Sidan 10 av 26 FörstaFörsta ... 6789101112131420 ... SistaSista
Resultat 271 till 300 av 768

Sveriges första SEO-tävling!

  1. #271
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Hur går det med marknadsföringen av tävlingen Jim? I och försig är det väl roligare med mycket publicitet framåt slutet men för att ragga fler tävlanden kan ju publicitet på vissa ställen vara rätt bra ändå...

  2. #272
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Sånna här svängningar är inte bra för hjärtat
    Man blir ju lite rädd när man tappar ca 18 poän till och från...
    Kvittar iofs... Låååång tid kvar

  3. #273
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Verkar "dansa ordentligt" även för "etablerade sidor".

    Ändrade en sida för ett par dagar sedan för att få lite bättre titel och "rätt kw" i texten. PANG! upp på 7 pos ... idag ... finns endast den gamla cachad från 5 okt.

    Något som hänt på Google kanske?

    cya,
    /PatrikB

  4. #274
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Jag är helt borta nu men kommer säkert ha lite tid att ta igen placeringar...

    Grrrrr

    Michael

  5. #275
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    Hej,
    jag kan inte ens skriva i forumet. Jag brukar aldrig skiva i några forum men jag vill gärna vara med i tävlingen med jerkasmarknad.se
    Är det så här man anmäler sig?
    Jerka Jerkasmarknad
    Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2006-10-12 klockan 18:22. Anledning: Avlänkat inlägget. Det är så här man anmäler sig men enligt tävlingsreglerna får du inte använda länkar till ditt tävlingsbidrag här på forumet.

  6. #276
    Agnethas avatar
    Agnetha Agnetha är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    53
    Hmm detta är inte kul alls. Vad håller han på med Mr google tro?? Helt plötsligt har jag ingen position alls på svenska dagbladhet.

    snyft



    /A

  7. #277
    TomZs avatar
    TomZ TomZ är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    38
    Google verkar släppa & plocka sidor ur sitt index på varannandags basis nu i början. Idag har min sajt 6 sidor indexerade men imorgon (64.233.161.107) endast indexsidan. Detta gör att det blir lite jojoåkning i serpsen i början - men det kommer att stabiliseras. Ser att några tävlingsbidrag har försvunnit helt ur Googles index och andra har tappat indexsidan men fått behållit en undersida.

    Det blir en spännande tävling att följa.

  8. #278
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Om 64.233.161.107 avspeglar hur google.se kommer att se ut imorgon så blir morgondagen intressant

    Att Google dansar så här är inget nytt, har sett det flera gånger när nya sidor lagts upp. Ska bli intressant att se hur länge det tar innan dansen stabiliserar sig. Ser även att Hans blogg dyker upp i listan nu.

    Man undrar ju varför han har den inställningen till tävlingen? Kanske han har lust att kommentera?

  9. #279
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Ha ha. Ser ut som lite osämja.

    Jim har ju aldrig varit direkt snål med länkar ut från forumet och de flesta som är med i forumet vinner nog lite page ranking. Om han sedan tar lite page ranking åt sig själv för besväret är knappast orimligt.

  10. #280
    webstyles avatar
    webstyle webstyle är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Min lista ser ut så här nu, den har återspeglat morgondagen ett tag nu:

    01. seoett.com: 33 p
    02. seosm.se: 29 p
    03. pennor.org: 28 p
    04. seosidan.se: 26 p
    05. hetseo.se: 22 p
    06. internetmarknadsfoering.se: 21 p
    07. expressbladhet.se: 18 p
    08. internetmarknadsforing.net: 14 p
    09. pwnd.se: 14 p
    10. cnova.se: 13 p

  11. #281
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Kanske är det toolbar data som Google dansar till?

  12. #282
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Har gjort några förändringar i topplistan. Har lagt till en kalender där man väljer för vilken dag man vill se rankingen. Den valda dagens alla genomförda rankingar kommer man numera åt via länkar ovanför själva listan.

    Kom gärna med feedback och kommentarer.

    www. seosm.se/toplistan.asp

  13. #283
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    veckansteve.se kommer igen imorgon. Konstigt nog även på google.se för mig just nu.

    Det konstiga är att Google redan för två dagar sedan bestämde sig för att avindexera de den enda indexerade sidan (sökmotoroptimeringsävling) och först nu har plockat upp sidan för internetvärd.

    Detta trots att åtskilliga etablerade sidor som länkar in till de övriga undersidorna har indexerats. Jag misstänker att även denna sida kommer att försvinna om jag inte byter strategi.

