Resultat 1 till 4 av 4

Starkast länk

  1. #1
    MartinHs avatar
    MartinH MartinH är inte uppkopplad Avstängd
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    14
    Hej alla,

    av rent intresse undrar jag egentligen lite om hur man får en länk att bli så pålitlig/stark som möjligt för G. De saker jag förstått:

    1. Länk från staka sidor, tex mynewsdesk.com
    2. Man länkar från startsidan

    Sen, om sidan man länkar från till exempel finns med i 50 länkkataloger, kan det vara negativt? Marginellt positivt?

    Någon som vill fylla i / rätta mig?

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Det är egentligen inte startsidan som är det viktiga utan sidan med högst värde (bäst inlänkar). Ofta tenderar det att vara startsidan eftersom många länkar dit men ibland kan undersidor vara starkare och då kan det vara bättre med en länk från dessa.

    Personligen använder jag PageAuthority och PageRank för att bedöma värdet på en specifik sida:

    http://www.seomoz.org/blog/whiteboar...hority-metrics

    Sedan handlar det om placering av länk, ankartext, etc.

  3. #3
    MartinHs avatar
    MartinH MartinH är inte uppkopplad Avstängd
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    14
    Ja, okej. Tack för ditt svar! Då vet jag "var man ska" placera den. Men det handlar ju inte bara om x antal länkar, det handlar väl även om vad man har för länkar? Hörde från (Ivarsson (tror jag) ) Att tex mynewsdesk.com inte hjälper i serpen särskilt mycket, men hjälper däremot för att sidan ska bli mer "seriös" och därmed blir länken värd mer?

    + rykte till dig för bra svar på mina två trådar

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Och MartinH kan ni ge ett svara på detta. Men han kommer inte att kunna svara då han är avstängd.
    Eller MartinH, han är känd under namnet Mr. Bennet och en del andra avstängda alias han har använt under sin vistelse här.
    Framöver om det uppdagas igen att Mr.Bennet et al. är verksam på forumet så kommer banning för all framtid ske för samtliga alias som han upptäckts med, gamla likväl som nya.
    Sex månader var avstängningen för Mr.Bennet den gäller om han inte dyker upp igen.

    Som kuriosa kan nämnas att Mr.Bennet nu erbjuder tjänster inom sökmotoroptimering via en webbplats. Men om det skall vi inte kommentera enligt regel 2.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. klickbar länk?
    Av lenny46 i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 12:10
  2. Blockquote + länk ger mer än länk
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 11:25
  3. Köpes länk
    Av Peder Molin i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 16:39
  4. Länk[X1] + Länk[X2] == Länk[X1+X2]?
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 18:04