Sidan 3 av 26 FörstaFörsta 12345671323 ... SistaSista
Resultat 61 till 90 av 768

Sveriges första SEO-tävling!

  1. #61
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Lycka till med tävlingen alla!

    En fråga som jag ställer mig är hur Google betraktar släktskap mellan mycket ovanliga ord som är mycket lika mycket vanliga ord?

    Kanske är det bra att ha en annan felstavningen av svenskadagbladet än den som är själva tävlingsgrejen?

  2. #62
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Härligt att alla diskuterar så flitigt.
    Min åsikt i alla diskussioner om reglerna är att Jim har ställt upp dem. Försök inte böja dem. Följ dem.
    • Tävlingen startar idag den första oktober 2006 och avslutas den första maj 2007 klockan 18:00. Delmålet är den första januari 2007 klockan 18:00 och man ser då vem som ligger bäst till.
    • För att vara med och tävla måste du registrera en helt ny domän (registrerad den första oktober eller senare) som blir din tävlingsdomän. Denna domän får inte innehålla några av tävlingens sökord och du får bara ha en tävlingsdomän. Du får ej heller använda underdomäner.
    • I startsidan på din tävlingsdomän måste du i början av din sida skriva att webbplatsen är med i denna tävling av mig och ha en vanlig länk till denna forumstråd. Efter detta är gjort behöver du anmäla dig och din tävlingsdomän, se längre ned.

  3. #63
    Frukts avatar
    Frukt Frukt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    51
    Citat Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist
    Härligt att alla diskuterar så flitigt.
    Min åsikt i alla diskussioner om reglerna är att Jim har ställt upp dem. Försök inte böja dem. Följ dem.
    Det är väl ingen som har försökt böja dem men reglerna var ju inte fullständiga från början. Det fanns ju några oklarheter så det är därför folk frågar.

  4. #64
    ptz0ns avatar
    ptz0n ptz0n är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    36
    Nu har jag tagit mitt förnuft till fånga och därigenom håller jag med om att delar av sökord (hela) ord inte får användas.

    Min deltagande domän: seosidan.se

  5. #65
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej!

    Vill först säga att jag är hemskt upptagen med allt inom mitt företag så kan tyvärr inte vara på forumet 24/7.

    Jag har kollat alla anmälda tävlingsdomäner här i tråden och de som är godkände är nu länkade från starttråden. De andra var inte uppe ännu.

    En annan sak som jag också tycker är rätt bra att bestämma så här i början: ska man få länka från det här forumet (t.ex. i signaturer, profilen m.m.) till sin tävlingssida, eller ska vi förbjuda det? Du skriver ju ut länken i ditt första inlägg i den här tråden och det tycker jag räcker.

    Blir så mycket jobbiga signaturer m.m. om alla ska länka från sina sådana, dessutom kan de som har "lär mig seo" inte ha signaturer : dvs ännu svårare att komma nånvart i SERPsen för nybörjarna...

    Så förbjud det, tycker jag..
    Ok jag håller med, länkar till tävlingsdomänen eller dess undersidor från detta forum är förbjudet - förutom i öppningstråden.

    Hur ser det ut med press-releaser till tidningar? Har du kontakt med någon så det blir lite publicitet? Då kommer det säkert fler sponsorer.

    (antar att du har det med tanke på sökorden. smöra lite för dom ;-) )
    Det är på gång ...

    Det känns som det saknas mycket i reglerna. Hur är det med inlänkar exempelvis? Skulle en tävlande få lov att spamma ner sidor/forum/gb för att få massa inlänkar. Skulle en tävlande få betala för att köpa inlänkar till sitt bidrag. Det finns för mig mycket frågetecken men jag anatar att det som inte nämns är acceptabelt.
    Det som inte är täckt i reglerna är ok förutom 301 redirect. Jag vill hålla reglerna så enkla som möjligt så att även nybörjare + journalister kan förstå. Och jag har ingen som helst tid att sitta och granska om sidor gör black hat eller inte. Om sidor gör black hat så rekommenderar jag en spamrapport till Google. Angående länkar så finns det heller inga regler, det är omöjligt att bedöma vem som har satt upp vilken länk osv. Man ska ju inte kunna diska motståndare genom att lägga upp länkar.

    Å andra sidan är det inte hela "sökordet" som är "svenska dagbladhet". Det är upp till Jim, men han har nog mycket att stå i såhär i början av tävlingen.
    Jag bestämmer nu att det ej är tillåtet.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  6. #66
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Då går jag också med:

    foretagslankar.se

  7. #67
    creos avatar
    creo creo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    27
    Hej!

