Sidan 8 av 26 FörstaFörsta ... 45678910111218 ... SistaSista
Resultat 211 till 240 av 768

Sveriges första SEO-tävling!

  1. #211
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Citat Ursprungligen postat av webstyle
    Jag skrev ju att rapporterna skulle uppdateras 1 gång / vecka. Den uppdaterades i morse så nya rapporter finns att titta på nu. Klicka på länken i min signatur.
    Jag är mycket nöljd men har inte kunnat uppdatera mina sidor eller länkar i helgen.... Grrrrr genomsnittlig 10 är inte dåligt för en amatör

    Nu ligger min server nere med så traffiken får man nog glömma idag, maintenance maintenance maintenance... vad trött man blir

    Ahhhggghh

  2. #212
    Agnethas avatar
    Agnetha Agnetha är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    53
    Det behövs minsann fler tjejer i denna mansdominerade skara



    Och sen en fråga.
    Jag undrar vilken av dessa toplistor som ger ett rätt resultat. Jag blir jätteförvirrrad och kanske har jag hamnat i sandboxen , för jag försvann från en lista.


    Mvh Agnetha

  3. #213
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej Jim,

    Anmäler mig härmed i din seo-tävling med sidan webbmagazinet.se - ska bli kul och intressant.
    Mvh, Karin
    Hej Karin,

    webbmagazinet.se är godkänd och nu tillagd på listan!
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #214
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Citat Ursprungligen postat av Agnetha
    Det behövs minsann fler tjejer i denna mansdominerade skara



    Och sen en fråga.
    Jag undrar vilken av dessa toplistor som ger ett rätt resultat. Jag blir jätteförvirrrad och kanske har jag hamnat i sandboxen , för jag försvann från en lista.


    Mvh Agnetha
    Jag är rätt övertygad om att mitt verktyg gör det den ska. Dessutom hämtar jag resultaten från Googles SERP, alltså inte via Google API, som kan visa lite varierande resultat.

    EDIT: Nu sker automatiska uppdateringar cirka var 4:e timme. Om ni saknar något bidrag i listan beror det antingen på att bidraget ännu inte finns med bland top 100 vid en sökning på Google, eller på att det nyligen har blivit godkänt av tävlingsledningen (läs: Jim) och att jag inte hunnit med att uppdatera listan över godkända bidrag.
    Senast redigerat av Bernt Johansson den 2006-10-09 klockan 16:40.

  5. #215
    webstyles avatar
    webstyle webstyle är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Jag undrar vilken av dessa toplistor som ger ett rätt resultat. Jag blir jätteförvirrrad och kanske har jag hamnat i sandboxen , för jag försvann från en lista.
    Jag ser nu att min lista inte visar rätt, den läser av den google-url som sökordet är länkad till i första inlägget i denna tråd så det har antagligen att göra med bearbetningen av data. Försöker rätta till det.

  6. #216
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Agnetha
    Det behövs minsann fler tjejer i denna mansdominerade skara
    Och sen en fråga.
    Jag undrar vilken av dessa toplistor som ger ett rätt resultat. Jag blir jätteförvirrrad och kanske har jag hamnat i sandboxen , för jag försvann från en lista.
    Mvh Agnetha
    Orden har inte en konkurrensutsatt historia så ingen av er lär bli sandboxad. Jag tror SERP-resultaten tar ett tag på sig att stabilisera sig. Undantaget är bara de som blivit inlänkade från sidor med trust, men där tar det ju också tid innan Google hinner hitta dem.
    Senast redigerat av hans99 den 2006-10-09 klockan 18:34.

  7. #217
    Agnethas avatar
    Agnetha Agnetha är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    53
    Kan ju vara bra att veta. Jag ligger bra till idag i alla fall

    Mvh Agnetha

    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Jag är rätt övertygad om att mitt verktyg gör det den ska. Dessutom hämtar jag resultaten från Googles SERP, alltså inte via Google API, som kan visa lite varierande resultat.

    EDIT: Nu sker automatiska uppdateringar cirka var 4:e timme. Om ni saknar något bidrag i listan beror det antingen på att bidraget ännu inte finns med bland top 100 vid en sökning på Google, eller på att det nyligen har blivit godkänt av tävlingsledningen (läs: Jim) och att jag inte hunnit med att uppdatera listan över godkända bidrag.

  8. #218
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag skulle strunta i SERP:arna det första kvartalet och inte stressa upp mig särskilt över dagliga uppdateringar och istället satsa på att bygga och marknadsföra ett länkbete på sajten.

    Jag menar hur lätt kan det vara att få länkar till till en tävlingssida? Men publicera lite komiska teckningar, udda videos, en pingtjänst för bloggar eller vad som helst något så när användbart och du kan snabbt få länkar.

    Sedan ska man givetvis inte lura kataloger eller andra på det sättet utan vara ärlig med vad det handlar om.

    Jag länkade förövrigt in Anton från vår populärvetenskapliga artikel om tävlingen så det ska bli intressant att se om det löser hans indexeringsproblem.

