever igen :)
    Av Bernt Johansson i forum Nyheter
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 00:13
  5. Matt Cutts ber om frågor
    Av Bernt Johansson i forum Nyheter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 01:17