Sidan 18 av 26 FörstaFörsta ... 8141516171819202122 ... SistaSista
Resultat 511 till 540 av 768

Sveriges första SEO-tävling!

  1. #511
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Intressant att se... stora skillnader mellan google, msn och altavista.

    Citat Ursprungligen postat av webstyle
    Min topplista fungerar likadant alltså gör sökningarna som står i första posten i denna tråd och räknar bara tävlingsdomäner, men servern som utför sökningen står i USA så det är därför det diffar mot när man söker från Sverige. Jag har dock topplistor för övriga större sökmotorer och dom stämmer vad jag vet hela tiden ... det är dock inte tävling för övriga men kan ju vara kul att se hur det går i dom i alla fall.
    www . seokontroll . se

  2. #512
    Bengts avatar
    Bengt Bengt är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsör
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist
    Äh. Google gillar sökmotoroptimeringstävlingar lika mycket som vi tror jag, även om jag just nu inte gillar ställningen.
    Är det något fel på ställningen just nu? Det kan jag inte se.
    Nå, det var ett ryck vid 7-tiden i morse som nog var något fel, men annars ligger vi ju tight tre stycken i topp - mest intressant blir att se vem som får in bästa stöten på nyårsafton/nyårsdagen, och vem som eventuellt satsar ett par timmar för sent. Vi kanske åker dit alla tre då.
    /Bengt

  3. #513
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    Hur kan jag ligga på plats 4 med 23 poäng? Det är frågan. Jo, jag jobbar hårt eftersom jag är nybörjare. Det kanske inte håller men jag ska kämpa mot dom stora grabbarna. Jag ger mig aldrig!

  4. #514
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Bra Jerka, stå på dej, visa dom att du e kung??

    Tjoo

  5. #515
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    Ligger just nu i topp!! Ibland är googlebot bussig! Men jag vet att:
    Efter regn kommer snö !!
    Efter snö kommer slask
    och efter slask blir det brask

    då gäller det att ha brasklapparna på


  6. #516
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Den här veckan har det varit väldigt mycket upp och ner. Nu är jag tydligen på väg upp igen på vissa ord, medan Nikke mfl är på väg ner. Och som du säger- du ligger i delad ledning Jerkasmarknad.

    Men det är LÅÅÅÅÅNGT kvar!

  7. #517
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Ja det är ett jäkla hoppande i listorna. Ena dagen på plats 10, sen någonstans i mitten med 2 poäng och sen upp igen. Det här är väl nästan det närmaste man kommer känna sig som en jojo

  8. #518
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    3 månader sen kan vi börja prata, resultaten nu är inte riktigt säkra.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  9. #519
    Björn Liljas avatar
    Björn Lilja Björn Lilja är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    154
    Det kanske "luktar illa" att ens fråga - Men vilka regler gäller egentligen avseende själva optimeringen? (Förutom de grundläggande regler för deltagande som Jim skriver i första inlägget)

    Har några avgräsningar i övrigt gjorts beträffande BlackHat-tekniker, länkköp etc?

  10. #520
    Bengts avatar
    Bengt Bengt är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsör
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av rundkvadrat
    Det kanske "luktar illa" att ens fråga - Men vilka regler gäller egentligen avseende själva optimeringen? (Förutom de grundläggande regler för deltagande som Jim skriver i första inlägget)

    Har några avgräsningar i övrigt gjorts beträffande BlackHat-tekniker, länkköp etc?
    Det har skrivits en del förklaring till vad som gäller efterhand i den här tråden, så tyvärr behöver du läsa igenom alla inlägg. Det kanske skulle behövas en sammanställning av just sådant som hör till regler och deras precisering?
    /Bengt

  11. #521
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Det kanske "luktar illa" att ens fråga - Men vilka regler gäller egentligen avseende själva optimeringen? (Förutom de grundläggande regler för deltagande som Jim skriver i första inlägget)

    Har några avgräsningar i övrigt gjorts beträffande BlackHat-tekniker, länkköp etc?
    Bara det som finns i öppningstråden gäller plus en liten annan sak - 301 redirect. 301 redirect är förbjudet.

