Resultat 1 till 7 av 7

Adsense problem

  1. #1
    Mattias67s avatar
    Mattias67 Mattias67 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    9
    Hej!

    Ny här...

    För ett år sedan startade jag en intressesajt via one.com.
    Kopplade Adwords till sidan genom en gratiskupong värd 500 kr.
    Sidan hade under en period 10 visits om dagen några månader.
    Kanske drog in 100 kr. totalt på Adsense. Och, JA, sidan var väldigt begränsad, dåligt utformad och adsenserutan var en svart klumpigt lagt ruta.

    Gjorde inget mer åt sidan men nu ett och ett halvt år senare är jag mer sugen än någonsin på intressesajter och adsense och affiliate.

    För några veckor sedan fräschade jag upp sajten ordentligt; ny mall, snygg utformning, bättre och mer information. Fler besökare i snitt, UTAN Adwords marknadsföring (sajten klättrade till nr. 12 i googles sökresultat tack vare uppfräschningen).
    MEN, inte en enda krona i Adsense. Annonsrutorna är jag mycket nöjd med till skillnad från hur sajten såg ut innan. De passar mycket snyggt in och jag har även följt Googles egna tips om placeringar av annonserna på sidan.

    Vad kan detta bero på? Alla annonser har statusen "aktiv" på min Adsense inloggning. Enda skillnaden sen förut är att "mina betalningar hålls inne" då jag inte registrerat bankkonto ännu. Hade i o f inte registrerat bankkonto när sajten var "dålig" heller men då rullade de små kronorna in.

    Det är ju ingen miljonaffär detta, men jag vill syssla med detta framöver och ser jag att det inte fungerar från början vill jag ju se till att det blir rätt så snart som möjligt.

    SÅ... någon som vet om det är någon inställning som måste göras då jag varit inaktiv på Adsense under en så lång period eller liknande??

    Svar från någon mottages TACKSAMT och personligt!!

    Mvh
    Mattias

  2. #2
    introstands avatar
    introstand introstand är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    31
    Hur ser det ut under "Resultatrapporter" om du loggar in på Adsense? Visar rapporten sidvisningar som vanligt som du väljer endast igår tex?

  3. #3
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Blir väldigt svårt att ge konkreta tips, då vi inte vet vilken site det handlar om, hur den ser ut, hur annonserna ser ut, vart de ligger, vilken storlek enheterna har m fl saker.

    skicka PM om du inte vill gå ut med vilken site det handlar om, så kan jag gå igenom den lite snabbt och ge ett par råd till förbättringar (om det behövs) eller så är det så enkelt att det inte finns "pengar i nischen" just nu ... säsongsbetonad?

  4. #4
    Mattias67s avatar
    Mattias67 Mattias67 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av introstand Visa inlägg
    Hur ser det ut under "Resultatrapporter" om du loggar in på Adsense? Visar rapporten sidvisningar som vanligt som du väljer endast igår tex?
    Rapprten visar sidvisningar som vanligt ja...

  5. #5
    introstands avatar
    introstand introstand är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    31
    Ok. Om du lägger till Annonsenheter som dimension och kollar under "Täckning". Står det 100% innebär det att Google lyckats hitta annonser att visa för alla besökare. Står det någonting annat så innebär det ju att alla besökare inte får se annonser i alla adsense-block. Vilket skulle tyda på att det inte så högt tryck på annonsering i nishen.

    Annars kan det ju vara så helt enkelt att ingen har klickat på annonserna. Det är inte alltid de snyggaste sidorna som funkar bäst..

  6. #6
    Mattias67s avatar
    Mattias67 Mattias67 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    9
    Tack introstrand för din vilja att hjälpa... men vad menar du med "annonsenheter som dimension"?
    Hittar bara "ny annonsenhet".

  7. #7
    introstands avatar
    introstand introstand är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    31
    I menyn ute till vänster i resultatrapporten kan du klicka på Annonsenheter. Gör du det kommer alla dina olika enheter upp och du kan se visningar, klick och täckning per enhet.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Problem med Google
    Av nilup i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-02-17, 23:05
  2. Problem med ny länkstruktur och 301
    Av ptz0n i forum URL-omskrivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 23:14
  3. Problem med Wordpress MU
    Av Pontus Karlsson i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 09:56
  4. åäö-problem
    Av setfre i forum Domänen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 19:32