Resultat 1 till 3 av 3

SEO-vertyg, vilka får man inte använda?

  1. #1
    McDavids avatar
    McDavid McDavid är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    48
    Hej,
    Fick höra av en kollega att det finns verktyg som Google inte gillar att man använder. Vilka är det och är det verkligen sant?

    Till exempel ska man inte använda verktyg som Track-Ranker, min kollega påstår att Google kan se IP-nr som kan skada din hemsida.

    Låter otroligt om det skulle vara så. Finns det något verktyg som skadar din optimering?

    Mvh
    McDavid

  2. #2
    McDavids avatar
    McDavid McDavid är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    48
    Från Google guidelines:

    "Google's Terms of Service do not allow the sending of automated queries of any sort to our system without express permission in advance from Google. Sending automated queries absorbs resources and includes using any software (such as WebPosition Gold™) to send automated queries to Google to determine how a website or webpage ranks in Google search results for various queries."

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Står så här på den svenska delen och har väl stått så där sedan tidernas begynnelse.
    Använd inte obehöriga program när du skickar sidor, kontrollerar rankningar osv. Sådana program förbrukar datorresurser och bryter mot våra Användarvillkor. Google rekommenderar inte att du använder produkter som WebPosition Gold™ som skickar automatiska eller programmerade frågor till Google.
    http://support.google.com/webmasters...v&answer=35769
    Det man kan råka ut för är att ens eget ip-nummer spärras i några timmar så man får skriva in en captcha-kod för att kunna söka i Google.

    Dessutom så generar programmen mig veterligen inga klick på webbplatsen vid en sökning. Vilket innebär att Google inte kan se vilken webbplats man kör det mot. Fast sätter lite kryss för det svaret.
    Om de skulle kunna spåras av Google så hade det bara varit att köra dem via proxy och sänka alla konkurrenter.
    Senast redigerat av Urban G den 2012-03-29 klockan 15:55.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 16:24
  2. Varför får jag inte använda en avatar?
    Av Donny Byström i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 11:59
  3. Använda gamla URL;s?
    Av amator i forum Länkbygge
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-30, 16:19
  4. Använda åäö i länkar
    Av nicke_ i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 10:59
  5. Vilka domäner är vilka länder?
    Av Chrippa i forum Domänen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 16:56