    Man kan alltså göra black-hat om man vill och det är fritt fram för andra att spamrapportera till Google.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  12. #522
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    Skönt att man har ett snövitt samvete. Mina huvudsidor är skrivna i html-edit. Olzzons gamla program. Jag har några bloggar med lite länkar hit och dit. Det är alltid jobbigt för en amatör och uppstickare att hålla rent. Det är lätt att bli orolig när domedagsprofeter agerar. Svarta hattar och gråa hattar flyger omkring i luften som spöken en vinterdag. Hoppas att man får länka till egna sidor.

  13. #523
    Björn Liljas avatar
    Björn Lilja Björn Lilja är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    154
    Låter strålande! Tack Jim för förtydligandet.

    Citat Ursprungligen postat av jerkasmarknad
    Skönt att man har ett snövitt samvete. Mina huvudsidor är skrivna i html-edit. Olzzons gamla program. Jag har några bloggar med lite länkar hit och dit. Det är alltid jobbigt för en amatör och uppstickare att hålla rent. Det är lätt att bli orolig när domedagsprofeter agerar. Svarta hattar och gråa hattar flyger omkring i luften som spöken en vinterdag. Hoppas att man får länka till egna sidor.

  14. #524
    ThomasAs avatar
    ThomasA ThomasA är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    109
    Svarta hatten borde inte vara tillåten i en sådan här tävling. Jag kommer inte att vara med men det är min åsikt. BH skall inte uppmuntras överhuvudtaget.


  15. #525
    Agnethas avatar
    Agnetha Agnetha är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    53
    Vore kul om nån kan förklara detta för en novis

  16. #526
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Agnetha
    Vore kul om nån kan förklara detta för en novis
    Metoder som i allmänhet inte anses vara acceptabla eller tillåtna.

    Ex. Du har suttit och arbetat med din vita hatt hela dagen med att optimera ett företag. På kvällen när du kommer hem kanske du tar på dig din svarta hatt och går ut och samlar diverse spamlänkar till din blogg om att "köpa sportbilar".

  17. #527
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Svarta hatten borde inte vara tillåten i en sådan här tävling. Jag kommer inte att vara med men det är min åsikt. BH skall inte uppmuntras överhuvudtaget.
    BH uppmuntras inte, tvärtom.
    Men vem ska sitta och kolla hela tiden och bedöma tävlingssidor? Och när alla har olika uppfattning om vad BH är? Och vem är skyldig till off-page BH, kanske en konkurrent? Plus att tävlingen ska vara enkel. Hur många nybörjare hade varit med i tävlingen om de hade sett en himla massa regler angående BH i tävlingsreglerna? Nej, det ska hålla enkelt. Rapportera BH till Google.

    Vore kul om nån kan förklara detta för en novis
    Det är när man gör SEO som strider mot Googles riktlinjer. Till exempel gömd text osv. Uttrycket kommer från de gamla cowbow-filmerna.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  18. #528
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    Finns det några vita hattar överhuvudtaget? Kan man inte se några stänk av grått här och där. I verkligheten tror jag att alla hattar är lite grå i tonen. Jag känner en webmaster som inte har en enda länk på sin site. Han är allergisk mot länkar och tycker att det ska vara fair play. Inga länkar! Superidealisterna är de farligaste individerna i ett samhälle. Tibetarna förespråkar balans. Lagom är bäst.

  19. #529
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av jerkasmarknad
    Jag känner en webmaster som inte har en enda länk på sin site. Han är allergisk mot länkar och tycker att det ska vara fair play. Inga länkar!.
    LOL! Tur att han iaf får inlänkar från andra så han kan bli indexerad.... Synd att han e för snål för att länka ut
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  20. #530
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Vill man ranka på Google behöver man arbeta med SEO. Sedan handlar det om nivåer.

    Att lägga in länkar på kundernas hemsidor som de inte känner till är uppenbart fel. Att agera bedrägligt mot annonsörer är fel. Att automatiskt kommentera en massa bloggar och adressböcker för länkar är också fel.

    Däremot måste ju allt som är frivillig länkning vara ok. Att där det finns ett kvalitetskrav.

