Sidan 26 av 26 FörstaFörsta ... 6162223242526
Resultat 751 till 768 av 768

Sveriges första SEO-tävling!

  1. #751
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Grattis Swe!

    Även jag ser fram emot ytterligare presentation och gärna lite information om det strategiska tänket.

    Själv satsade jag på en topp 10 placering, men efter att antagligen ha varit alldeles för seg och sen med att sätta in de sista krafterna föll jag istället som en fura de sista dagarna och missade mitt mål på vägen.

  2. #752
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Grattis Swe, ditt länkbygge i form av olika gratistjänster är imponerande.

    Själv kom ja 9:a med foretagslankar.se, vilket jag nog är rätt nöjd med.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  3. #753
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Stort grattis till SWE! framförallt Imponerande! Grattis också även till alla andra som slitit hårt med sitt länkbyggande. Det har varit intressant att följa tävlingen. Jag trodde faktiskt att Nikke L skulle ta det från början. Nu får du skriva ihop en liten presentation om dig SWE
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  4. #754
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Det var en del ganska bra inlänkar till första platsen. Det var kanske det som skilde ut det från övriga topp fyra som jag tittade på.

    Även om jag själv inte följt tävlingen sista halvan känner jag inte att det kan råda någon tvekan att det kräver oerhört mycket för att vinna. Inte minst i tid.

    Sedan lär det väl gå att konvertera den tiden nu för de som ligger topp tio antar jag. Någon hade ju börjat sälja länkar. Andra antar jag kan lägga till placeringen på en PPT fil och visa för IT-chefer. Vinnaren fick väl en dator och några tusen eller vad det nu var.

    Samtidigt den brutala tiden som det kräver gör det ytterst imponerande. Visar att man klarar att hålla blicken på frukten och inte vika av på vägen.

    Det vore intressant att själv försöka ställa upp men att försöka göra det med en sida som mer flexibelt går att konvertera efter tävlingen. De flesta förlorar ju och det är ju bra om man vet hur man ska skapa mervärde av tiden som det tar när man har förlorat.

  5. #755
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Grattis SWE! Har varit på Gotland och insåg först idag att det trots allt blev riktigt riktigt riktigt nära tillslut. Ett poäng vann du med - men du har jobbat på effektivt.

    Självklart får jag vara nöjd med en andraplats. Marcus har inte hunnit hjälpa mig jättemycket även om hans länkar självklart varit väldigt värdefulla... Ärligt talat har jag levt på att jag var tidigt ute och hade ett par riktigt starka bloggar som jag kunde länkar ifrån.

    Med en tredjeplats i Astromusicologie 101 och en andraplats i den här tävlingen får man väl ända anse sig vara rätt bra på det här med sådana här tävlingar. Även om det kommer bli mindre av den varan framöver.

    Ett stort tack till Jim för anordnandet av denna tävling - mycket bra ordnat trots lite småmissar här och där. Självklart vill jag även tacka Marcus Westberg speciellt för all den hjälp jag fått både nu men framförallt tidigare... För ett år sedan var jag minst sagt n00b när det gäller SEO.

    Det har varit väldigt roligt att tävla i denna svenska tävling. Många nybörjare har troligtvis lärt sig en hel del, och många erfarna SEOare har fått känna på trycket i de riktigt svåra serparna.

    Återigen tack, grattis och länge leve oss prispallsvinnare!

  6. #756
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    Jag vill gratta SWE och Anton/Marcus och alla andra. Jag vill gratta Jim för en välskött tävling och jag vill gratta googlebot som varit bussig i den här tävlingen. Själv ska jag försöka få bort ett elakartat virus från min arbetsdator.

  7. #757
    Agnethas avatar
    Agnetha Agnetha är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    53
    Och tack för en lärorik tävling.


    Mvh Agnetha

  8. #758
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Kontakt sökes med: agaton

    Jag har försökt nå dig via PM och mejl gällande utbetalningen av "2:a plats"-summan utan svar.
    Hör av dig via PM eller mejl.

  9. #759
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Han är bortrest.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  10. #760
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av whyld
    Kontakt sökes med: agaton

    Jag har försökt nå dig via PM och mejl gällande utbetalningen av "2:a plats"-summan utan svar.
    Hör av dig via PM eller mejl.
    Fixat!

  11. #761
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Triple Beta
    Grattis till seo-optimering! Det var kul att du vann trots att tidigare världsmästare gaddade ihop sig med Anton.

    Själv är jag nöjd med en 4:e plats (fast jag hade 3:e plats inom räckhåll). Jag stoppade in en liten Wordpress modul när jag startade tävlingen. Den rapporterar nu att Googlebot besökt respektive tävlingssida 161 gånger, med en frekvens av 97675 sekunder. Alltid kul att veta
    Enormt kul. Någon gång har jag blandat samman din blogg med en som Anton troligen har. Gissar att han har en med ett liknande namn och så har det blandats samman i mitt huvud.

