Sidan 11 av 26 FörstaFörsta ... 78910111213141521 ... SistaSista
Resultat 301 till 330 av 768

Sveriges första SEO-tävling!

  1. #301
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av spagetti
    Bloggar va! jag tror inte jag har en chans att tävla seriöst, det tar helt enkelt för mycket tid att etablera kontakter och länkar.. vissa jobbar ju!!

    Tråkigt men det handlar ju bara om inlänkar, Inte om sökmotoroptimering längre... jag trodde att sökmotoroptimering handlade mer om att skapa vettig innehåll men nu handlar det ju bara om länkar till siten och bloggar som skriver om sidorna eller länkar direkt

    Jag föstår mycket väl att man ska ha ett värde men ska det värdetvara för Google eller möjliga besökare som faktiskt ha ett intresse av att ta del av indormationen på respektiva sida??

    Förvirrad!!!!
    Jo men det är därför att tävlingsdeltagarna är lata. På ett år skulle de kunna göra en tävlingssida som har vettiga funktioner och drar besökare och länkar av sig själv och kanske till och med har ett aktivt forum.

  2. #302
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Framförallt är det väl så att i tidigare sökmotoroptimeringstävlingar, t.ex. v7ndotcom elursrebmem och carcasherdotcom seocontest, har bloggar placerat sig väldigt bra. Google älskar ofta uppdaterat och bra innehåll, så det är inte så konstigt heller.

    Att det mestadels handlar om inlänkar är både tråkigt och bra. Bra för att det handlar om något mer än att bara göra det tekniska, dåligt för att det i grund och botten handlar om något annat än just optimera.

    Så är det dock och det har en naturlig del i den här tävlingen. Vem har bäst bäst länkbyggartaktik? Vem har bäst länkbetes taktik? Och vem har största nätverket av egna sajter att länka ifrån?

    Sedan var det här med inlänkar från bloggar m.m. Inlänkar är ju som sagt väldigt viktigt och inte minst relevanta sådan. Finns det något smidigare sätt att fixa sådana länkar än att skriva blogginlägg på? Nej, det är det ultimata sättet för att skaffa relevanta inlänkar. Så det så, men det kommer inte vara det viktigaste i slutändan ändå. Vem som orkat skriva flest blogginlägg.

    Det kommer bli helheten och framförallt en hel del tur...

  3. #303
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Jag testade att se länkar till marcuswestberg.com och han hade mer än 700 sidor som länkade till hans site, det verkade inte vara direkt relevenata domänaddresser men innehållet har jag liksom inte haft tid att komma...

    Jag inser att jag kommer lära mig mer än jag visste innan och förhoppnigsvis kunna erbjuda mina kunder mer än tidigare, mer lyckade resultat och ett steg frammåt i utvecklingen.

    Jag skall göra mitt bästa i allafall..

  4. #304
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Det får vi hoppas! Man lär sig rätt mycket av sådana här tävlingar faktiskt...

    Förresten Nikke- vilken bra idé med Wikin! Ska bli kul att se hur den rankar. Just nu verkar det dock som om jag är en av de få som inte har gjort något försök till länkbete på min sida. Ingen topplista, ingen wiki och utan någon jättebra information.


  5. #305
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Med lite idérikedom och tur så lär man kunna vinna över den med mer "linkpower", så helt uppgjort är det inte
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  6. #306
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Finns det något smidigare sätt att fixa sådana länkar än att skriva blogginlägg på?
    Ja det gör det. Tänk vad man kan få till på ett kvartal om du lägger en timme per dag på att tänka ut och koda ett användbart verktyg. De amerikanska SEO-bloggarna får bra mycket mer länkar till sina verktyg än blogginlägg.

  7. #307
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    hans99, de flesta som håller på med SEO är inga "programmers" .... så de har där ett litet handikapp. De förlitar sig på "hyrd arbetskraft" och WP ... eller, det är min erfarenhet )

    cya,
    /PatrikB

  8. #308
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Min poäng är att det finns mycket som det går att få länkar till.

  9. #309
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Min poäng är att det finns mycket som det går att få länkar till.
    Du har så rätt, och samtidigt. Kombinationen av SEO-kunskap, teknisk kunskap, marknadsföringstänkande och social kompetens är det som spöar skiten ur strömlinjeformade sökmotoroptimeringsföretag.

    Där har många på det här forumet en stor fördel framför andra.