  21. #531
    TomZs avatar
    TomZ TomZ är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    38
    Hans, jag vill anmäla mitt bidrag till ditt spörtpris (sidan 31 i denna tråd).
    Jag har lagt upp en enkel gratis besöksräknare som vem som helst kan använda på sin hemsida. Man behöver ej registrera sig för att få räknaren utan fyller endast i sin URL och kopierar koden som genereras.
    Adressen: seoett.com/raknare/

    Extra spört pris
    Den första som gör ett länkbete som jag tycker är coolt eller komiskt får:
    1) En mycket bra länk.
    2) En bra länk.
    3) En ok länk.
    Till sin tävlingssida. Med mycket bra menar jag mycket bra.
    För att sporra er att komma på bra idéer som jag kan lära av (eller vad man nu kallar det )

  22. #532
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Perfekt då ska jag länka in dig under veckan. Det kommer ta ett par dagar dock eftersom jag ligger efter med länkarna. Skickar dig PM allt eftersom jag lägger till dig.

  23. #533
    TomZs avatar
    TomZ TomZ är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    38
    Tackar & bugar.

  24. #534
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av TomZ
    Tackar & bugar.
    Varför då? Det är ju jag som vill visa att det lönar sig att arbeta med länkbeten och försöka lära mig något om det. Jag tror att användbara gratistjänster som tillför ett konkret mervärde är ett bra sätt för t.ex. webbutiker som vill ha trafik och inlänkar.

    Det kan förövrigt bli ett lyft för SEO-branschen.
    Du bygger något == Mycket timmar == Mycket pengar
    Och kunden får något som han har nytta av många år och som inte innebär att hans affärsförutsättningar är kontrollerade av någon annan.

    Men det är klart att det är bättre att arbeta med flera metoder än bara en.

  25. #535
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    De där topplistorna verkar inte stämma så bra, är ju enligtligen bara Aftonbladhet som verkar fungera fullt ut på google, alla de andra sökorden är inte kompletta. Det kommer, men just nu är ställningen lite missvisande skulle jag tro.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  26. #536
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Snacka om att den här tävlingen är spännande

    Nikke Lindqvist ser ut att ligga bra till även Bernt Johansson som nu har ett antal sidor med i racet. Kör hårt gubbar!


    Jag bara undrar varför folk som säger att dom tar avstånd från tävlingen ändå länkar in till sin huvuddomän från externa bloggar..... lol!
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  27. #537
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    Jag tycker också den här tävingen är kul. Faktiskt jättekul!
    Varför är ingen av er med i "Vorgermilten?" Det är en hoaxcontest, va?
    En fake-tävling? Den här är i alla fall riktig. Just nu tycker jag den här tävlingen är jätterolig!

  28. #538
    Sneakys avatar
    Sneaky Sneaky är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    17
    Jag tycker också den är jättekul just nu, delad andraplats och jag har inte lagt ner nån tid på den alls och har dessutom alla min starkaste länkar kvar att boosta med lagom till december.

    Frågan är när agnarna skilljs från vetet. Jag gissar på omkring 21 december =)

  29. #539
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    Jag har startat upp med fullt ös och jag har inga reservlänkar i någon bakficka men det kanske ordnar sig ändå. Jag ska kämpa för att behålla ledningen men det kan vända på en kafferast men jag har lärt mig att inte rota för mycket på tävlingssidorna när det blåser.

  30. #540
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    En skön dag för mig Ligger på plats 3 nu. Välförtjänt naturligtvis tycker jag... Sen får man hoppas på att ligga kvar där med men det vet vi ju hur det är med den saken...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Liknande ämnen

  1. Astromusicologie 101 - en tävling för studenter
    Av Anton Johansson i forum SEO-tävlingar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 18:49
  2. Skall jag lägga bloggen på första sidan eller RSS
    Av the-million-dollar-man i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:50
  3. Går inte till det första nya inlägget?
    Av wiggin i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 00:24
  4. Tävling - vinn 25 dollar
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 06:35
  5. Jag har sålt min första länk!
    Av Nikke Lindqvist i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 15:55