    Nästa år tänker jag försöka sätta av tid för att vara med i en tävling också. Då har man hunnit lärt sig av er också :-D
    Senast redigerat av hans99 den 2006-10-09 klockan 19:00.

  9. #219
    Karins avatar
    Karin Karin är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    4
    [QUOTE=Agnetha]Det behövs minsann fler tjejer i denna mansdominerade skara

    Hej Agnetha, ja jag tycker nog det också . Det ska bli spännande att se hur det går.

    Mvh, Karin

  10. #220
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Apropå indexeringsproblem:

    Google strejkar och vill inte hälsa på några av mina svenska sajter. Sista besöket på någon av mina sverige-hostade sajter var den 3 oktober. Åtminstone inte enligt sitemap-verktyget. Till och med Agatons del.icio.us-sida indexeras oftare än mina sajter just nu.

    Nikke // surar, och det har inte bara med tävlingen att göra

  11. #221
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Japp vi såg samma sak ett tag. Började ungefär samtidigt. Det ser ut som att Google gör en hel del djupspindling just nu. Jag tror de började ett kvalitetsarbete för några månader sedan vilket nu kanske går in i en lite mer intensivare fas.

    Släppte för några dagar sedan.

  12. #222
    webstyles avatar
    webstyle webstyle är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Har tittat lite på mitt verktyg som räknar resultatet i tävlingen
    url: seokontroll.se/aftonbladhet/aftonbladhet_rapporterar.html

    Det märkliga är att när jag kör samma script på min dator mot adresserna:
    Sökmotoroptimeringstävling
    Aftonbladhet
    Expressn
    Svenska Dagbladhet
    Internetvärd

    och exakt samtidigt samma/likadant script på servern så ger Google olika resultat.
    Servern står i USA så det verkar som att man får olika resultat på samma url trots att variabeln hl=sv.

    Jag får dock samma resultat på bägge ibland, det kanske är Google som flippat ur för tillfället.

    Nån som har nåt bra svar på varför man får olika resultat trots att url har variablerna: hl=sv&meta=lr%3Dlang_sv

  13. #223
    jakes avatar
    jake jake är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    75
    Jag vill anmäla min sida expressbladhet.se
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2006-10-09 klockan 20:45. Anledning: Avlänkat enligt tävlingsregler

  14. #224
    j0hans avatar
    j0han j0han är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    78
    Hmm. Mig indexerar google för fullt. Senast igår. (stats uppdaterar kl 03 på natten så google kan ja ha besökt mig idag med.)

    Sen, det vore roligt att sammanställa all fakta här. Åtminstone försöka och se om vi kommer fram till några nya slutsatser. Det finns ju stora möjligheter för det menar jag.

  15. #225
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Ja de sprang på oss men tog inte de nya artiklarna. Istället verifierade roboten strukturen. TR som rullar ut allt mer tror jag

    Nu är det tillbaka som vanligt.

  16. #226
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Måste helt enkelt be om ursäkt för mitt tidigare påstående. Efter att ha läst inläggen från hans99 har jag grävt lite djupare. Google strejkar inte. Tvärt om snarare.

    Av 11087 sidvisningar på min huvudsajt idag står Googlebot/2.1 för 619 sidhämtningar och Mediapartners-Google/2.1 för 196 sidhämtningar. Men inte hämtar Googlebot något nytt material för det!

    Nu ser jag att de har hämtat en del nytt från andra sajter jag sköter, men från tävlingsdomänen har fortfarande bara två sidor hämtats, nämligen roten och sidan som är optimerad för sökmotoroptimeringstävling.

    Tillägg: Måste bara lägga till att av de drygt 11000 sidvisningarna från den där sajten igår kom 4000 från besökare utan javascript, och de allra flesta av dessa 4000 sidhämtningar kom spindlar av en eller annan sort. Den sjukaste av dem alla måste vara Sensis Web Crawler (sensis.com.au) som hämtade 392 sidor. En australisk miljövänlig sökmotor som inte klarar av sökningar som innehåller å ä och ö.
    Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2006-10-10 klockan 00:11.

  17. #227
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Idag har jag gett min tävlingssida lite nya länkar, både från tidigare indexerade sidor och från ganska nya sidor som Google inte besökt mer än två gånger tidigare.

    Ska bli kul att se hur lång tid det tar den här gången innan dessa länkar indexeras.

    I övrigt har jag märkt att Yahoo har hittat inlänkarna betydligt snabbare än MSN...

