Sidan 9 av 26 FörstaFörsta ... 567891011121319 ... SistaSista
Resultat 241 till 270 av 768

Sveriges första SEO-tävling!

  1. #241
    Agnethas avatar
    Agnetha Agnetha är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    53
    Tror det kommer att ta lite tid innan det stabiliserats sej . Dom sidor han visar från min sida seoblog.se är ju från den 5 Oktober så det är gamla cachade sidor. Och alla inlänkar har han inte hittat än Mr Google.
    /Agnetha

  2. #242
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Har uppdaterat topplistan med trendgrafer för samtliga bidrag som rankar topp hundra på något av tävlingsorden. Kolla in www. seosm.se/toplistan.asp

    Varje URL är länkad till respektive detaljsida.
    Snyggt!
    Jag är lite osäker på vad varje stapel (på detaljsidan) står för, är det en stapel per rapport, per dag eller dylikt?

    Tips: Går det att slänga in, t ex sidan om placeringen, vad placeringen i tidigare rapport var? Ex: #3 (#1).
    Så slipper man komma ihåg, eller bläddra bland tidigare resultat om man är lat

  3. #243
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jag tror faktiskt att det är länkar från igår. De kommer inte från kataloger eller liknande utan från helt vanliga sidor med innehåll som uppdateras rätt ofta. De tidigare länkarna jag gett gjorde jag sedan långt tidigare.

    Hur lång tid det tar innan inlänkar indexeras varierar väldigt mycket och av min erfarenhet låter det inte jättekonstigt att de indexerats under natten. Däremot varierar sånt oerhört mycket - vissa sidor crawlas ju sjukt sällan.

  4. #244
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Ah intressant, men vår artikel tror jag inte uppdaterats än men jag gav den uppdaterat datum vilket brukar snabba upp saker. Men Google trösklar vår struktur delvis fortfarande och de tar nya artiklar på 3 - 5 dagar nu.

  5. #245
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Citat Ursprungligen postat av whyld
    Snyggt!
    Jag är lite osäker på vad varje stapel (på detaljsidan) står för, är det en stapel per rapport, per dag eller dylikt?

    Tips: Går det att slänga in, t ex sidan om placeringen, vad placeringen i tidigare rapport var? Ex: #3 (#1).
    Så slipper man komma ihåg, eller bläddra bland tidigare resultat om man är lat
    Om man hoovrar över stapeln så kommer alttexten fram som berättar att den avser en viss position en viss dag. På en och samma detaljsida ser man rankingutvecklingen för varje tävlingsord för en hel månad.

    Default visas innevarande månad och tidigare månader (finns inga ännu) kan man nå via menyn till vänster.

    Ska även lägga in en "trendpil" i topplistan som visar om man har gått upp, ned eller stått kvar på sin placering.

  6. #246
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Om man hoovrar över stapeln så kommer alttexten fram som berättar att den avser en viss position en viss dag. På en och samma detaljsida ser man rankingutvecklingen för varje tävlingsord för en hel månad.

    Default visas innevarande månad och tidigare månader (finns inga ännu) kan man nå via menyn till vänster.
    Javisst, nu ser jag det med IE. Kör för mycket FireFox, som inte visade hoovern. (är det bara min FireFox eller allmänt tro)

    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Ska även lägga in en "trendpil" i topplistan som visar om man har gått upp, ned eller stått kvar på sin placering.
    Trendpil är utmärkt!

  7. #247
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Citat Ursprungligen postat av whyld
    (...)Kör för mycket FireFox, som inte visade hoovern. (är det bara min FireFox eller allmänt tro)
    Ja, det är nog bara din Firefox. För när jag kör Firefox så funkar det alldeles utmärkt!

  8. #248
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Ja, det är nog bara din Firefox. För när jag kör Firefox så funkar det alldeles utmärkt!
    Men det beror på att jag har lagt till ett title attribut också

  9. #249
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Så kan det ju vara också ...

    Kan va, som man säger :P

  10. #250
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Som ni kanske har märkt har jag mixtrat med topplistan en del senaste timmarna. Har lagt till en "trendpil" som visar förändringar i poäng. Alltså inte förändringar i placering, utan förändringar i poäng. Grön pil upp betyder att man har fler poäng än vad man hade vid färegående rankingkontroll.

    Vad tror ni om det?

