Resultat 1 till 8 av 8

Ändringar i Googles länkalgoritmer

  1. #1
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Och så var det dags för förändringar i Google igen. Runt 40 stycken skriver Googles officiella blogg om.
    Finns några som rör det här med SEO rent generellt men vi kan lyfta ut just denna.
    Link evaluation. We often use characteristics of links to help us figure out the topic of a linked page. We have changed the way in which we evaluate links; in particular, we are turning off a method of link analysis that we used for several years. We often rearchitect or turn off parts of our scoring in order to keep our system maintainable, clean and understandable.
    Med andra ord de har använt informationen i länkarna för att avgöra vad sidan som får länkar handlar om. Och de har nu ändrat hur de utvärderar länkar och slutat med en metod de använt i flera år.
    Vilken metod och vad de slutat med framgår inte.
    Och spekulationerna om vad det rör sig om har satt fart ordentligt. Så det kommer väl rapporter sinom tid som klargör det hela.
    Tänkte att vi kunde uppdatera den här tråden när vi har mer information tillgänglig.

  2. #2
    Daniel Johannissons avatar
    Daniel Johannisson Daniel Johannisson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    15
    Blir intressant och se om det blir stora förändringar i träfflistan..

    Vissa sidor vet men ju vart dom är kunder och har lite hum om hur dom företagen jobbar med sina länkar, så man får väl göra en utvärdering efter det.

  3. #3
    Karstens avatar
    Karsten Karsten är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Öresundsregionen (mest Helsingborg)
    Inlägg
    24
    Kan, som med tidigare Panda uppdateringar, ta ett tag innan det når svenska webben dock. Panda har ju varit några månader förskjutet för den icke-engelska webben. Vet ej om länkalgoritmen kommer ha en lika lång fördröjning.

  4. #4
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Denna var lite intressant Improvements to ranking for local search results

    Ett ord jag har klättrat med i serpen har haft plats 1-3 med riktiga sidor och sen 7-packet lokala resultat och sen resten.

    Nu domineras Serpen av 3 annonser , 7 lokala resultat och sen börjar organiska resultaten.

    Inte ens med en 1920x1080 skärm med webbläsaren i fullskärmsläge kan jag se det första organiska resultatet och jag kan säga att de lokala resultaten är kassa, och inget som tilltalar majoriteten av sökarna.


    Tack Google.

  5. #5
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Kan det möjligtvis vara title-taggen i länkar som i princip enbart används för att trycka in fler nyckelord idag?

  6. #6
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Nu har Bill Slawski skrivit om detta:
    http://www.seobythesea.com/2012/03/1...lysis-methods/
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  7. #7
    Tims avatar
    Tim Tim är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av Kimpo Visa inlägg
    Denna var lite intressant Improvements to ranking for local search results

    Ett ord jag har klättrat med i serpen har haft plats 1-3 med riktiga sidor och sen 7-packet lokala resultat och sen resten.

    Nu domineras Serpen av 3 annonser , 7 lokala resultat och sen börjar organiska resultaten.

    Inte ens med en 1920x1080 skärm med webbläsaren i fullskärmsläge kan jag se det första organiska resultatet och jag kan säga att de lokala resultaten är kassa, och inget som tilltalar majoriteten av sökarna.


    Tack Google.
    Ja Google är snuskiga och väldigt evil på det sättet. De måste ju så klart överglänsa Apple med inkomster och gör allt för att, faktiskt, sno åt sig all trafik. Google blev ett hushållsnamn just för att de gav relevanta sökresultat. Hur relevanta är de köpta sökresultaten man får via CPC och google adwords?

  8. #8
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Ja Google är snuskiga och väldigt evil på det sättet. De måste ju så klart överglänsa Apple med inkomster och gör allt för att, faktiskt, sno åt sig all trafik. Google blev ett hushållsnamn just för att de gav relevanta sökresultat. Hur relevanta är de köpta sökresultaten man får via CPC och google adwords?
    Allting är naturligtvis relativt men är annonserna inte relevanta så leder det troligtvis till lägre ROI och få företag är intresserade av att, på lång sikt, kasta bort pengar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Stora ändringar till hur Google hanterar nofollow
    Av Jim Westergren i forum Google
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-27, 09:32
  2. Små ändringar i on page ger synbara resultat
    Av Urban G i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 10:05
  3. Ett par små ändringar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 17:23
  4. Nya regler och ändringar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 16:36