Sidan 23 av 26 FörstaFörsta ... 3131920212223242526 SistaSista
Resultat 661 till 690 av 768

Sveriges första SEO-tävling!

  1. #661
    Björn Liljas avatar
    Björn Lilja Björn Lilja är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    154
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Visst, etablerade i sammanhangen, men ni får väl se det som en större utmaning. Vi kommer utan tvekan att få jobba för att vi ska vinna - i de andra tävlingarna vi varit med i har vi också slagits underifrån.
    Poängen jag vill göra är att andra troligen måste gå ihop för att slå er, och andra gå ihop för att slå dem som gick ihop... Det blir allt mindre intressant vem som är duktig på SEO och handlar då istället om vem som har "mest länkar i sitt lag".

    Men visst, för att vinna är det nog en strålande strategi.

  2. #662
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av rundkvadrat
    Poängen jag vill göra är att andra troligen måste gå ihop för att slå er, och andra gå ihop för att slå dem som gick ihop... Det blir allt mindre intressant vem som är duktig på SEO och handlar då istället om vem som har "mest länkar i sitt lag".

    Men visst, för att vinna är det nog en strålande strategi.
    Jodå. Jag delar din uppfattning. Tävlingarna är egentligen mest intressanta att följa i början innan träden inte går att se för all skog.

    Det bästa med den här tävlingen är att forumet får en massa inlänkar till sig vilket förhoppningsvis kanske ger signaturlänkarna en liten boost :-) Men jag är lätt tveksam till vilket värde länkar i forum har.

  3. #663
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Citat Ursprungligen postat av rundkvadrat
    Poängen jag vill göra är att andra troligen måste gå ihop för att slå er, och andra gå ihop för att slå dem som gick ihop... Det blir allt mindre intressant vem som är duktig på SEO och handlar då istället om vem som har "mest länkar i sitt lag".

    Men visst, för att vinna är det nog en strålande strategi.
    Hmm.. Enligt mina erfarenheter handlar seo-tävlingar mest om länkstrategi, och stora möjligheter (kanske framförallt kontakterna, och orken) att skaffa många länkar. Visst - man måste ju fundera lite över sin vanliga onpage-strategi också, men det är inte lika viktigt som länkarna. Sån är den, sökmotoroptimeringen, idag.

    Allt går om man bara vill, Björn. Även om man måste jobba för det! Att Marcus och jag redan innan tävlingen hade tillgång till ett par fler sajter att länka ifrån, var väl i sig inte så konstigt eftersom vi hållit på med såna här grejer lite mer än ni andra förut. Å andra sidan har vi båda alldeles för många engelskspråkiga sajter...

    Lycka till nu! För ingen trodde väl att det skulle bli lätt?

  4. #664
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Så himla många engelska sajter har du väl inte? Det är väl mest "länkhubbar"?

  5. #665
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jag har väl inte hundratals, men det är ändå ett par stycken. Mina svenska sajter håller lite högre kvalitét, ja.

    Jaja. Man har ju sajter lite varstanns..

  6. #666
    Björn Liljas avatar
    Björn Lilja Björn Lilja är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    154
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Hmm.. Enligt mina erfarenheter handlar seo-tävlingar mest om länkstrategi, och stora möjligheter (kanske framförallt kontakterna, och orken) att skaffa många länkar.
    Jo, läs mitt inlägg igen så är det ju det jag skriver. Stora möjligheter att skaffa många inlänkar alltså.

    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Allt går om man bara vill, Björn. Även om man måste jobba för det!
    Bra att du säger det, för det hade jag verkligen glömt... *duh*

    Skärp dig nu (ursäkta den dåliga tonen) - du får gärna vinna den här tävlingen, jag hade bara varit mer imponerad om du gjort det själv.
    Senast redigerat av Björn Lilja den 2007-01-18 klockan 07:20.

  7. #667
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av rundkvadrat
    Ni gör förstås precis som ni vill, jag tycker det tar udden av tävlingen att två etablerade bidrag börjar tävla tillsammans.
    Håller fullständigt med. Jag kan förstå att gå ihop blir intressant när det gäller större internationella tävlingarna där vinsterna är större och konkurrensen hårdare.
    I en mindre tävling som SEO-SM där det inte råder lika hård konkurrens och där största delen av deltagare består av nybörjare/hobby-seo:are, bör de som redan jobbar professionellt med SEO (eller kallar sig SEO-proffs) inte behöva gå ihop.
    Skulle någon behöva gå ihop i den här tävlingen är det inte två redan etablerade SEO:are utan i så fall nybörjare och "prova-på":are.

