Resultat 1 till 6 av 6

Panda uppdatering 23/3

  1. #1
    Jones111s avatar
    Jones111 Jones111 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    22
    Ny panda rollout den 23/3 i USA, men lär ha hittat till Sverige redan då jag har märkt en hel del förändringar i mitt nätverk samt på nyckelord jag följer. Det mesta uppåt men en sajt har backat från första sidan till tredje sidan.. har sett flera som drabbats av detta. -20 penalty,, bör vara överoptimerings relaterat.

    http://www.webmasterworld.com/google/4432760.htm

  2. #2
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Ja jag har en webbplats som tacklats hårt av detta runt 25-26 mars. Flera stabila toppplaceringar som tappat allt från några placeringar till betydligt mer.

    Väldigt tråkigt då det var en webbplats där jag i mitt tyckte ansåg jag jobbade med bättre inlänkar än jag gör till vissa andra projekt. Vad jag läst så har en hel del med bloggnätverk fått sig en smäll på fingrarna. Det enda som skulle kunna vara överoptimerat för mig är ankartexter, men absolut inte på något extremt vis.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  3. #3
    SebastianJs avatar
    SebastianJ SebastianJ är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    5
    -
    Senast redigerat av SebastianJ den 2022-05-21 klockan 17:54.

  4. #4
    erlends avatar
    erlend erlend är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    64
    Nå blir det enda viktigere å tenke over hvilke sider du kjøper lenker fra

  5. #5
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    En sida som blev drabbad, ingen aning om varför. Organisk trafik droppade med 60% över natten 22 - 23 / 3 och är fortfarande likadan.
    Riktigt trist, särskilt när vi påbörjat ett ganska stort (27,000/mån) SEO projekt för den sidan den 1/3. Taskig tajming :-/

    Börjar tröttna på Google, sjukt random sedan Februari och så jäkla ostabila sökresultat. Sidor som har varit live i 7-8 år kan inte behålla sina placering 2 dagar i rad på sökord där man legat stabilt i all oändlighet.

  6. #6
    erlends avatar
    erlend erlend är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    64
    Bra å se at det ikke er bare jeg som begynner å bli lei.
    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    En sida som blev drabbad, ingen aning om varför. Organisk trafik droppade med 60% över natten 22 - 23 / 3 och är fortfarande likadan.
    Riktigt trist, särskilt när vi påbörjat ett ganska stort (27,000/mån) SEO projekt för den sidan den 1/3. Taskig tajming :-/

    Börjar tröttna på Google, sjukt random sedan Februari och så jäkla ostabila sökresultat. Sidor som har varit live i 7-8 år kan inte behålla sina placering 2 dagar i rad på sökord där man legat stabilt i all oändlighet.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-01-16, 20:28
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-08, 21:53
  3. Google Panda 2.5 Bekräftad
    Av Mathias GBM i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 20:58
  4. Nu har panda kommit till Sverige - Bekräftat
    Av Per Renemark i forum Nyheter
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-10-16, 19:58
  5. Google: Stor förändring i rankingalgoritmerna PANDA
    Av Christian Bolstad i forum Nyheter
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 10:22