Sidan 14 av 26 FörstaFörsta ... 410111213141516171824 ... SistaSista
Resultat 391 till 420 av 768

Sveriges första SEO-tävling!

  1. #391
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    relevansen är ju viktig i en jämförelse eller vad tycker ni..

    Ska jag skryta med att jag hamnade på 29e placerinng i SM i SEO av 33 tävlande.. det skrytet blir ju imponerade tills man kollat upp konkurransen eller...

    Ville bara påpeka det. jag är imponerad av Antons placering...

    vad har hänt med SEOSM... då... Dog den eller fick den krupp???

    Michael
    Senast redigerat av baggelin den 2006-10-18 klockan 14:09.

  2. #392
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    spaggetti: Ligger ju en hel del credd i att synas bra på alla SEO-ord eftersom det alla SEO-företag vill synas på dom... Att sen det inte är lika svårt på de svenska är en annan sak...

  3. #393
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Haha, intressant. Och det utan att ens ha med ordet på sidan.. Kan inte komma ihåg att jag har det i någon ankartext heller. Jaja.

    Det är sant Michael att det kanske inte är jättesvårt. Men det är ltie som timekill säger, alla SEO- ord är svåra.

    Tack för tipset i alla fall. Kan säkert vara bra för framtiden då Mirjoran är namnet på företaget och sidan är tänkt som firmans hemsida. Med SEO-tjänster.

    Bara synd att man ligger tvåa i tävlingen ..

  4. #394
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    seosm... mitt bidrag alltså. Tror mig veta anledningen till att G inte gillar siten bättre än vad den gör, men det kommer nog. Ligger på 10:e plats på expressn och på internetvärd, har dock inte ansträngt mig så mycket ännu, har inte tid just nu..

    Hoppas på att kunna fixa en del i helgen, den som lever får se.

  5. #395
    Bengts avatar
    Bengt Bengt är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsör
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Bara synd att man ligger tvåa i tävlingen ..
    Om Bernts topplista stämmer (och det gör den väl?) så är vi tre i topp med ett skapligt avstånd till fyran. Men frågan är om det är så bra, känns lite för tidigt att ligga så här bra till? Särskilt orolig är jag för ordet "sökmotoroptimeringstävling" - jag är inte så säker som Hans på att man inte kan hamna i sandbox på det. Konkurrensen, särskilt på det ordet, stiger ju med en hastighet som aldrig tidigare har förekommit, så vitt jag vet. Alltså vet vi inte riktigt.... men, vi kan alltså få lära oss något nytt därigenom. Dock är jag lite försiktigare på det ordet ännu så länge än på de andra orden.

    /Bengt
    Senast redigerat av Bengt den 2006-10-18 klockan 20:05.

  6. #396
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Sådär! nu är jag med i tävlingen har precis skrivit klart alla undersidor mm.
    Det var kul att läsa artikeln i realtid.se men.... ja vi får se
    Jag kommer även lägga upp lite proposals i länkbytes tråden för alla som är intresserade att haka på mitt high rank äventyr

    Jag läste också att en känd svensk sökmotoroptimerare skulle bojkotta tävlingen p.g.a att han tyckte att detta var ett trick av Jim Westergren att få nya länkar.
    Men! jag köper det och stödjer gärna Jim jag supportar alltid kreativitet i alla lägen....
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  7. #397
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Haha.. oj, det var en jävligt begåvad och smart känd sökmotoroptimerare.. haha. Fniss.

    Är det inte så att den kände sökmotoroptimeraren "kommit på" att han inte har en chans och inte vågar ge sig till känna helt enkelt då? Om han nu är så känd så borde det ju inte vara några problem att vinna här ... Jim är ju inte ens med själv.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  8. #398
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Haha.. oj, det var en jävligt begåvad och smart känd sökmotoroptimerare.. haha. Fniss.

    Är det inte så att den kände sökmotoroptimeraren "kommit på" att han inte har en chans och inte vågar ge sig till känna helt enkelt då? Om han nu är så känd så borde det ju inte vara några problem att vinna här ... Jim är ju inte ens med själv.
    Well, det är i alla fall bättre att vara med i en sökmotoroptimeringstävling än att sänka sina kunders trovärdighet (trust) genom att skicka massor av externa länkar i länkfarmsmanér från sidor som är tänkta att vara interna.