  8. #668
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Största anledningen till att vi går ihop, förutom att vi är vänner och redan samarbetar i olika projekt m.m. som vi gör, så är det nog för att vi inte vill tävla mot varandra. Vi är helt enkelt rädda för att förlora mot den andra .

    Och sedan vore det ju förstås roligt att vinna...

  9. #669
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Jaja. Man har ju sajter lite varstanns..


    Men det är värt att testa min strategi med sajter som ger relevanta inlänkar lite mer naturligt även om PR blir lägre. Jag får ibland bättre effekt från dem med bara bloggpostningar än icke relevanta fasta länkar med högt PR.

    Troligen mer långsiktigt också. "Grafanalys" är ju trots allt ett stort forskningsområde inom bl.a. matematiken.
    Senast redigerat av hans99 den 2007-01-18 klockan 13:34.

  10. #670
    Reinos avatar
    Reino Guest
    Såvitt jag kan förstå har tävlingsledningen godkänt en slags samgående så att flera personer, juridiska eller fysiska, kan göra gemensam sak i denna tävling. Att fler än en person, juridisk eller fysisk, är att anse som tävlande för en viss domän, är en dock helt annan sak. En av de frågor som man onekligen måste beakta är om det överhuvudtaget är juridiskt möjligt att vara mer än en tävlande person för en viss domän, oavsett om denne är en fysisk eller juridisk person.

    I regelverket benämnt "Regler" skiljer man, helt korrekt, på å ena sidan den tävlande och å andra sidan tävlingsdomänen, vilket är två vitt skilda saker. Man uttrycker sig också i singular vad gäller den tävlande. Betraktar man däremot "Hur avgörs vinnaren?" är man inte lika tydlig i sitt särskiljande mellan å ena sidan den tävlande och å andra sidan tävlingsdomänen. Jag föreslår därför att vi ändrar texten under "Hur avgörs vinnaren?" till vad som följer.

    ------ början förslag -----
    Den domän som ligger etta för ett givet ord får 10 poäng, den som ligger två 9 poäng, den som ligger trea 8 poäng osv fram till tionde plats. Ligger man på plats 11 får man således inga poäng. Vinnaren är ägaren till den domän som får mest poäng. Ägarskapet avgörs genom sökning i respektive toppdomäns whois databas vid tidpunkten nämnd i första stycket. Sökresultat som inte är från giltiga tävlingsdomäner räknas bort från tio-i-topp-räkningen som om de inte fanns.
    ------ slut förslag -----

    Oavsett om tävlingeledning anser att den som ägde den anmälda tävlingsdomänen vid tidpunkten för anmälandet av domänen, eller den som äger domänen vid tidpunkten för målgången skall anses som tävlande, så är det rimligen på så sätt att tävlingsledningen är förpliktigad att utse ägaren av den högst rankade domänen till segrare, i fallet då det inte föreligger skäl för diskvalificering. Om så är fallet att tävlingsledningen anser sig äga rätten att utse någon annan än ägaren av domänen, exempelvis grannfrun, pizzabagaren på Amiralsgatan eller för den delen någon annan till segrare, anser jag det vara juridiskt klandervärt. Det är dock oklart om det anses vara den hos registreringsmyndigheten registrerade ägaren eller den juridiskt legitima ägaren som anses tävlande. Lek med tanken att Anton verkligen skulle sälja halva sin domän till Markus, men att domänregistreringsmyndigheten ej acceptererar mer än en person som ägare till den aktuella domänen. I detta fall kan mycket väl överlåtelsen vara juridiskt giltlig, i vart fall om en domstol skulle besluta att även Markus är ägare, även om registreringsmyndigheten inte accepterar att registrera också Markus som ägare i sitt register. Jag tror det skulle vara en stor fördel att tävlingsledningen klargör mer precist vem som anses som tävlande. Det är rimligen mycket enklare att helt enkelt anse den registrerade ägaren av domänen som tävlande snarare än den legitima ägaren, så slipper man problematiken med juridisk giltliga överlåtelser av tävlingsdomäner som står i strid med domänregistreringsmyndighetens regelverk. Eventuellt skulle en överlåtelse av domänen som inte följer registreringsmyndighetens regelverk leda till diskvalificering. Såvitt jag vet har tävlingledningsledningen inte explicit preciserat något regelverk för överlåtetelser av tävlingsdomäner, vilket numera torde vara behövligt.

