Sidan 13 av 26 FörstaFörsta ... 39101112131415161723 ... SistaSista
Resultat 361 till 390 av 768

Sveriges första SEO-tävling!

  1. #361
    Agnethas avatar
    Agnetha Agnetha är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    53
    Du får bli min kompis Spagetti
    Och jag jobbar på med min blog. Har ett nytt tänk just nu.

    /A

    Citat Ursprungligen postat av spagetti
    Jag har ju inga kompisar så det kommer bli jäkligt svårt, ingen aning om varför jag plötsligt hoppa upp till 16e plats...

    Nej men det är klart att man försöker utnyttja sina broar eller andra webbsidor sör att kunna länka in till sidan... hur relevant det blir har nog med mängden och kvaliteten att göra...

  2. #362
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Juste agneta, jag har ju skrivit i din blogg som du kanske sett tidigare, det var nog i Lördags... hmmm nytt tänk, haha det har jag var 5e minut, jag är så jäkla ostrukturerad men hoppasdet ska funkaatt komma mig lite upp listan,, ligger ju nu på 16e plats

    Tack

  3. #363
    Agnethas avatar
    Agnetha Agnetha är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    53
    Jag har tänkt fel hela tiden därför kom jag bort mej lite. Nu har jag tänkt om så jag tror jag ska komma upp i 10 i topp åtminstone.

    Mvh A

    Citat Ursprungligen postat av spagetti
    Juste agneta, jag har ju skrivit i din blogg som du kanske sett tidigare, det var nog i Lördags... hmmm nytt tänk, haha det har jag var 5e minut, jag är så jäkla ostrukturerad men hoppasdet ska funkaatt komma mig lite upp listan,, ligger ju nu på 16e plats

    Tack

  4. #364
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Det var värst vad små förändringar det har varit i resultaten idag (om ens några). Jag går i strejk och vägrar att ge Google något nytt att bita i förrän de har hämtat mina senaste ändringar.

    Efter dagens politiska händelser har jag förresten fått lite idéer om vad jag ska göra med något av dagstidningsnyckelorden.

    Jag har ändå rotat lite i resultaten för att hitta någonting intressant att säga om dagens resultat och hittade detta:
    Jag tycker lite synd om sokmotoroptimerare.com som verkar ligga på en server i USA (med brittisk DNS). Sajten ligger etta på sökfrasen sökmotoroptimeringstävling när man söker från Google.com och hl=sv men ligger bara sjua vid sökningar från Google.se och hl=sv. Där finns en läxa att lära (som vi ju har diskuterat tidigare här på forumet).
    Christofer, du behöver fler bra länkar från svenska sajter för att lyckas när du ligger på den där blandningen av brittisk DNS och amerikansk server.

  5. #365
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Jag ligger ju på en amerikansk server med och med grekisk DNS... det är nåt att bita i va...

    Det är ju bäddat för förlust från början men men vi får väl se

  6. #366
    Joacims avatar
    Joacim Joacim är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    74
    Intressant spagetti, har kört egna tester innan vad serverplats och dns har för betydelse men nu får vi ännu mer konkreta bevis på vad det har för betydelse, och om det har någon avgörande betydelse alls eftersom kontrasten i så fall blir tydlig mot övriga tävlingsdeltagare.

  7. #367
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Ska bli intressant, jag deltar ju i tävlingen endast för att mäta på skoj vad jag har för mäjligheter, är väldigt ny på området men har haft bra resultat på kunders webbsidor Över olika delar av Europa... och på olika språk...

    Den som lever får se

  8. #368
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av spagetti
    Jag ligger ju på en amerikansk server med och med grekisk DNS... det är nåt att bita i va...
    Det är ju bäddat för förlust från början men men vi får väl se
    NV ligger också på amerikansk server. Svensk DNS tror jag som pekar på den amerikanska driftleverantören. Grejen är att vi fick mycket mer för pengarna i USA när det kommer till prestanda.

    Dessutom har man ju uppenbart ett svagt juridiskt skydd som webbpublicist i Sverige som ju gick att konstatera i samband med piratbay. Finns fel webbplats driftsatt hos samma leverantör finns det risk för att polisen kommer och stänger ner din verksamhet också. Fullständigt oaccepterat.
    Senast redigerat av hans99 den 2006-10-17 klockan 12:53.

  9. #369
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Nu har även Realtid skrivit om tävlingen:...