  9. #399
    Christofers avatar
    Christofer Christofer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Långt bort i skogen
    Inlägg
    11
    Citat Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist
    Jag har ändå rotat lite i resultaten för att hitta någonting intressant att säga om dagens resultat och hittade detta:
    Jag tycker lite synd om sokmotoroptimerare.com som verkar ligga på en server i USA (med brittisk DNS). Sajten ligger etta på sökfrasen sökmotoroptimeringstävling när man söker från Google.com och hl=sv men ligger bara sjua vid sökningar från Google.se och hl=sv. Där finns en läxa att lära (som vi ju har diskuterat tidigare här på forumet).
    Christofer, du behöver fler bra länkar från svenska sajter för att lyckas när du ligger på den där blandningen av brittisk DNS och amerikansk server.
    Tack för tipsen Nikke, har varit utan internet av och till några dagar nu men ska ta nya tag!

  10. #400
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Jag har lagt upp en tråd i länkbytes sektionen för denna sökmotoroptimeringstävling
    om ni är sugna på att byta länkar nu
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  11. #401
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Nu försvinner jag tillfälligt ur serparna. Jag råkade sabba title-taggarna under två dagar, och dessa fel har nu letat sig in i serparna och sänkt mig fullständigt. Men jag kommer tillbaka när mina nya undersidor äntligen kommer med i indexet.

  12. #402
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Sådär! nu är jag med i tävlingen har precis skrivit klart alla undersidor mm.
    Det var kul att läsa artikeln i realtid.se men.... ja vi får se
    Jag kommer även lägga upp lite proposals i länkbytes tråden för alla som är intresserade att haka på mitt high rank äventyr
    Nice! Visste nästan att du inte kunde motstå Men vilken domän är det som du vill anmäla?
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  13. #403
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jim, han har ju redan anmält sin domän Bloggarna.nu...

    Tack för det Nikke, I am back on top again

  14. #404
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    seosm... mitt bidrag alltså. Tror mig veta anledningen till att G inte gillar siten bättre än vad den gör, men det kommer nog. Ligger på 10:e plats på expressn och på internetvärd, har dock inte ansträngt mig så mycket ännu, har inte tid just nu..

    Hoppas på att kunna fixa en del i helgen, den som lever får se.

    Eftersom jag inte befinner mig i Sverige har jag ju lite svårt att kolla mina placeringar, Bernts lista stämmer dock inte med en koll jag gjorde igpr med en vän som bor i Halmstad, sökning på sökorden och på svenska...

    Då jag enligt bernts lista ska ligga som 16 e plats på expressen hamnar jag på 35!!!! med hennes koll. allting är rätt sökt men det stämmer absolut inte med din lista bernt, Jag kan ju ha fel men vad är felet i såna fall??

    Det var ett exemple men det var inte alls överens stämmande med hennes resultat, konstigt tycker jag...

    Michael

  15. #405
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Bernts lista uppdateras just med jämna mellanrum, så det kan ha blivit ändrat emellan.

    Kollade du inte med det verktyget jag skrev om tidigare (orkar inte leta upp), där man kan kolla resultatet från olika länder?

  16. #406
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Det verktyget var ju rena grekiskan... ingen hit, det knepiga är att jag har jobbat mycket på sidan och länkar men ingenting uppdateras... hur lång tid ska det ta innan google hajar att man ändrat

  17. #407
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jadu. Det är inte lätt. Se till att skaffa många svenska inlänkar så kanske det går bättre, du har ju ett litet handikapp med .gr domän m.m.

    Du ligger på 37:e plats på "sökmotoroptimeringstävling" hos mig :S..

  18. #408
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Kanske ska byta domän och hosting i Sverige.... det är ju inte helt för sent ännu

  19. #409
    webstyles avatar
    webstyle webstyle är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Spagetti: Bernts och mina listor räknar bort resultat från sidor som inte är med i tävlingen.

  20. #410
    Bengts avatar
    Bengt Bengt är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsör
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av webstyle
    Spagetti: Bernts och mina listor räknar bort resultat från sidor som inte är med i tävlingen.
    Jo, det är ju nödvändigt.
    En fråga: Räknar ni endast resultatet på tävlingssajternas förstasidor? Efter vad jag har förstått så är det endast sajternas förstasidor, index, som kommer att räknas av Jim. Jag frågar för om man just nu tittar på "Aftonbladhet" så finns inte index av veckansteve.se med (enbart underkataloger) bland de första, men i din topplista står den sajten på plats 2. Detsamma står det i Bernts lista. Kanske är jag som har missat något?

    /Bengt

  21. #411
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Nej, så är det inte. Undersidor på sidan, t.ex. mirjoran.se/aftonbladhet.htm räknas också. Däremot inte aftonbladhet.mirjoran.se som jag förstått det, även om jag faktiskt tror att det är ett missförstånd.