    Lär er! Läs på! Testa nya grejer! Särskilt i den här tävlingen. Här står inte någon kunds sajt på spel, och vi har lång tid på oss att fixa till eventuella snedsteg.

  10. #310
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Den första som gör ett länkbete som jag tycker är coolt eller komiskt får:
    1) En mycket bra länk.
    2) En bra länk.
    3) En ok länk.
    Till sin tävlingssida. Med mycket bra menar jag mycket bra.

    För att sporra er att komma på bra idéer som jag kan lära av (eller vad man nu kallar det )
    Senast redigerat av hans99 den 2006-10-14 klockan 13:06.

  11. #311
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Synd att man har så dåligt med tid just nu.. Det märks inte minst på att jag skriver det här halv åtta en lördagsmorgon, trots fest igår :S...

    Men både Bernt och Nikke har ju redan gjort två mycket bra länkbeten, som de dessutom kan tjäna mer än just det på. Så det tackar vi och bugar för!

  12. #312
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Nu kan ni som vill byta länkar ni vill ha med mina siter, PR3, PR4 och andra lägre rankade men ni väljer själva genom ett besök på www.search engineoptimisation.gr/laenkar.html

    Jag har inte riktigt hunnit med tävlingen men har nu ny site dsign och en del deals med stora linkföretag, som gammal hltml knackare glider jag över i online marketing stolen, men kompar just nu hela skrivbordet...

    Jag kanske lär mig en vacker dag

    Michael

  13. #313
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Japp IT-funktioner, men inga coola eller roliga länkbeten. Var kreativa. Kom på något nytt. Visa oss något som vi inte sett tidigare.

    Inläsning och inspiration:
    101 Ways to build link popularity
    The Changing Face of Linkbait

    Några länkbeten på nätet:
    http://www.pingoat.com <-------- Jäsp. IT.
    http://www.pingoat.com/goat/blog_worth <---------- Cool

    <---------- Komisk

    Länkbeten är förövrigt SEO-branschens framtid. För de av er som har webbutiker är länkbeten den klockrena metoden för att långsiktigt få läsare och kunder.
    Senast redigerat av hans99 den 2006-10-14 klockan 13:08.

  14. #314
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Den första som gör ett länkbete som jag tycker är coolt eller komiskt får:
    1) En mycket bra länk.
    2) En bra länk.
    3) En ok länk.
    Till sin tävlingssida. Med mycket bra menar jag mycket bra.

    För att sporra er att komma på bra idéer som jag kan lära av (eller är det plagiat som det kallas för )

    Men ni blir också tvugna att svara på lite frågor för ett litet reportage för nättidningen.

  15. #315
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Hej Hans,

    Ni som länkar till mig med en minst PR5 får en gratis påse OLW ostbågar? betalningen genomförs via Payson.se

    det var väl ingen dum ide hans??

    haha

  16. #316
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av spagetti
    Hej Hans,

    Ni som länkar till mig med en minst PR5 får en gratis påse OLW ostbågar? betalningen genomförs via Payson.se

    det var väl ingen dum ide hans??

    haha
    Vilken är Paysons bakgrund?

  17. #317
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    jag vet inte vad du menar med bakground men dom har en betalningslösning

    www.pay son.se

  18. #318
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av spagetti
    jag vet inte vad du menar med bakground men dom har en betalningslösning

    www.pay son.se
    Tack för hjälpen ändå. Får läsa lite själv.

  19. #319
    Swes avatar
    Swe Swe är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    4
    Mitt bidrag till tävlingen seo-optimering.com

  20. #320
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Jag förstår inte riktigt, hans99 får länkbeten att låta som något nytt. För mig låter det som kvalitetsmässigt material. Frågan är väl snarare varför ni lägger energi på att producera saker som INTE länkas till..
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  21. #321
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Jag förstår inte riktigt, hans99 får länkbeten att låta som något nytt. För mig låter det som kvalitetsmässigt material. Frågan är väl snarare varför ni lägger energi på att producera saker som INTE länkas till..
    Lite skillnad är det ju. Det är t.ex. svårt att göra en sida optimerad för en sökmotortävling som är så bra att folk spontan länkar till den, men om du dessutom hade en häftig tjänst som riktade sig till hela internet på en annan del av webbplatsen så ger den tillräckligt med länkar i alla fall för den här tävlingen.