    En sista fråga innan man kan börja......

    Får man skapa/tävla med en helt ny domän tex. under .se även om denna finns sedan tidigare och ägs av en helt annan person under t.ex. .com

    Blev fundersam när det gällde skapa en helt ny domän

    Sorry om det är en dum fråga.....

    /Jonas
    www.creo.se

  8. #68
    wiggins avatar
    wiggin wiggin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    48
    Jag har två små frågor som kan vara bra att reda ut nu innan? Eftersom man kommer använda undersidor finns ju möjligheten att samma hemsida kommer få två träffar i SERPEN. Får man poäng för båda träffarna? T.ex. samma sida har 1:a och 2:a plats, ger detta 19 poäng?

    Och kommer sökningen att ske med "num=100" som i din första post? Enligt den här tråden och egna erfarenheter så skiljer sig SERPEN lite mellan de båda.

  9. #69
    jakess avatar
    jakes jakes är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1
    Vad är det som inte är tillåtet? Att tävla med en domän som innehåller ordet "svenska" eller ordet "dagbladhet" ?

    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren

    Å andra sidan är det inte hela "sökordet" som är "svenska dagbladhet". Det är upp till Jim, men han har nog mycket att stå i såhär i början av tävlingen.
    Jag bestämmer nu att det ej är tillåtet.

  10. #70
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Får man skapa/tävla med en helt ny domän tex. under .se även om denna finns sedan tidigare och ägs av en helt annan person under t.ex. .com
    Ja, det är ok.
    Jag har två små frågor som kan vara bra att reda ut nu innan? Eftersom man kommer använda undersidor finns ju möjligheten att samma hemsida kommer få två träffar i SERPEN. Får man poäng för båda träffarna? T.ex. samma sida har 1:a och 2:a plats, ger detta 19 poäng?
    Det är ranken på tävlnigsdomänerna och inte ranken på sökresultaten. Så man får då 10 poäng.
    Och kommer sökningen att ske med "num=100" som i din första post? Enligt den här tråden och egna erfarenheter så skiljer sig SERPEN lite mellan de båda.
    Bedömningen kommer att ske med "num=100".
    Vad är det som inte är tillåtet? Att tävla med en domän som innehåller ordet "svenska" eller ordet "dagbladhet" ?
    Inget av dem.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  11. #71
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    73
    Hehe efter all denna diskussion kommer kanske forumet komma högst på topp
    Senast redigerat av Måns Gullberg den 2013-11-11 klockan 15:06.
    Måns Gullberg, grundare och SEO-ansvarig på Modifinder AB

  12. #72
    freakaliss avatar
    freakalis freakalis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    20
    Jag vill också vara med och leka

    www. internetmarknadsforing.net

  13. #73
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Citat Ursprungligen postat av KvickaN
    Hehe efter all denna diskussion kommer kanske forumet komma högst på topp
    Det kommer det säkert att göra under en period. I V7N-tävlingen hände något liknande. Gissa varför det är så bra att ha en länk med från förstasidan i tråden?

  14. #74
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    73
    Men jag fattar inte... Tänk så kommer denna sidan högst upp tillslut vad skulle hända då?

  15. #75
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren


    Den som ligger etta på ett ord får 10 poäng, den som ligger två 9 poäng, den som ligger trea 8 poäng osv fram till tionde plats. Ligger man på plats 11 får man således inga poäng. Vinnaren är den som får ihop mest poäng. Sökresultat som inte är från giltiga tävlingsdomäner räknas bort från tio-i-topp-räkningen som om de inte fanns.
    Dvs. Den kommer inte räknas...

  16. #76
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag vill också vara med och leka

    www. internetmarknadsforing.net
    Kul men fixa även regel 3 så sätter jag upp dig.

    Ny sponsor!
    Bokasmart.se ger 2000kr till vinnaren och 1000kr till delmålsvinnaren. Ev. vinstskatt betelas av vinnaren.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  17. #77
    j0hans avatar
    j0han j0han är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    78
    Fan va nice med fler sponsorer. Snart är min sida klar för publicering också

  18. #78
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Ja det var välkommet! Förespråkar dock att det skulle vara ett par priser till de som kommer tvåa, trea och så eftersom det blir mer intressant om t.ex. någon är allt för dominerande. Dessutom har man mer att jobba för och fler blir glada.