    Det är många frågetecken, men få utropstecken. Har man rätt att vara ägare/delägare till flera tävlingsdomäner? Anses ett ägarbyte per automatik också medföra ett byte av tävlande? Skall både tävlingsledningen och registreringsmyndigheten godkänna ett byte av tävlande, eller är det tillräckligt att registreringsmyndigheten godkänner att en domän byter ägare? När anses ett anmält tävlingsbidrag inte längre vara tävlande, behöver man avyttra sin domän, radera sidorna, eller räcker det med att avanmäla sin domän till tävlingsledningen? Äger tävlingsledningen rätten att ändra regelverket under tävlingens gång, eller krävs det samförstånd mellen de tävlande och tävlingsledningen?

    Personligen skulle jag föredra ett regelverk som är snarlikt det som är brukligt i stora internationella sportevenemang, att man ej har rätten att representera mer än en tävlande part inom en specifik tävling. Mer precist uttryckt har man i så fall ej rätten att köpa någon av tävlingsdomänerna i fallet man själv anmält en egen domän till tävlingen, även om man skulle avanmäla den domän man själv äger.

    Jag tolkar det befintliga regelverket på så sätt samverkan mellan tävlande, eller för den delen mellan tävlande och utomstående, att tävlande slår sig samman på olika vis och att använda hjälpryttare är förenligt med regelverket, men att endast en person kan anses vara tävlande per domän, oavsett om denne är en juridisk eller fysisk person. Även om så vore fallet att flera personer, juridiska eller fysiska, gemensamt verkligen kan äga en domän, är det ett tveksamt förhållningssätt att acceptera flera personer som tävlande. Personligen gissar jag dock att endast en person kan äga en domän, av snarlika skäl som att endast en person kan agera som ansvarig utgivare för en tidning.

    Det torde vara speciellt väsentligt att tävlingsledningen i vart fall tar ställning till om tävlingsledningen anser sig äga rätten att utse någon annan än ägaren till den höst rankade tävlingsdomänen till segrare.

  11. #671
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Snacka om att vara engagerad
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  12. #672
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Helt klart att varje forum skulle ha en jurist eller juriststuderande som medlem

  13. #673
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Förslaget till regeljustering har ju sina poänger när det gäller att få det tydligare.

    Men blir det nån konkret skillnad?

    Tävlande är fria att byta länkar. Även fria att hjälpa varandra med design av sidor mm också. Om sen Agaton vill betala en annan tävlande för extra bra länkbyten mm - t.ex genom att lova bort 50% av vinsten - är det också enligt reglerna.

    Att just kalla det samarbete blir väl mest en lek med ord i praktiken?

  14. #674
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Och framförallt.. Om företag får tävla, som de faktiskt får nu (och den regeln är det alldeles för sent att ta bort) måste ju även "föreningar" av andra personer också få tävla tillsammans, men med en domän självklart.

    Eller?

  15. #675
    andgus avatar
    andgu andgu är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    även "föreningar" av andra personer också få tävla tillsammans
    Har ni bildat en förening? (i juridisk mening)

    Reino's inlägg förtjänar humor poäng, oavsett om det är seriöst eller ej.

    "Arguing with a lawyer is like mud wrestling with a pig: after a while you realize that the pig actually enjoys it."



    (jag har ingen synpunkt i övrigt på eventuella samarbeten)

  16. #676
    Andreazzs avatar
    Andreazz Andreazz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    61
    Jag kan gå med, med någon domän, ni får alla va med på den, så delar vi på prispengarna. Vad sägs?

  17. #677
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Lol.. Nej vi har inte bildat förening. Men det kanske skulle vara värt? Isåfall tror jag min klass skulle vilja anmäla oss. Vi har pratat om att bilda förening, och ha matrasterna som sammanträden.

    I övrigt verkar det ju stå väldigt still i topplistan.. Har alla redan gett upp? Själv lade jag till några länkar då innan nyår då jag såg att jag ledde, annars har jag och Marcus varit alldeles för lata.

    Kom igen då! Bättre kan ni.

  18. #678
    Andreazzs avatar
    Andreazz Andreazz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    61
    Jag anmäler nöjesnyheter.se till denna tävling
    Den som hjälper mig upp till förstaplatsen, får självklart dela alla vinster med mig.
    Kom igen nu, så knäpper vi dessa proffs på näsan.

  19. #679
    Reinos avatar
    Reino Guest
    För att möjliggöra att utse en segrare måste minst följande två kriterier vara uppfyllda. Det ena kriteriet är att regelverket måste klargöra hur man rangordnar tävlingsdomänerna. Det andra kriteriet är att regelverket måste klargöra kopplingen mellan tävlingsdomänen och den tävlande. Nuvarande tävlingsregler beaktar endast det första kriteriet, och det är däför inte klarlagt hur man utser en segrare eller övriga pristagare.