  10. #370
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Dessutom har man ju uppenbart ett svagt juridiskt skydd som webbpublicist i Sverige som ju gick att konstatera i samband med piratbay. Finns fel webbplats driftsatt hos samma leverantör finns det risk för att polisen kommer och stänger ner din verksamhet också. Fullständigt oaccepterat.
    Har faktiskt inte tänkt den tanken tidigare. Alltid tänkt mig att det är "stabilare" med svenska servrar men.. Fast sedan tror jag nog USA och FBI i kritiska lägen inte har något emot att storma servarna precis som polisen och piratebay..
    Eller var blandade jag ihop verkligheten med film igen?!

  11. #371
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av mephites
    Har faktiskt inte tänkt den tanken tidigare. Alltid tänkt mig att det är "stabilare" med svenska servrar men.. Fast sedan tror jag nog USA och FBI i kritiska lägen inte har något emot att storma servarna precis som polisen och piratebay..
    Eller var blandade jag ihop verkligheten med film igen?!
    FBI vet vad de gör. De tar säkert din server om de är ute efter dig, men knappast i onödan.

    Svenska polisen är just inkompetent när det kommer till IT-brott. Jag blev lätt chockad över hur låg nivån var i samband med en kurs där de pratade, men jag var å andra sidan inte särskilt imponerade över nivån på övriga talare heller. Själv fick jag emellertid regelmässigt låga betyg när jag fortfarande pratade på samma kurs, men å andra sidan var kursdeltagarna typiskt lata och ointresserade av att lära sig något, samtidigt som jag är en väldigt tråkig talare och antar att de lärt sig det de ska ha hunnit lärt sig innan.

    Givetvis skulle det helt klart vara mycket bättre att driftsätta i något av de små länder som profilerar sig på området. Men grejen är att det är väldigt snabbt mellan Kalifornien och Sverige dagtid. Och det är billigt att driftsätta i USA. Skulle vi gå upp till typ 20 000 läsare per dag, vilket kommer ta mycket lång tid, kanske man behöver börja se över om man ska driftsätta i Sverige.

  12. #372
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    seo.se/blogg/?p=205 ... de vatt inte alls glada däröver på den här tävlingen. Konstigt att de inte startade en egen tävling då om det skulle vara så gynsamt för Jim...
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  13. #373
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Citat Ursprungligen postat av per_r
    seo.se/blogg/?p=205 ... de vatt inte alls glada däröver på den här tävlingen. Konstigt att de inte startade en egen tävling då om det skulle vara så gynsamt för Jim...
    Är man störst så ser man allt i svart och vitt...
    Ja om man tänker efter så vore självklart det bästa om tävlingen hölls på en ny domän som inte länkar till några andra sidor än till tävlningssidorna. Fast varför "sura" och inte bara delta i tävlingen och visa musklerna? Det är ju enbart tävlings-sidan på forumet som man måste länka till, och seo-forum skadar knappast någon..

  14. #374
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av mephites
    Är man störst så ser man allt i svart och vitt...
    Ja om man tänker efter så vore självklart det bästa om tävlingen hölls på en ny domän som inte länkar till några andra sidor än till tävlningssidorna. Fast varför "sura" och inte bara delta i tävlingen och visa musklerna? Det är ju enbart tävlings-sidan på forumet som man måste länka till, och seo-forum skadar knappast någon..
    Äh det är löjligt. Givetvis får Jim ut bra med länkkraft från forumet, men vi vet ju alla vilket djävla skitjobb det är att driva upp en webbplats. Det måste ju finnas en uppsida med allt.

    Och jag tror forumet ger ganska bra med länkkraft för ett forum till de som användar signaturen eller länkar som exempel. Länkarna till tråden om tävlingen ger länkkraft till de som tävlar också.

  15. #375
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Okej att de inte är med i tävlingen, det är upp till var och en. Men de kunde skött det på ett snyggt sätt - utan att behöva baktala oss deltagare eller Jim.

    Dålig stil faktiskt.

  16. #376
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Det är värt att tänka på att i alla fall för page ranking så finns det inte en begränsad mängd. Det skapas mer PR när vi länkar till varandra.

    Hade Google protesterat mot SEO-tävlingar så hade jag haft en annan syn på det. Google är ju trots allt förögonblicket den gud som styr internet.
    Senast redigerat av hans99 den 2006-10-17 klockan 17:13.

  17. #377
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Jag röstar på att vi ger månadens ros till Jim som anordnar en sådan här tävling.
    Och alla ni som klankar på Jim att han inte är med och tävlar, hmmmm hur 17 skulle det se ut om en som startar en tävlig vann? Kan undra hur många som skulle protesterat då? Ganska många iallafall tippar jag.