    Jag har lite teorier om vad det kommer sig, men med tanke på att vi tävlar här så håller jag dem för mig själv ett tag.

  14. #284
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Bernt, din topplista är super! Varför söka på Google när din topplista gör det åt mig?

    Om min sida hade rankat lika bra som din topplista hade det ju varit ännu trevligare ... Sedan tycker jag det är lite kul att den just uppdaterar timma:56 (min):24 (sekunder). T.ex. 22:56:24

    Du kunde inte valt ett helt klockslag eller liknande ?

    Nikke, redan byta strategi? Jag har ju knappt lagt upp min än! (Jo, det har jag.. Men bara i huvudet och bara en "huvud"-strategi). Sedan kommer man ju på nya snilleblixtar lite då och då...

  15. #285
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Sidorna kan försvinna eller sjunka undan i uppe till 3 veckor när de är nya, så det känns helt normalt att vissa försvinner för ett tag. Tror ej det är något dålig tecken.

  16. #286
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Jag kommer att hinna byta många gånger. Hittills har jag egentligen inte haft någon förutom minst en daglig länk från olika typer av sidor.

  17. #287
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    En daglig länk? Det var intressant. För att avslöja min taktik något så går den ut på att inte ge en länk varje dag, men väl ett par gånger i veckan. Sedan indexeras ju länkarna in lite olika tider så de kommer ju inte i "tjok" (hur stavas det ordet?). Även om jag såklart kanske ibland skickar iväg både tre och fyra länkar samtidigt. Jag tror det är viktigt att man inte ger sidan för många inlänkar för ofta- det kan och borde (?)(det kommer bli så i framtiden i alla fall) ses igenom rätt lätt av Google, dvs Google förstår att det inte är naturliga inlänkar.

    Fler länkar framåt slutet är också självklart!

  18. #288
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    En daglig länk från väldigt olika ställen och till olika undersidor. Precis som man kan tänka sig att en blogg fungerar.
    Och nu över till något helt annat...

    Sökmotoroptimeringstävlingens egen Wiki
    Hur som helst. Utlänkar är ju också viktiga, och nu är ni välkomna att lägga in dem alldeles själva i mitt tävlingsbidrag som samtidigt blir mitt största experiment någonsin.

    Jag har gjort om ett av mina tävlingsbidrag till en Wiki. Varsågoda. Länka på bara från veckansteve.se/sokmotoroptimeringstavling/Huvudsida

    Den kräver inloggning, och jag har låst några sidor, men huvudsidan är öppen för redigering och alla är välkomna att registrera sig. Jag har självklart slagit av det förvalda rel=nofollow-attributet. Så alla utlänkar räknas. Det går naturligtvis också hur bra som helst att skapa nya sidor.

    Jag har en hel del översättning kvar att göra (för det var fasligt vad halvdant det var gjort), men jag tror att ni begriper ändå.

    Ha så kul!
    Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2006-10-13 klockan 02:56.

  19. #289
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Bernt, din topplista är super! Varför söka på Google när din topplista gör det åt mig?

    Om min sida hade rankat lika bra som din topplista hade det ju varit ännu trevligare ... Sedan tycker jag det är lite kul att den just uppdaterar timma:56 (min):24 (sekunder). T.ex. 22:56:24

    Du kunde inte valt ett helt klockslag eller liknande ?

    Nikke, redan byta strategi? Jag har ju knappt lagt upp min än! (Jo, det har jag.. Men bara i huvudet och bara en "huvud"-strategi). Sedan kommer man ju på nya snilleblixtar lite då och då...
    Tackar, tackar. Kul att du uppskattar den.
    Och nu rankar ju din sida bäst av alla igen. Ser onekligen skräckinjagande ut att du ligger på 50p. Anledningen till tidpunkten på uppdateringarna är att chemaläggaren ligger på en server, och topplistan på en annan. Och systemklockorna är inte synkade.

    Schemaläggaren kör på heltimme.

  20. #290
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Tycker det är väldigt intressant att se hur undersidorna går ut och in ur indexet i takt med dansen. Det verkar som om topp3 allt som oftast har sina undersidor indexerade medan övriga sidor endast har startsidan indexerad. Ska bli intressant att se konkurrensen när alla bidrag (eller de flesta iaf) har hela sina bidrag indexerade. (Om nu Nikke lyckas få hela sin wiki indexerad ), smart drag förresten, att starta en wiki.

    Visar kraften av undersidorna.

  21. #291
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Det snabbaste jag fått allt indexerat någon gång!

