Artikelkataloger är inte vad de brukade vara.
Länkarna från dem är inte i närheten av vad de brukade vara dessutom innehåller de ofta fantasilösa artiklar.
Jag själv personligen laddar bara upp artiklar men har aldrig läst en endaste artikel någonsin i mitt liv.

Har försökt fixa ett alternativ till traditionella artikel kataloger genom att skapa ett online magasin där läsarna själva bidrar med innehållet.

Fördelar mot vissa traditionella artikel kataloger kommer vara:

1. Snabbt godkännande av text
Skall godkännas senast inom 12h
Författare som fått 10 godkända artiklar behöver inte vänta på godkännande av sina artiklar.

2. Wordpress
Sidan är i Wordpress, så alla som använt Wordpress kommer känna igen sig.
SEOPressor är integrerat för alla som tänker på ON-page SEO

3. Bilder & Video
Möjlighet till att ha utvald bild (featured image) till artikel.
Fritt fram att ha så många bilder som möjligt i artikeln och även infoga inbädda videos från video sidor som tillåter det, exempelvis Youtube.

4. En author bio box visas under varje artikel med en Gravatar med möjlighet till HTML kodning

5. Mest diskuterade artiklar visas högst upp

6. Viss egen reklam är möjligt

Det kan vara frustrerande att skriva artiklar om ett ämne när man inte får göra reklam för sig själv.

Exempelvis driver jag ett bokföringsbyrå.
Hur givande är det att skriva en artikel typ:
Vad är bokföring? eller Billig bokföring?

Större chans kanske att man får fler som läser det man skrivit och förhoppningsvis fler kunder om man skriver en artikel om nyheterna på årets deklaration eller att Anders Borg vill stoppa ränteavdrag mellan moderbolag och dotterbolag.

Sen i author bio boxen har jag en bild på mig själv och texten:
Ömur Balsever
Certifierad Revisor sen 25 år tillbaka i Malmö
Länk till Hemsidan, email, facebook, telefon what ever

Billiga flygresor?
Skriv en artikel om Alanya eller att resandet ökat med 25% dit och gör reklam för din resebyrå i bio boxen

Är du affiliate en software?
Skriv om senaste versionen eller funktioner och ha länk till sidan du säljer programmet via på din author bio box.

Har du en hemsida som säljer billiga skor och går under namnet Olles Sko Hörna?
Skriv gärna om releases om senaste modellen av Pumas fotbollsskor, hur bra de är, ha med bilder.

Firar Nike 25 år? Skriv gärna om det också så det inte bara blir massa reklam för egna produkten / tjänsten / varan

Det kommer vara i princip fritt fram med länkar och ankar text i bio boxen men jag kommer vara stenhård när det gäller själva artikeln.

Heter ditt företag Olles Sko Hörna och du skriver om / recenserar en sko modell får du ha en länk till din hemsida.
Ankar texten skall dock vara Olles Sko Hörna och inte billiga skor eller dylik.

Skriver man om Nikes 25 års jubileum får man inte länka till sin sida utan endast till Nike's hemsida.

Jag vet att tid är pengar, speciellt för alla i det här forumet men det kommer se illa ut om alla artiklar är annonser.
Kommer både vara svårt att locka till sig "vanligt" folk som läsare och kommer med all säkerhet att åka på en pimp slap av the mighty G

Intresserade får höra av sig via PM

/Ömur