    Så kommer fler sponsorer så se till att de sponsrar andra och tredjeplatsen Jim ..

  19. #79
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    ojojoj.. blir mycket för Jim att hinna med.

    De regler som är satta är ju satta. Håller med om att man inte bör ändra i dem så här i efterhand. Finns det utrymme för tolkning så finns det.

    Hela tävlingen riskerar att haverera om vi inte håller fast vid de regler som var uppsatta när tävlingen startade.

  20. #80
    Spindels avatar
    Spindel Spindel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Ja, det är ok.

    Det är ranken på tävlnigsdomänerna och inte ranken på sökresultaten. Så man får då 10 poäng.

    Bedömningen kommer att ske med "num=100".

    Inget av dem.
    Men Jim, tidigare godkännde du min domän bladhet.se. Har jag köpt en domän som jag inte får använda nu?

    Är domänen godkännd eller inte? Betalad och allt...

    Sedan har du ju också godkänt:
    www.sokmotoroptimerare.com
    www.internetmarknadsfoering.se
    Senast redigerat av Spindel den 2006-10-02 klockan 21:08.

  21. #81
    Frukts avatar
    Frukt Frukt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    51
    Det står faktiskt tydligt att domänen inte får innehålla några av tävlingens sökord. Så ja du har nog köpt dina domäner i onödan såvida du inte kan använda dem till annat än tävlingen. Knepigt dock om Jim har godkänt tidigare.

  22. #82
    freakaliss avatar
    freakalis freakalis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Kul men fixa även regel 3 så sätter jag upp dig.
    Självklart. Nu har jag fixat länken.

  23. #83
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Men Jim, tidigare godkännde du min domän bladhet.se. Har jag köpt en domän som jag inte får använda nu?
    Nej vänta lite här. Bladhet är inget ord som är samma ord som sökorden. Men Dagbladhet är.

    Hoppas ni förstår, vet inte hur jag ska förklara mer.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  24. #84
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Tycker det är tillräckligt tydligt. Dessutom är det ju du som godkänner domänerna.


  25. #85
    j0hans avatar
    j0han j0han är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    78
    Hur ställer sig dagstidningarna till dom felstavade orden? Såg att dom diskutera det på wn.

  26. #86
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Precis. Kan man något om seo borde man veta att det är hela nyckelord som Google i första hand letar efter.

    Jim is the boss, the man and the owner.

    Inga fler SEO-proffs som ska vara med?

  27. #87
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Precis. Kan man något om seo borde man veta att det är hela nyckelord som Google i första hand letar efter.

    Jim is the boss, the man and the owner.

    Inga fler SEO-proffs som ska vara med?
    Kanske Jag har enbart skrivit en blogg post so far... men vi får se till helgen kanske jag smäller upp någonting

    Jag har ju redan fått en länk från dig Agaton så jag kommer nog joina (tror jag) har ett par stycken som jag vill få med mig också.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  28. #88
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    De första resultaten börjar synas på den mest aparta söktermen aftonbladhet. Ännu inga träffar från Google.se men väl på en massa direktsökningar på olika datacenter som t.ex. http://216.239.57.147/

    Det är en bloggpost av Agaton, den här forumtråden och förvånandsvärt anonym wordpress-blogg som listas. Inga tävlingsdomäner ännu med andra ord.

    Tillägg: och nu en timme senare syns även resultaten från Google.se.
    Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2006-10-03 klockan 00:22.

  29. #89
    j0hans avatar
    j0han j0han är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    78
    i'm in

    hobbyneger.se
    Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2006-10-03 klockan 00:20. Anledning: Avlänkat inlägget. Om Jim godkänner domänen kommer den att listas på förstasidan i tråden.

  30. #90
    creos avatar
    creo creo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    27
    Mitt tävlingsbidrag kommer att vara cnova.se

    Jonas
    Webbyrå Creo
    www.creo.se

Sidan 3 av 26 FörstaFörsta 12345671323 ... SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 5 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 5 gäster)

Liknande ämnen

  1. Astromusicologie 101 - en tävling för studenter
    Av Anton Johansson i forum SEO-tävlingar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 18:49
  2. Skall jag lägga bloggen på första sidan eller RSS
    Av the-million-dollar-man i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:50
  3. Går inte till det första nya inlägget?
    Av wiggin i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 00:24
  4. Tävling - vinn 25 dollar
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 06:35
  5. Jag har sålt min första länk!
    Av Nikke Lindqvist i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 15:55