  18. #228
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Ny sponsor:

    Oribium AB sponsrar genom att annonsera för tävlingen i Yahoo Search Marketing för 500 SEK.
    .................
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  19. #229
    Joacims avatar
    Joacim Joacim är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    74
    Kul och se att det finns fler "tool-byggare" i tävlingen, en vecka efter mitt första verktyg passar jag på och släppa mitt andra för att hålla intresset vid liv, denna gången blev det en positionskoll som helt enkelt visar alla placeringar och poäng för en specifik hemsida. Se expressblad.se/positions-koll.html

  20. #230
    koFFiiis avatar
    koFFiii koFFiii är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    V. Frölunda
    Inlägg
    14
    Skumt, nu är min sida inte indexerad längre... :S

  21. #231
    webstyles avatar
    webstyle webstyle är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av webstyle
    Har tittat lite på mitt verktyg som räknar resultatet i tävlingen
    url: seokontroll.se/aftonbladhet/aftonbladhet_rapporterar.html

    Det märkliga är att när jag kör samma script på min dator mot adresserna:
    Sökmotoroptimeringstävling
    Aftonbladhet
    Expressn
    Svenska Dagbladhet
    Internetvärd

    och exakt samtidigt samma/likadant script på servern så ger Google olika resultat.
    Servern står i USA så det verkar som att man får olika resultat på samma url trots att variabeln hl=sv.
    Verkar som att man får samma resultat på Googlesökningarna nu som mitt verktyg som kördes på servern i USA fick igår. Skumt.

  22. #232
    Agnethas avatar
    Agnetha Agnetha är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    53
    Jag har ju helt tappat position, det verkar som den kollar efter mina cashad sidor sen den 5 okt. Vi får nog avvakta tills detta sta biliserats sej.


    /Agnetha



    Citat Ursprungligen postat av webstyle
    Verkar som att man får samma resultat på Googlesökningarna nu som mitt verktyg som kördes på servern i USA fick igår. Skumt.

  23. #233
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Ok, då anmäler jag mig till tävlingen också. Nu har jag fått min applikation att fungera.

    Sidan är: www . hetseo . se utan mellanslagen då förståss

    Kanske inte kommit igång i alla DNS:er ännu ...
    cya,
    /PatrikB

  24. #234
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Har uppdaterat topplistan med trendgrafer för samtliga bidrag som rankar topp hundra på något av tävlingsorden. Kolla in www. seosm.se/toplistan.asp

    Varje URL är länkad till respektive detaljsida.

  25. #235
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Bra Bernt, din lista är väldigt användbar ..

    Som jag sade tidigare, igår körde jag en liten "raid" och länkade till mina sidor från ett par sidor. Så enkelt var det att komma upp på andraplatsen igen! Detta visar två saker: det är inte många som satsar särskilt mycket krut så här i början och det krävs inte särskilt mycket för att få en topplacering idag.

  26. #236
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Det är ett par månader kvar så en hel del hinner hända innan det avgörs på riktigt

  27. #237
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Citat Ursprungligen postat av timekill
    Det är ett par månader kvar så en hel del hinner hända innan det avgörs på riktigt
    Ja du har så rätt, allt avgörs de två sista månaderna..

  28. #238
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Bra Bernt, din lista är väldigt användbar ..
    Som jag sade tidigare, igår körde jag en liten "raid" och länkade till mina sidor från ett par sidor. Så enkelt var det att komma upp på andraplatsen igen.
    Är du säker på att det var gårdagens länkar som tog dig upp? Känns väldigt tidigt för de att ta. Är det inte snarare någon äldre inlänkning från din blogg som tagit? Stämmer väl ungefär tidsmässigt?

    Den snabbaste indexering vi får på nytt material är typ 48 h och det tror jag är ovanligt snabbt. Uppdateringar av länksidor borde väl ta ännu längre tid för att ta? Och länken ska ju åldras också?
    Senast redigerat av hans99 den 2006-10-10 klockan 16:40.

  29. #239
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Sökningarna verkar se lika ut från Grekland, jag trodde det skulle vara stor skillnad på placeringarna, men det finns ju inte så många sidor... det kanske avgör ..

    SOm sagt, de som har tävlat innan eller helt enkelt nptt sina mål tidigare kanske har större chans i slutet på tävlingen, skulle tro att de sista veckorna avgör om ingen strateg har nått alldeles utomordentligt knep att tilltaga..

    Michael

  30. #240
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Som jag sade tidigare, igår körde jag en liten "raid" och länkade till mina sidor från ett par sidor. Så enkelt var det att komma upp på andraplatsen igen!
    Nä, något länkande de senaste dagarna handlade det nog inte. Själv tog jag mig upp (pennor.org) på en del toppositioner, utan att ha jobbat med länkandet på fler dagar.
    Senast redigerat av whyld den 2006-10-10 klockan 17:15.

Sidan 8 av 26 FörstaFörsta ... 45678910111218 ... SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Liknande ämnen

  1. Astromusicologie 101 - en tävling för studenter
    Av Anton Johansson i forum SEO-tävlingar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 18:49
  2. Skall jag lägga bloggen på första sidan eller RSS
    Av the-million-dollar-man i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:50
  3. Går inte till det första nya inlägget?
    Av wiggin i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 00:24
  4. Tävling - vinn 25 dollar
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 06:35
  5. Jag har sålt min första länk!
    Av Nikke Lindqvist i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 15:55