Resultat 1 till 6 av 6

Adsense "click bomber"

  1. #1
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Nu har jag råkat ut för en så kallad klick bombare. För dem som inte vet vad dessa personer gör för något, så handlar det om att de under en kort tid spammklickar dina adsensereklamer i hopp om att du ska bli bannad eller dylikt.

    Efter att ha kollat runt på Googles hjälpforum så har jag fått reda på att man i princip är körd om detta händer. Google kommer inte hjälpa dig om du rapporterar detta utan snarare tvärt om; stänga av dig. En mysig karaktär vid namn publisher1 predikar om att man själv ska kunna häva problemet genom att antingen skriva en egen kod (något som är tveksamt enligt googles idiotiska riktlinjer) eller på något sätt ip-blocka den som spamklickar.

    Jag känner att jag fortfarande inte är glasklar på hur jag ska tackla problemet som har uppstått och undrar därför :

    • Har någon erfarenhet inom detta problem och kan tänka sig att dela med sig lite tips för att lösa problemet?
    • Jag har förstått att jag antagligen kommer behöva någon form av övervakningsprogram för att kunna få fram ip-adressen på den som spamklickar. Någon som vet något bra?


    Slutligen så undrar jag vad det finns för alternativ till adsense när det gäller ppc-reklam då jag antagligen ändå kommer bli avstängd. Google är ju inte direkt kända för att resonera som normala människor trots allt.

  2. #2
    Nahojs avatar
    Nahoj Nahoj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    SEA
    Inlägg
    24
    Kan nog bli svårt att hitta något skript för att hitta IP't på personen såvida han inte dragit på sig rejält många pageviews när han gjort detta.
    Kör in någon gratis tracking-mjukvara isåfall, t.ex. Woopra eller Clicky. (minns inte hurvida Clicky lagrar IP, men har för mig det, vet dock att Woopra gör det)

    Att sedan skriva en IP-block är inte så svårt <?=(($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == '123.123.123.123') ? exit : '');?> t.ex.

    Adsense är det enda PPC-programmet med vettig förtjänst.
    -

  3. #3
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Jag skulle ta bort adsense-annonserna för just den siten, direkt!!!

    Som sagt. Inte mycket du kan göra, förutom mitt förslag, och sedan vänta och se vad som händer ...

    På detta vis visar du även Google om att du är pro-aktiv, men kontakta dem inte för guds skull ...

  4. #4
    Jingos avatar
    Jingo Jingo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    39
    Frågan är om du blir avstängd för klicken ELLER att klicken triggar en manual review av sidan.
    Korrigerade Google ditt saldo för klicken ?
    Ta antingen bort all Adsense eller ha en super-korrekt implementering.
    Skulle genast ta bort adsensen som är mellan review-stjärnor och innehåll. Kommer att få dig bannad på stubberten (Om det handlar om sidan i din signnatur).
    Senast redigerat av Jingo den 2012-03-23 klockan 12:57.

  5. #5
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Tack för svaren! Visst är det så att det handlar om sidan i signaturen.

    Jag tror faktiskt att jag gör som ni säger och tar bort all min adsensereklam och avvaktar. Lägger istället in lite banners ifrån tradedoubler sålänge.

    Tycker det är tråkigt när dessa saker händer.

  6. #6
    webworkers avatar
    webworker webworker är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    7
    Tja,

    Har inte själv testat detta men läst på vissa forum att det skall fungera.

    Länk: http://www.adsenseguard.com/

    /thomas

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 17:26
  2. "Onaturliga länkar har upptäckts" ("notice of detected unnatural links")
    Av Michael Bingmert i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-28, 17:41
  3. första "title" ord viktigt i adsense?
    Av TonyLi i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 21:49
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51
  5. Katalogstruktur - "2 click rule" ?
    Av David i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 12:47