Sidan 20 av 26 FörstaFörsta ... 10161718192021222324 ... SistaSista
Resultat 571 till 600 av 768

Sveriges första SEO-tävling!

  1. #571
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag har även åtgärdat sorteringen av topplistan så att den numera visar en verklig position även på de bidrag som har noll poäng.

    Nu är det sovdags

  2. #572
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Trevligt!
    Kommer köra på det.
    Dock så är jag snål och kommer inte länka tillbaka men det får du leva med...


    Edits:
    Nu finns bilden på min blogg

    Mäter du någon statistik på tex hur många visningar varje bild/domän har?
    Isf hade ju en sida med den infon varit intressant...
    Senast redigerat av David Nilsson den 2006-11-16 klockan 02:41.

  3. #573
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Det var en bra idé. Måste helt klart fixa en sådan funktion Kommer väl ikväll någon gång. hehe.

  4. #574
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    En annan sak som kan vara bra är att man kan välja bild.
    En som den är nu och en som är mer utförlig med info om position eller poäng på varje tävlingsord...

    Alltså:
    Sökmotoroptimeringstävling - 10 poäng
    eller
    Sökmotoroptimeringstävling - Plats 1

  5. #575
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Det är på gång. Håll ögonen öppna i denna tråd senare ikväll, elternativt under helgen.

  6. #576
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Nu har jag skapat möjlighet att länka in antingen den totala rankingen eller den aktuella positionen på något av sökorden. Skrev en instruktion för hur ni lägger till dem på era egna sidor på www. seosm.se/instruktioner.asp

    Lycka till!

  7. #577
    TomZs avatar
    TomZ TomZ är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    38
    Riktigt snyggt gjort Bernt!

    Karma.

  8. #578
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    Jag är verkligen imonerad av seorankingprocedurerna och alla fina skyltar man kan klistra in. Jag ska lägga in rubbet imorgon. Länk till Bernt har jag redan men jag ska finjustera den. Här kommer jag vinglande med hjälplig html och det konstiga är att jag leder tävlingen. Kanske för att jag länkar som en galning. Jag vet inte. Jerka Jerkasmarknad

  9. #579
    Sneakys avatar
    Sneaky Sneaky är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    17
    Inte för att nedvärdera dina kunskaper om seo men jag tror du har lite freshboost just nu eftersom din sida är bland de senaste som lades till.

    Du börjar tappa. Tex. på Expressn så tog jag tillbaka 1:a-platsen från dig utan att ens uppdatera sidan. Tyvär så kommer du tappa lite på de flesta orden, frågan är bara hur mycket.

  10. #580
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    Ja, det är helt rätt. Jag kan inte mycket alls. Sidan Sökmotoroptimeringstävling är sist ut (8.11) och där kan jag kanske avancera men resten (13.11) går nog ner. Jag checkar faktiskt inte av dom medtävlande så mycket. Jag blir lite försiktig när jag är i ledningen. Sa förut på forumet eller på någon av bloggarna att jag inte har så mycket kvar att komma med i tävlingen. Att jag gett allt krut från början. Det var mest på skoj. Jag har också reserplaner och ett tungt artelleri att ta till.

  11. #581
    Sneakys avatar
    Sneaky Sneaky är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    17
    Härligt, kör så det ryker. Ska bli intressant och se om du klarar dig kvar utan extra inlänkar.

  12. #582
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Grymt toppliste skript Bernt!
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  13. #583
    Agnethas avatar
    Agnetha Agnetha är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    53
    Tii Berndt ditt Script är kanon fast jag har inte satt upp det än för jag ligger lite illa till.

    Och till Jerka vill jag säga Starkt jobbat
    Dessutom är dina sidor roliga att läsa, har skrattat gott.
    Gillar folk med lite humor.

    Lycka till alla.


    / Agnetha

  14. #584
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Bra jobbat Bernt. Även om jag hellre sett en kombinerad bild med all info.
    Mina knappar ligger uppe på www. seopp.se/blogg/

  15. #585
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Gör ett förslag på hur du vill bilden ska se ut så fixar jag det åxå. Inga problem.

    Kul att ni gillar min topplista

    Ska fixa lite statistik under helgen åxå. Alltså statistik som visar hur ofta bilderna har laddats.

  16. #586
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Ska kika på det i helgen.
    Tyvärr är jag ingen bildguru men du får se det som en skiss

  17. #587
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    Om jag inte är alldeles tappad bakom en diskbänk kan jag se att min ledning i tävlingen är borta. Jag gratulerar den nya ledaren och säger: En ledning är halva vägen till kvalet.

  18. #588
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Ja, grattis till SEO-optimering för hans förstaplats. Själv hoppade jag upp i SERPsen en bit också, och det utan att skaffa massor inlänkar.

    Vill man klättra uppåt ska man tydligen inte göra någonting ...

    Tack Berndt för topplistan. Den är grymt bra, tänk om jag haft en sådan i någon av de andra tävlingarna jag varit med i...

  19. #589
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    Det var ett väldigt hoppande i ledningen. Det är bättre att jag stannar där hela tiden. ( allvarsamt skämt )

  20. #590
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Snygg sammanfattning av teorin bakom "cyborgmoln", Hans99!
    Hade du läst den eller är detta helt oberoende formulerat? Nyfiken!