    Blir ju inte så stor skillnad..

  22. #412
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Subdomäner räknas ju som en ny domän av Google och ärver inte eventuellt credd från toppdomänen som tex toppdoman.se/fil.html gör...

  23. #413
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Okej, är inte så påläst på det området. Men vanliga undersidor är helt ok i alla fall.

  24. #414
    webstyles avatar
    webstyle webstyle är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av Bengt
    En fråga: Räknar ni endast resultatet på tävlingssajternas förstasidor? Efter vad jag har förstått så är det endast sajternas förstasidor, index, som kommer att räknas av Jim. Jag frågar för om man just nu tittar på "Aftonbladhet" så finns inte index av veckansteve.se med (enbart underkataloger) bland de första, men i din topplista står den sajten på plats 2. Detsamma står det i Bernts lista. Kanske är jag som har missat något?
    Precis som agaton skrev så räknas alla sidor under din tävlingsdomän men inte subdomäner med tävlingsorden i subnamnet. Jag har däremot inte kodat in att mina topplistor ska räkna bort dessa subdomäner eftersom ingen har indexerat en subdomän under sin tävlingsdomän än och förhoppningsvis inte kommer att göra det heller. Om så sker kodar jag in att den ska titta efter det också.

  25. #415
    Bengts avatar
    Bengt Bengt är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsör
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Nej, så är det inte. Undersidor på sidan, t.ex. mirjoran.se/aftonbladhet.htm räknas också. Däremot inte aftonbladhet.mirjoran.se som jag förstått det, även om jag faktiskt tror att det är ett missförstånd.

    Blir ju inte så stor skillnad..
    Jaha, OK, då trodde jag fel... eller kanske tyckte att det borde ha vart enbart indexsidan som räknas, och därför gärna trodde det var så. (Jag tänker kanske sid-vis mer än de flesta, och tänker då att tävlingen borde gälla en viss sida, inte en webbplats.) Men då vet jag.

    /Bengt

  26. #416
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Precis som webstyle skriver.
    Mitt verktyg räknar endast tävlingsdomäner (De som är godkända av Jim i första inlägget i denna tråd.) och dess undersidor. Tror även att mitt verktyg sållar bort subdomäner, om de inte är anmälda som en tävlingsdomän, men måste dubbelkolla för att vara säker.

    Jag tar även bort dubletter. Dvs, att endast den högsta placeringen man har räknas. I annat fall kan man ju få poäng för flera placeringar på samma tävlingsord. (Viss har jag rätt här Jim?)

  27. #417
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    I annat fall kan man ju få poäng för flera placeringar på samma tävlingsord. (Viss har jag rätt här Jim?)
    I fallet där man har en dubbellistning så är det bara 1 som räknas. Om man har lyckats med konststycket att ha flera listningar i topp 10 med samma domän på samma ord, ja då adderas även dessa poäng.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  28. #418
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Så om man ligger på 1:a och 3:e plats, med två olika sidor från sin tävlingsdomän så får man alltså 10 + 8 = 18 poäng? Men om man ligger 1:a och 2:a (med 2:a placeringen intabbad) så får man 10poäng?

    Då måste jag koda om lite i topplistan.

  29. #419
    Bengts avatar
    Bengt Bengt är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsör
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    I fallet där man har en dubbellistning så är det bara 1 som räknas. Om man har lyckats med konststycket att ha flera listningar i topp 10 med samma domän på samma ord, ja då adderas även dessa poäng.
    Skrev du rätt där Jim? Tolkar vi det rätt? Du vet ju att två listningar (en intabbad) inte är något konststycke direkt. Bäst att du är riktigt tydlig (vi är dumma i huvudet, nejdå, men ingenting är självklart).

  30. #420
    webstyles avatar
    webstyle webstyle är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Kan man ens ha typ pos 2 och sen 3 intabbad och sen pos 5 vanlig. JAg trodde den tabbade in liknande resultat/samma domän. Har aldrig sett ett sånt resultat.
    Trodde bara det kunde ske med huvuddomän och subdomän.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Astromusicologie 101 - en tävling för studenter
    Av Anton Johansson i forum SEO-tävlingar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 18:49
  2. Skall jag lägga bloggen på första sidan eller RSS
    Av the-million-dollar-man i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:50
  3. Går inte till det första nya inlägget?
    Av wiggin i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 00:24
  4. Tävling - vinn 25 dollar
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 06:35
  5. Jag har sålt min första länk!
    Av Nikke Lindqvist i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 15:55