Resultat 1 till 6 av 6

Blogroll plugin till wordpress

  1. #1
    jakobias avatar
    jakobia jakobia är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    118
    Hade velat ha ett blogroll plugin så att blogroll länkarna ser ut att komma ifrån en post istället.

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det går säkert att ordna, men jag tror att du behöver förklara lite närmare vad du menar.
    Det enklaste är såklart att lägga dina länkar i ett inlägg istället för i en blogroll, men jag gissar att det inte är vad du tänker dig.

  3. #3
    Nahojs avatar
    Nahoj Nahoj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    SEA
    Inlägg
    24
    Förklara gärna vidare, jag har stor erfarenhet av WordPress och att koda WP-plugins. Har du en konkret idé som du kan tala om så kan jag koda ihop det åt dig.
    -

  4. #4
    jakobias avatar
    jakobia jakobia är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    118
    Tack för svar, jag är inte säker på att det går, kanske är en så kallad tankevurpa.
    Jag är ingen expert men det känns som om att google gillar länkar ifrån en post och inte en blogroll.
    Frågan är ju hur google känner av skillnaden, vet man det borde man kunna göra ett plugin som gör att
    blogroll länkarna ser ut att komma ifrån en post istället. Målet är att blogroll länkarna uppfattas starkare hos google.

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Bloggrollslänkar brukar ligga i koden på fördefinerade avsnitt. I bloggen du har i din profil så ligger i class widget_links med tillägget xoxo blogroll.
    Och visst kan någon koda om det så det inte sticker ut så.
    Men trots det så ligger bloggrollslänkarna under varandra i alla fall även om classerna kodas om.

    Med andra ord du har en lista med länkar liggande under varandra, kanske lite title-text för varje, men det är fortfarande en lista med länkar med minimalt med text och dessutom kanhända länkar som inte ligger ämnesmässigt nära varandra.

  6. #6
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Om du vill att länkarna ska se ut som att de ligger i ett inlägg tycker jag nog faktiskt att du ska göra just det, lägga dem i ett inlägg.

    Jag har på en gammal blogg haft en egen kategori som hette "Blogroll" (jag tror faktiskt att jag har det på min nuvarande blogg också), där jag la alla inlägg vars enda syfte var att tipsa om andra sajter, exkuderade den från den vanliga feeden, och la kategorin som en egen sida i navigeringen. På så sätt kan du enkelt hålla inläggen nära startsidan och du slipper fylla din "riktiga" feed med inlägg som bara finns för att länka till andra sajter.
    Du behöver såklart inte döpa den till just "Blogroll" om du känner att det är för tydligt vad det handlar om, men det har funkat bra för mig.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Plugin till Wordpress som räknar inlänkar
    Av Gustaf i forum SEO-verktyg
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-04-22, 21:35
  2. Wordpress språk plugin för permalänkar
    Av Skatan i forum SEO-verktyg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-04-11, 14:15
  3. URL-omskrivning med PHP - Wordpress plugin
    Av Annika Lindstedt i forum URL-omskrivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-12, 12:16
  4. Wordpress plugin: Önskelista
    Av Mortfiles i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 09:50
  5. Plugin wordpress sökes
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 08:04