    Juridiska personer liksom fysiska tillåts att tävla, men tillåter regelverket exempelvis att man byter ekipage under tävlingens gång? Det är inte alls självklart. Det jag efterlyser är att regelverket klargör förhållandet mellan tävlingsdomänen och den tävlande. Går det ej att fastställa vem som är den tävlande, går det ej att kora en segrare. En annan avsikt med mitt inlägg var att belysa att det med nuvarande regelverk förmodligen krävs att man agerer i form av en juridisk person i fallet då flera person vill tävla tillsammans, och att det måste klargöras och förtydligas. Det är enligt min uppfatting inte rimligt att någon annan än ägaren till domänen anses som tävlande då man inte fastställt något annat i regelverket.

    Om någon annan än ägaren till domänen ändå skall anses som tävlande är det tveksamt om tävlingsledningen, då tävlingen redan nått halvägs, ensam äger rätten att fatta beslut om vem som skall avses som tävlande. Personligen skulle det kännas mer värdigt om de tävlande i så fall fick rösta i varje enskilt fall, eller att rösta om att ändra regelverket på något sätt, om någon ytterligare person än domänens ägare skall anses som tävlande. I fallet med att Markus och Anton båda vill tävla med domänen mirjoran.se skulle jag i så fall rösta ja, att även Markus skall anses som tävlande med domänen mirjoran.se. Det finns såvitt jag ser det inte något vettigt skäl till att man måste bilda en juridisk person i detta fall för att båda skall anses som tävlande, men nuvarande regelverk tillåter det troligen inte. Jag är inte heller övertygad om att det nuvarande regelverket ens medger att man överlåter tävlingsdomänen, och i så fall måste man också anmäla en ny domän om man vill tävla tillsammans. Jag är faktiskt inte övertygad om att att det nuvarande regelverket ens tillåter att man byter ekipage under tävlingens gång. Det kanske förhåller sig på så sätt att Anton är hänvisad att tävla ensam med sin domän och Markus är hänvisad till att ensam tävla med sin domän. Det finns mer som talar för att så är fallet än vad som talar för motsatsen, gissar jag. Det är exempelvis ej vanligt förekommande att man tillåts byta lag under pågående match om man betraktar tävlingar i allmänhet. Ej heller är det vanligt förekommande att någon annan än den som vid tidpunkten för anmälandet, verkligen anmälts som tävlande för ett visst lag tillåts tävla för det aktuella laget.

    Jag ser det som en stor tillgång att både Markus och Anton valt att delta i tävlingen och vill också ta tillfället i akt att gratulera de båda till de stora framgångar de nyligen skördat. Ett stort grattis till er båda, Markus och Anton.

    De flesta av oss kommer att ranka ett steg högre om Markus och Anton tävlar med en gemensam domän anar jag, och i det perspektivet får man rimligen tacka och buga.

  20. #680
    Andreazzs avatar
    Andreazz Andreazz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    61
    Jag undrar om Markus och Anton skulle vilja länka från en trevlig domän till min sida. Det skulle vara trevligt.
    Ska upp med domänen snart.

  21. #681
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Tack Reino, i vida bemärkelse!

    Kul att det finns engagerade personer, som inte drar sig för att förklara ordentligt!

    Så här enkelt ser jag på det dock:
    Det är domänerna som tävlar, och inte personerna bakom - även om det självklart är dem som "vinner ära och pris" i slutändan. Vem som står bakom dem är därför oväsentligt.. Eller?

  22. #682
    Andreazzs avatar
    Andreazz Andreazz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    61
    Så här enkelt ser jag på det dock:
    Det är domänerna som tävlar, och inte personerna bakom - även om det självklart är dem som "vinner ära och pris" i slutändan. Vem som står bakom dem är därför oväsentligt.. Eller?[/QUOTE]

    Självklart är det domänerna som tävlar. Själv skiter jag i hur många som "kör" en sida , det kan man väl ändå in kolla?

    Men hur som helst, nöjesnyheter.se behöver hjälp.
    Jag kommer slänga upp den till veckan. Den som hjälper den till första platsen får dela på vinsten.

    Är det nån som har nåt tips vart jag ska ha den?

  23. #683
    Björn Liljas avatar
    Björn Lilja Björn Lilja är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    154
    Själv är jag sugen på ett samgående med valfritt antal tävlande, för att visa exakt hur trist det kommer vara att analysera den här tävligen efteråt.

    Jag pekar gärna om alla mina länkar till någon av er som idag ligger topp-10 mot en 4:e-del av vinsten. Det finns alltså utrymme för två spelare till (utöver vinnardomänen) i den här "föreningen".