  11. #251
    webstyles avatar
    webstyle webstyle är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Om man följer min lista som igår kväll visade uppdateringarna som man idag såg i Sverige så har den ikväll ändrats igen till en ny topplista. Mitt verktyg som körs som cron på en server i USA mot dom svenska Google-urlerna har under dagen visat samma som jag själv ser vid en sökning men nu denna kväll åter igen börjat plocka upp nya resultat. Om det stämmer kommer morgondagens topp 5 vara:

    01. mirjoran.se: 50 p
    02. seoett.com: 41 p
    03. internetmarknadsfoering.se: 38 p
    04. seosm.se: 34 p
    05. pennor.org: 27 p

    Jag får exakt samma topplista som Bernt Js verktyg får fram när jag kör samma script på min egen dator.

  12. #252
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Då får vi hoppas att du har rätt då från 8 till 34 poäng vore bra! hehe

  13. #253
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Ska bli intressant att se.
    Just nu märker jag att alla mina cachade sidor förutom förstasidan börjar försvinna från Google. Så antagligen försvinner mina toppositioner.

    Testa själv:
    Följ någon av söklänkarna och klicka sedan på "Fler resultat från www. pennor .org" och inte ett spår finns kvar av övriga sidor.
    Senast redigerat av whyld den 2006-10-10 klockan 22:21.

  14. #254
    Sneakys avatar
    Sneaky Sneaky är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    17

  15. #255
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Ah nu blev vår artikeln indexerad. Looking good Anton

    Men jag ändrade dessutom om titeln igår. Lade till sökmotoroptimeringstävling. Den versionen har den dock inte tagit än.
    Senast redigerat av hans99 den 2006-10-10 klockan 23:16.

  16. #256
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Haleluja! Äntligen börjar det röra på sig. Det har ju nästan kännts lite larvigt att inte alla sidor på min tävlingsdomän har indexerats än. Nu kommer de.

    Jag tror förresten inte alls att tävlingen kommer att avgöras enbart under de sista två månaderna. De första fem är lika viktiga, och kanske till och med intressantare. Det är nu man kan följa hur länknätverken ser ut. Var och hur folk skaffar länkar, på vilket sätt och hur Google sakta lyfter in och värderar länkar, sajtstruktur och innehåll.

    Fast det är klart. De mellersta tre månaderna kommer ju knappast att bli lika spännande som slutspurten. Men det är under dem som uthålligheten prövas.

  17. #257
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag håller med dig Lindqvist. Det är nu det är kul att titta

    Vore jag med skulle jag satsa mycket tid på att göra ett länkbete så att det går att få bra länkar.

  18. #258
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Väldigt sant Nikke. Länkbyggandet kommer vara väldigt viktig i den här tävlingen tror jag. Den som orkar att fixa länkar ständigt under tävlingen, med jämna och ojämna mellanrum men utan för stort mellanrum, tror jag kommer stå som segrare.

    Ska bli kul att se om det blir den sida med mest "trust" som vinner, eller den med flest inlänkar. För de två går inte alltid parallellt..

  19. #259
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Fler nyckelord -> Fler länkar?

  20. #260
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Fler nyckelord -> Fler länkar?
    Inte nödvändigtvis tror jag, man har ju en intern sajtstruktur att falla tillbaka på också, men det är roligt att se att resultaten skiljer sig en del mellan de olika termerna. Det kan ju inte bero på annat än att vi har satsat på lite olika termer för merparten av länkarna.

  21. #261
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Så är webstyles siffor bekräftade. Anton 50p.. inte illa. Känns som om de stora svängningarna nu beror på att google droppar och plockar in sidor från tävlingsdomänerna från och till hela tiden.

  22. #262
    webstyles avatar
    webstyle webstyle är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Antagligen så löper uppdateringen från USA och ut i världen så det är väl därför sökningar från en server i USA ligger före eller så har det med tidzoner att göra. Någon som vet?

  23. #263
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Och så var jag helt försvunnen. Men lugn bara. Jag kommer tillbaka.