  18. #378
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Månadens ros till dig Jim!

  19. #379
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Det är nog en jäkla insats att ens starta en tävling...

    Bra jobbat Jim

  20. #380
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag skulle kunna vara med om några veckor när jag har saker mer under kontroll tidsmässigt och satsa på att vinna. Med mina 44 sidor med PR 4-6 har jag rejält med länkjuice och biten som inte handlar om länkar är faktiskt lätt.

    Men jag skulle tänka mig att det inte skulle vara så populärt .

    Nej, en domare och en som arrangerar en tävling ska inte delta. Men om många motsätter sig så får vi väl rösta ...

    EDIT: Tack för rosen
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  21. #381
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Jag skulle kunna vara med om några veckor när jag har saker mer under kontroll tidsmässigt och satsa på att vinna. Med mina 44 sidor med PR 4-6 har jag rejält med länkjuice och biten som inte handlar om länkar är faktiskt lätt.

    Men jag skulle tänka mig att det inte skulle vara så populärt .

    Nej, en domare och en som arrangerar en tävling ska inte delta. Men om många motsätter sig så får vi väl rösta ...

    EDIT: Tack för rosen
    Jim!

    Vad är det som händer med de svenska SERP:arna? Flera verkar ha gått tillbaka till för någon vecka sedan. Eller är det inbillning?

  22. #382
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jim!

    Vad är det som händer med de svenska SERP:arna? Flera verkar ha gått tillbaka till för någon vecka sedan. Eller är det inbillning?
    Har inte haft koll på det nyligen. Har fullt upp nu med andra projekt ...
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  23. #383
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Jag tycker hela tävlingen verkat haka upp sig, eller sökmotorerna menar jag....

    senaste dagarnas jobb har inte gjort någon nytta, väntar på jordbävningen, tjoo

  24. #384
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av spagetti
    Jag tycker hela tävlingen verkat haka upp sig, eller sökmotorerna menar jag....

    senaste dagarnas jobb har inte gjort någon nytta, väntar på jordbävningen, tjoo
    Det är exakt samma med massor av SERP:ar!

    Jag har nästan exakt datum på när det började: Antingen den 3 eller den 4 oktober.
    Det är otrevligt.

  25. #385
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Nu har även Realtid skrivit om tävlingen:...
    Hmmm... Favoritskapet tynger och Agaton verkar ju trivas på toppen.

  26. #386
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jadå, jag trivs grymt bra där. Känns dock som om jag lever på att jag redan hade en sida i SERPsen innan tävlingens start.

    Hur känns det att vara den eviga tvåan då ..

    Nej men seriöst. Jag har börjat fundera lite över upplägget av tävlingen, hur jag ska lägga upp det. Finns ju grymt mycket att göra samtidigt som man inte får vara för ivrig. Så jag tror att en förstaplats nu inte ger allt för mycket i slutet, även om det visar att man har gjort nåt bra i alla fall..

    Nikke, räkna ej bort Marcus W heller. Han har i och försig en annan tävling och nytt jobb i tankarna. Men han kommer finnas i toppen, det kan jag nästan lova.

  27. #387
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Men nu börjar det hända grejer! Jag har faktiskt gått ned till andra plats på alla sökord förutom på Internetvärd och Svenska dagbladhet, som jag fortfarande leder på.

    IIIH!!

    Nu måste jag ju jobba lite. Jobbigt...

  28. #388
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Nu börjar det kännas bättre.

  29. #389
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jodå.. nu händer det en del. Intressant att jag har 8:e platsen på Internetvärd, trots att jag stavar med a istället för ä i titeln. Men nu ändrar jag det.

    Verkar även som om topplistan har hakat upp sig i natt. Måste vara schemaläggaren som stannat.
    Senast redigerat av Bernt Johansson den 2006-10-18 klockan 06:05.

  30. #390
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Anton är rankad 7 på "SEO-konsult":
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=...a=lr%3Dlang_sv

    Ute på smekmånad med Google

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Liknande ämnen

  1. Astromusicologie 101 - en tävling för studenter
    Av Anton Johansson i forum SEO-tävlingar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 18:49
  2. Skall jag lägga bloggen på första sidan eller RSS
    Av the-million-dollar-man i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:50
  3. Går inte till det första nya inlägget?
    Av wiggin i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 00:24
  4. Tävling - vinn 25 dollar
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 06:35
  5. Jag har sålt min första länk!
    Av Nikke Lindqvist i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 15:55