    Gick ju med i tävlingen den 10 oktober och allt vart indexerat den 11 oktober.

    Nu gäller det bara att lägga till "content" och skaffa "inlänkar" m.m

    Bernt,
    Se över stavningen i topplistan ... men, annars helt kanon!

    cya,
    /PatrikB

  22. #292
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Du har väl kanske haft lite riktig trafik till sidan.

  23. #293
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Allvarligt talat grabbar,

    Jag har gjort en ny sida, detdär gick tydligen inte, tror jag hamnade i sandlådan...

    ville kanske för mycket aja baja www. searchengineoptimisation.gr

    har inte lagt länkar ännu men det blir väl helgen bokad
    Senast redigerat av Bernt Johansson den 2006-10-13 klockan 13:42. Anledning: Avlänkat inlägget, inga länkar till tävlingsbidragen enligt formureglerna.

  24. #294
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag tror inte att sandlådan är anledningen. Du ligger kring 20:e plats på tävlingsorden.

    Och i förrgår hade du faktiskt 3st 9:e placeringar.

  25. #295
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Nej sandlåda är det för tidigt att prata om. Jag vet att jag gjorde lite svepande uttalanden åt det hållet igår, men det handlar, tror jag bara om att det, trots direktsurfande till olika datacenter är olika faser av indexet som visar sig.

    Nu är äntligen mina samtliga sex ursprungliga sidor indexerade, och så smäller jag på med wiki-sidor i mängd. Kul förresten att några av er har varit inne och fixat redan.

  26. #296
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Ingen av er lär hamna i sandlådan. Det finns ingen konkurrenshistorik på ordet. Dessutom varför skulle Google använda sandlådan på ord som knappt någon söker på? Förövrigt har ju 90% av tävlingssidorna spamlänkar men nästan ingen har länkar med högt PR (länkar med hög PR som t.ex. Sunet säger jag skickar dig till sandlådan).

    Google dansar. Den uppdaterar helt enkelt SERP:en snabbt. Helt nya sökord har dykt upp och Google blir intresserad och prioriterar tid. Den leker och testar olika hypoteser och gör hypotesprövning med vertikalt data.
    Senast redigerat av hans99 den 2006-10-13 klockan 14:19.

  27. #297
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Hans99 har så rätt, men när man har tappat alla sidor och klockan är mitt i natten är det kul att vara svepande.

  28. #298
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Hur vet man att man hamnat i sandlådan?? finns det en kontroll man kan göra???

    Michael

  29. #299
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Satsa på att ringa upp alla gamla skolkamrater istället för att titta på kaos-SERP:en och hör efter om de bloggar

    En av mina bloggar är jag mycket försiktig med att publicera på nu och särskilt att ändra sidor som är inlänkade från hela bloggen. Orsaken är att den blev registrerad i Sunet och jag tror att snabb publicering (mer ord) kan göra den sandboxad på fler ord och öka risken för sandbox.

    Men vad vet man egentligen? Hur vi relaterar till Google har stora likheter med hör kulturfolk betraktar naturen. Det blir mycket myt.
    Senast redigerat av hans99 den 2006-10-13 klockan 15:21.

  30. #300
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Bloggar va! jag tror inte jag har en chans att tävla seriöst, det tar helt enkelt för mycket tid att etablera kontakter och länkar.. vissa jobbar ju!!

    Tråkigt men det handlar ju bara om inlänkar, Inte om sökmotoroptimering längre... jag trodde att sökmotoroptimering handlade mer om att skapa vettig innehåll men nu handlar det ju bara om länkar till siten och bloggar som skriver om sidorna eller länkar direkt

    Jag föstår mycket väl att man ska ha ett värde men ska det värdetvara för Google eller möjliga besökare som faktiskt ha ett intresse av att ta del av indormationen på respektiva sida??

    Förvirrad!!!!
    Senast redigerat av baggelin den 2006-10-13 klockan 15:33.

Sidan 10 av 26 FörstaFörsta ... 6789101112131420 ... SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Liknande ämnen

  1. Astromusicologie 101 - en tävling för studenter
    Av Anton Johansson i forum SEO-tävlingar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 18:49
  2. Skall jag lägga bloggen på första sidan eller RSS
    Av the-million-dollar-man i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:50
  3. Går inte till det första nya inlägget?
    Av wiggin i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 00:24
  4. Tävling - vinn 25 dollar
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 06:35
  5. Jag har sålt min första länk!
    Av Nikke Lindqvist i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 15:55