    För webbutiker är nog länkbeten ganska nytt. Det verkar som väldigt många webbutiker satsar på att betala flera tusen i månaden för att hyra skräplänkar i parti. Fungerar naturligtvis jättebra när du konkurrerar med andra sidor som har skräplänkar, men skulle en av butikerna börja få naturligt bra länkar glider den förbi de flesta snabbt. Är länkbetet rent av så pass bra att det attraherar länkar även från hyggligt relevanta sidor så tar du snabbt första platsen i alla fall bland butikerna.

    Det vore coolt om tävlingen kunde inspirera folk till att generellt försöka skaffa länkar genom att utveckla små fria och användbara länkbeten. Det skulle bli ett mycket roligare internet av det.
    Senast redigerat av hans99 den 2006-10-14 klockan 21:01.

  22. #322
    koFFiiis avatar
    koFFiii koFFiii är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    V. Frölunda
    Inlägg
    14
    Nu är alla mina sidor borta från indexet igen!? :S

  23. #323
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av koFFiii
    Nu är alla mina sidor borta från indexet igen!? :S
    Det är ett gammalt index.

  24. #324
    koFFiiis avatar
    koFFiii koFFiii är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    V. Frölunda
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Det är ett gammalt index.
    Går det på något sätt se det nya?

  25. #325
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av koFFiii
    Går det på något sätt se det nya?
    Vet ej. Jag är jätte dålig på sådant där. Jag noterade helt enkelt att den hade en gammal version av vår artikel (roterade titeln).

  26. #326
    webstyles avatar
    webstyle webstyle är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Tog mig lite tid att sätta upp topplistor för tre sökmotorer till. Det kan ju vara skoj att se hur det går i dom andra också

    Här är alla aktiva topplistor på min sajt:

    Google.se (Sidor på svenska)
    seokontroll.se/aftonbladhet/aftonbladhet_rapporterar.html

    Altavista.se
    seokontroll.se/expressn/expressn_nytt.html

    Svenska MSN Live Search
    seokontroll.se/svenska_dagbladhet/svenska_dagbladhet_listan.html

    Yahoo.se (Sidor på svenska)
    seokontroll.se/internetvaerd/internetvaerdlistan.html

  27. #327
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Vet ej. Jag är jätte dålig på sådant där. Jag noterade helt enkelt att den hade en gammal version av vår artikel (roterade titeln).
    Det här gäller förövrigt också "carcasherdotcom seocontest" just nu.

  28. #328
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Har äntligen haft tid att sita och strukturera lite av mina sidor i tävlingen, det gick upp ett ljus om vissa saker som kanske är viktiga och om det fungerar kommer jag kanske dela med mig av mina hemligheter...

    Fick ett hett tips av en vän som driver en av de största websitebyggar sidorna med hosting i världen och hans sida har haft PR3 i flera år men han har typ legat på Alexa på bara 40.000 ranking.

    Tipset han gav mig tog hans site till PR5 på 2 veckor och det skall nämnas att ack så enkelt livet kan bli med lite information...

    Nu har jag åtgärdat hans tips i mina tävlingssidor så smått och kommer förhoppningsvis kunna ta mig upp till 10e plats i allfall...

    det beror ju på motståndet, som varit tungt från start...

    Önska mig lycka till

    Michael

  29. #329
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    De som ligger i alla fall i absoluta toppen nu gör det på ett fåtal betrodda länkar (min tolkning i alla fall). Verkar logiskt att Google tittar mycket på det tidigt. Kanske inte blir lika viktigt senare i tävlingen.
    Senast redigerat av hans99 den 2006-10-15 klockan 13:08.

  30. #330
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    De som ligger i alla fall i absoluta toppen nu gör det på ett fåtal betrodda länkar (min tolkning i alla fall). Verkar logiskt att Google tittar mycket på det tidigt. Kanske inte blir lika viktigt senare i tävlingen.
    Nja... Jag tror att Agaton ligger stadigt i toppen för att han har rätt många externa länkar allaredan. Han har många bloggande klasskamrater...

Sidan 11 av 26 FörstaFörsta ... 78910111213141521 ... SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Liknande ämnen

  1. Astromusicologie 101 - en tävling för studenter
    Av Anton Johansson i forum SEO-tävlingar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 18:49
  2. Skall jag lägga bloggen på första sidan eller RSS
    Av the-million-dollar-man i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:50
  3. Går inte till det första nya inlägget?
    Av wiggin i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 00:24
  4. Tävling - vinn 25 dollar
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 06:35
  5. Jag har sålt min första länk!
    Av Nikke Lindqvist i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 15:55