    Citat Ursprungligen postat av webguide
    Antagligen så löper uppdateringen från USA och ut i världen så det är väl därför sökningar från en server i USA ligger före eller så har det med tidzoner att göra. Någon som vet?
    Geo-positioneringen som sker från google.se med hl=sv har alltid någon typ av fördröjning.
    Jag gillar fortfarande att studera resultaten via gamla hederliga mcdar.net/dance/index.php
    Visserligen ser alla resultat nästan likadana ut största delen av dagen, men några små skillnader brukar man kunna se på datacentren som slutar på .104 och .107

    Ändå. Ett säkert tecken på att indexeringen är långt ifrån stabiliserad är att det är så vansinnigt få sajter som listas med ett allinurl:aftonbladhet till exempel.

  24. #264
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Vår icke-tävlings artikel tappade till position tre på Carcasherdotcom Seocontest (svenska Google) när jag bytte ut en av länkarna till en tävlingssida till en tävlingssida i den svenska tävlingen.

    Det är viktigt att länka. Du tappar förvisso PR men PR är meningslöst om du inte använder det för att komma högt upp.

    Innehåll = Bil
    PR = Bensin
    TR = Körkort
    Relevans = Karta
    Senast redigerat av hans99 den 2006-10-11 klockan 13:55.

  25. #265
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Länk till ditt bidrag har lagts till från searchengineoptimisation.gr

  26. #266
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Hittade en bugg i topplistan. Så jag har rättat den och gjort en ny ranking alldeles nyss. Inga stora förändingar.

    Tydligen var det så många "icke tävlings" bidrag som rankade bland de 50 främsta på ordet "sökmotoroptimeringstävling" att placering 4 - 10 på det tävlingsordet hamnade utanför de 50 första i SERP'en.

    Men nu är det alltså fixat
    www. sesom.se/toplistan.asp

  27. #267
    webstyles avatar
    webstyle webstyle är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Så har USA-servern åter igen plockat upp en helt ommöblerad topplista som förmodligen återspeglar det vi ser imorgon i Sverige.
    Största fallet är seosm.se som går från 34 till 0 poäng.

    Topp 10:
    01. seoett.com: 48 p
    02. 7x.se: 41 p
    03. aftonpress.se: 36 p
    04. tiidningar.se: 34 p
    05. pennor.org: 25 p
    06. hobbyneger.se: 17 p
    07. mirjoran.se: 17 p
    08. foretagslankar.se: 15 p
    09. seopp.se: 12 p
    10. seoblog.se: 10 p

    hela listan hittar ni här: seokontroll.se/aftonbladhet/aftonbladhet_rapporterar.html

  28. #268
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av webstyle
    Så har USA-servern åter igen plockat upp en helt ommöblerad topplista som förmodligen återspeglar det vi ser imorgon i Sverige.
    Detta är det närmaste jag någonsin kommit en tidsmaskin

  29. #269
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Misstänker att vi ser olika data. har varit med om detta förut, att man kommer och går i Serpen varannan dag. Det kommer att stabilisera på et par dagar.

    Ser även att mirjoran tappar 33 poäng... och internetmarknadsfoering tappar från 38 till noll...

    Upp ena dag och borta nästa, ska vi gissa att det är omvänt förhållande till därnästa dag

    Om man kollar rankingen med mcdar så ser man de olika SERP'sen på de olika datacenterna:
    http://www.mcdar.net/dance/index.php
    Senast redigerat av Bernt Johansson den 2006-10-11 klockan 19:53.

  30. #270
    webstyles avatar
    webstyle webstyle är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Jo det stämmer säkert Bernt. Internetmarknadsfoering har 7p är inte med på topp 10 längre dock.

    Edit: Kollade mcdar.net nu och ser att mina resultat stämmer rätt bra med bland annat detta datacenter 64.233.171.99.

    Edit igen: Nu verkar den ändra varje timme. Den gick tillbaka till föregående för att sen få tillbaka den nya igen.
    Senast redigerat av webstyle den 2006-10-11 klockan 20:34.

Sidan 9 av 26 FörstaFörsta ... 567891011121319 ... SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 3 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 3 gäster)

Liknande ämnen

  1. Astromusicologie 101 - en tävling för studenter
    Av Anton Johansson i forum SEO-tävlingar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 18:49
  2. Skall jag lägga bloggen på första sidan eller RSS
    Av the-million-dollar-man i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:50
  3. Går inte till det första nya inlägget?
    Av wiggin i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 00:24
  4. Tävling - vinn 25 dollar
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 06:35
  5. Jag har sålt min första länk!
    Av Nikke Lindqvist i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 15:55