  12. #762
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Stort grattis till segrarna.
    Jag återkommer med nån kortare analys/beskrivning av min strategi. Ifall nån nu bryr sig om hur man lyckas hålla typ plats 25

    Mina mål var i alla fall att
    1) ta åtminstone EN ynka poäng (missat )
    2) ha ALLA ord på TOP100 i SERPen (fixat. Och det var det inte riktigt alla som klarade i alla fall).

    Lärorikt i alla fall. Och nu har jag lite smidigt fått en PR4-blogg med i min lilla bukett Drupalsajter.

  13. #763
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av jmn
    Stort grattis till segrarna.
    Jag återkommer med nån kortare analys/beskrivning av min strategi. Ifall nån nu bryr sig om hur man lyckas hålla typ plats 25

    Mina mål var i alla fall att
    1) ta åtminstone EN ynka poäng (missat )
    2) ha ALLA ord på TOP100 i SERPen (fixat. Och det var det inte riktigt alla som klarade i alla fall).

    Lärorikt i alla fall. Och nu har jag lite smidigt fått en PR4-blogg med i min lilla bukett Drupalsajter.
    Jag är intresserad. Den visar ju vad dina åtgärder ger. Om du sedan har avstått vissa åtgärder blir det ju egentligen mer intressant genom att det tydligare syns vad det ger.

    25 är inte dåligt genom att jag vet att du inte arbetat sönder dig med att samla det jag brukar kalla "skräplänkar" (och där ligger ingen värdering).

  14. #764
    Swes avatar
    Swe Swe är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Bra jobbat Swe, jag kan se rubriken: "Okänd person vinner SM i SEO". Du får skriva en presentation av dig själv tycker jag.
    Ja det är väl hög tid att jag presenterar mig!

    Stefan Persson heter jag och börjar närma mig en ålder på 30 år. Jag bor i Gävle och har bott här hela mitt liv. Mitt intresse för webbutveckling och webbdesign började för ett antal år sedan. Min allra första webbplats var en sida där jag gjorde tutorials till photoshop. Fick med den webbplatsen många och bra kontakter som jag nu hade nytta av i denna SEO-tävling.

    SEO intresset började för ca 1 år sedan. Det var väl ungefär då jag verkligen började förstå hur viktigt och bra det är att lära sig SEO.

    Just nu har jag ett projekt på gång som jag för tillfället inte kan berätta så mycket om, men jag ber att få återkomma med det lite senare.

    Ja detta var i alla fall en kort presentation om vem som står bakom användarnamnet Swe och seo-optimering.com

    Jag återkommer med en närmare beskrivning om hur jag arbetade och hur jag tänkte inför och under tävlingen.

  15. #765
    Swes avatar
    Swe Swe är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Grattis SWE! Har varit på Gotland och insåg först idag att det trots allt blev riktigt riktigt riktigt nära tillslut. Ett poäng vann du med - men du har jobbat på effektivt.
    Ja det blev lite väl spännande tycker jag

  16. #766
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Grattis Swe
    Känns som Jim får ändra "Lär mig SEO" Till Proffs nu efter den vinsten i tävlingen.

  17. #767
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Jag är intresserad. Den visar ju vad dina åtgärder ger. Om du sedan har avstått vissa åtgärder blir det ju egentligen mer intressant genom att det tydligare syns vad det ger.

    25 är inte dåligt genom att jag vet att du inte arbetat sönder dig med att samla det jag brukar kalla "skräplänkar" (och där ligger ingen värdering).
    Nu har även jag sammanfattat lite.
    Och det stämmer som hans99 antyder. Jag har inte direkt desperatjagat länkar. Det räckte för en anständig plats på listan, men inte en chans att nå toppen.

    Det jag skrev blev såpass lång att jag lade det här.

    Men jag kan ju visa bilden till mitt bästa länkbete som teaser:

    Det får nog en comeback framåt jul.

    (Festligt! Detta blev mitt inlägg #150!)

  18. #768
    Triple Betas avatar
    Triple Beta Triple Beta är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    18
    Eftersom jag inte arbetar med seo-tjänster så säljer jag nu domänen seo-sm.se. Mer info finns här: http://www.seo-forum.se/koep-saelj-e...till-salu.html

Sidan 26 av 26 FörstaFörsta ... 6162223242526

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 5 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 5 gäster)

Liknande ämnen

  1. Astromusicologie 101 - en tävling för studenter
    Av Anton Johansson i forum SEO-tävlingar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 18:49
  2. Skall jag lägga bloggen på första sidan eller RSS
    Av the-million-dollar-man i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:50
  3. Går inte till det första nya inlägget?
    Av wiggin i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 00:24
  4. Tävling - vinn 25 dollar
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 06:35
  5. Jag har sålt min första länk!
    Av Nikke Lindqvist i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 15:55