    Skicka ett PM om intresserad!

    Jag inser för övrigt att det kommer vara just såhär som SEO-tävlingar ser ut framöver. SEOmoz diskuterade ju att bidra med ett enormt lag i pågående "world championships". Jag tror som kommentar på juridiken att man kan ha hur mycket regler som helst, det är ändå svårt att på den här hobbynivån kontrollera vem som betlar ut delar av sin vinstsumma till någon annan, regelmässigt eller ej.

  24. #684
    Triple Betas avatar
    Triple Beta Triple Beta är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    18
    Jag tycker att Reino har en poäng i att två redan registrerade bidrag inte får gå ihop. Detta är av samma anledning som att man inte får tävla med flera domäner.

    I vanliga fall är det så klart svårt att kontrollera om flera bidrag väljer att tävla ihop. Men i detta fall är det ganska uppenbart att så är fallet i och med att anton har gått ut och meddelat detta i detta forum.

    om jim godkänner detta så innebär det alltså i praktiken att jag (eller mina kollegor) kan registrera flera tävlingsdomäner? alla domäner skulle då bland annat få länkar från denna tävlingstråd och från jims andra sidor? Detta skulle väl bli ganska orättvist mot de som bara tävlar med en domän och endast får en länk frå jim?

    Nej - jag tycker - om man ställt upp med ett bidrag bör man inte kunna ändra detta på något annat sätt än att man avregistrerar det, vilket jag tycker att marcus westberg bör göra om han inte längre vill tävla med sitt bidrag. Därefter kan han länka till agatons sida så mycket han vill från sina andra domäner.

    DVS: Om marcus och anton går ihop borde de med andra ord bestämma sig för vilket bidrag de vill tävla med. det bidrag som de inte väljer bör avregistreras från denna tävling och alla som länkar dit bör ta bort sina länkar (både tävlanden och jim).

  25. #685
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag har läst och gått igenom detta nu. Personligen tycker jag det är lite tråkigt att flera som redan ligger bra till vill gå ihopa i samarbete, det var inte det som var tänkt.

    Tävlingsledningen har beslutat:

    Stycket "hur avgörs vinnaren" ändras till:

    Den domän som ligger etta för ett givet ord får 10 poäng, den som ligger två 9 poäng, den som ligger trea 8 poäng osv fram till tionde plats. Ligger man på plats 11 får man således inga poäng. Vinnaren är ägaren till den domän som får mest poäng. Ägarskapet avgörs genom sökning i respektive toppdomäns whois databas vid tidpunkten nämnd i första stycket. Sökresultat som inte är från giltiga tävlingsdomäner räknas bort från tio-i-topp-räkningen som om de inte fanns.

    Officiellt blir det alltså endast en vinnare, prispengarna skickas till en person och det blir ett namn som står som vinnare.

    Övriga former av samarbete (länkar med mera) är helt inofficiellt och inget som tävlingsledningen tittar på.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  26. #686
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jaså ja.. Tråkigt. Konstigt värre måste jag säga.

  27. #687
    Triple Betas avatar
    Triple Beta Triple Beta är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    18
    edit

  28. #688
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Jaså ja.. Tråkigt. Konstigt värre måste jag säga.
    Jag får skriva en sådan här om dig:
    marknad.wordpress.com/2007/01/17/kanda-sokmotoroptimerare-i-sverige-tina-ponting/
    Så blir du glad igen

  29. #689
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Japp, du får väl det .. Sedan sätter ju inte det så stora käpp i hjulen ändå.. Vi kör som planerat.
    Senast redigerat av Anton Johansson den 2007-01-20 klockan 20:59.

  30. #690
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    Jerkasmarknad (dvs.jag) är mycket intresserad av att bloggarna.nu fortsätter som tävlingssida eftersom jag har direktlänkar till mina tävlingssidor därifrån. Jag har nästan inga andra. Bara från mina egna sidor. Men sanningen är ju att jag inte är beroende av någon topplacering i den här tävlingen. Så jag säger: Det är hugget som stucket!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 6 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 6 gäster)

Liknande ämnen

  1. Astromusicologie 101 - en tävling för studenter
    Av Anton Johansson i forum SEO-tävlingar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 18:49
  2. Skall jag lägga bloggen på första sidan eller RSS
    Av the-million-dollar-man i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:50
  3. Går inte till det första nya inlägget?
    Av wiggin i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 00:24
  4. Tävling - vinn 25 dollar
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 06:35
  5. Jag har sålt min första länk!
    Av Nikke Lindqvist i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 15:55