    Har lagt helgen på att läsa ifatt 500 inlägg...

    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Det som är lite intressant är ju att det finns en kraftig feedback mellan Google och sajterna. Google försöker välja ut sajter utifrån ett antal parametrar vilket i sin tur påverkar hur sajterna skriver, vilken information som presenteras, verksamhetssystemen m.m.

    Det hela blir ännu intressantare när sökmotorerna ännu mer börjar arbeta med självtränande neuronsystem och mönsterigenkänning och det inte längre sitter personer och direkt petar i algoritmerna.

    Det sista tävlingsbidraget blev ju lite coolt genom att de så tydligt satsade på att arbeta med söktermerna som en felstavning snarare än nya termer. Jag är tämligen nyfiken på att se om "Googlet" kommer att behandla dem annorlunda på något sätt.

  21. #591
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag trodde fler skulle testa den strategin.

    Jag brukar alltid försöka formulera några hypoteser från det man vet och sedan hypotespröva dem. Mitt generella problem är att jag egentligen aldrig försöker minimera observationenspåverkan vilket en god vetenskapsman bör göra. Även om vi nu vet från fysiken att det är omöjligt att helt eliminera. Snarare tenderar mycket att bli en aning "alkemistisk" och integrera med och förändra det som observeras.

  22. #592
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    Google säger att jag tappat ledningen igen. Klockan är 22:45 och om femton minuter får jag reda på om jag ska tröstäta en ostmacka. Nä, jag går ut och äter en macka ändå eftersom jag är hungrig. Här behövs inga tröstsmörgåsar. Google-jojon har slagit till.

  23. #593
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Bara det som finns i öppningstråden gäller plus en liten annan sak - 301 redirect. 301 redirect är förbjudet.
    Liten kontrollfråga...
    301 INOM tävlingsdomänen måste väl vara OK?

    Alla tävlande 301:ar väl redan t.ex sitenamn. domän till www. sitenamn. domän ?

    Tänkte flytta om lite i sitestrukturen och då känns 301 vettigast i vissa fall.
    Dessutom har Drupal en modul som undviker "duplicate content" på alias, och jag misstänker att den också kör 301.

  24. #594
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Nu går det upp och ner i topplistan. Jerka och SEO-optimering verkar vara ohotade i toppen, men det händer en hel del där under. Känns som om allt fler bidrag börjar plocka poäng.

    Det har dansat en hel del under helgen. Själv har jag gått från 19:e tille 6:e och ner till 9:e plats igen.

  25. #595
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    Själv känner jag mig hotad i toppen. Jag ligger mycket bättre till än vad jag hade räknat med från början men nu infinner sig det klassiska för människan. Mycket vill ha mer. Jag är inte alls nöjd med 43 poäng. Jag vill ha minst 46. Sen finns det en annan sida hos mig och den säger. Jag struntar väl i den här tävlingen. Den är inte viktig.

    Jag har problem med google sitemap. Inte för min tävlingsdomän. Det fungerar som ett tidtagarur. Problemet är min .com-sida som inte blivit cachad sen 1 nov. Det handlar om ungefär 300 sidor. Jag tror det har en menlig inverkan på topplaceringen för min räkning. Det börjar lacka mot jul och då ämnar jag ta ledningen när ni julstökar. Ha! Ha!

  26. #596
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Nu händer det saker. Ser ut som om mirjoran (agaton) kommer att få ett rejält uppsving i uppdateringen klockan 23. Tror nog att jerka får se sig passerad på 2:a platsen. Men åt seo-optimering vrkar det inte vara något att göra. Håller hårt på 1:a platserna rakt av.

    Intressant att SERP'en har varierat så mycket idag. Tyvärr verkar jag tappa igen... men men. Lätt fånget - lätt förgånget

  27. #597
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Tjoho tjoho. Andraplatsen igen. La in några länkar igår o vips så är man uppe igen ...

    Kul är det i alla fall!

  28. #598
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    Det var de värsta....men den andra listan har visat det sen kl 3 om jag inte minns fel. Före google, hur det nu kan vara möjligt. Där stod 38 på miroran och 38 på min site men det visade inte google. Robotar är knepiga människor! Grattis Agaton! Du var väl i ledningen i början. Nu är det ju så att jag kommer att vara i ledningen 1 maj när ni är ute och demonstrerar.

  29. #599
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Det har rört sig mycket på Google i dagarna. Känns bra.

  30. #600
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Ute och demonstrerar? Det kan du ju glömma ..

    1 maj står jag som segrare. Så det så.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Liknande ämnen

  1. Astromusicologie 101 - en tävling för studenter
    Av Anton Johansson i forum SEO-tävlingar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 18:49
  2. Skall jag lägga bloggen på första sidan eller RSS
    Av the-million-dollar-man i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:50
  3. Går inte till det första nya inlägget?
    Av wiggin i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 00:24
  4. Tävling - vinn 25 dollar
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 06:35
  5. Jag har sålt min första länk!
    Av Nikke Lindqvist i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 15:55