Resultat 1 till 7 av 7

Mina blogginlägg har försvunnit från Goolgesökningar.

  1. #1
    Slottiss avatar
    Slottis Slottis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    2
    Jag skriver sedan sju år tillbaka trädgårdsbloggen Slottsträdgårdsmästaren och har normalt ungefär 2400 unika besökare om dagen och nu har jag tappat hälften. Anledningen är att en stor del av de inlägg som jag skrivit genom åren (inte alla) försvunnit från Googles sökträffar. De har alltså inte rankats lägre utan helt försvunnit.

    Jag har ingen kunskap alls om hur man ska lösa detta och hos Google finns ju ingenstans där man kan ställa frågan om vad som hänt och hur jag ska lösa det här. Jag har inte gjort några förändringar på bloggen och det här problemet hände för en vecka sedan. Tacksam om någon kunde berätta vad jag ska göra. Tack på förhand!

  2. #2
    pows avatar
    pow pow är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    42
    Nej alla dina blogginlägg har inte försvunnit. Du har över 3000 hos både Google .Com och .se
    Hur många blogginlägg menar du har försvunnit?

    Ser att min bloggkollega redan svarat dig på bloggen och kan bara hålla med. Börja med
    1 att gå med i google webmaster
    2 rensa bort gamla felaktiga länkar och annat

    Om det fortfarande då saknas länkar till din blogg trotts att du inte lämnar en massa felaktiga länkar etc till Google, så vet du i varje fall att du har ditt på det torra annars begär du egentligen att du på din förstasida kan ge ut länkar till innehåll som inte finns, genom åren har du samlat på dig en rad url som har blivit gamla. Som trädgårdsmästaren säkert vet är det rensa i rabatterna som gäller för att fingerfärdigheterna ska få allt att gå i blom. Men också att inte begära för mer av google än vad du begär av dig själv tex som att länka adekvat och ta bort gamla länkar som leder fel.

    I övrigt tror jag att det bara är en tillfällig förändring som du överreagerar på, samt att du kommer att komma tillbaka starkare kunnigare och därmed ha en god chans att hamna i bättre jord än tidigare, vattna mina ord.

  3. #3
    Slottiss avatar
    Slottis Slottis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    2
    Hej och tack för ditt svar. Nej det är inga blogginlägg som är borta...det är bara det att de inte är sökbara på Google. Jag har gått med i google webmaster. Hur vet jag vilka länkar som inte funkar? Vilka har du sett som inte funkar?
    Tack!
    Hälsningar Hasse

  4. #4
    pows avatar
    pow pow är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    42
    Bäste Trädgårdsmästare
    Du påstår på din blogg först att "google raderat" din blogg, nu att vissa inlägg inte längre är sökbara via google, jag konstaterar att åtminstone 3000 inlägg är indexerade av Google. Det är lite svårt för mig att gissa exakt vilka inlägg du saknar osv. I Google webbmaster hittar du det mesta du behöver veta. bland annat om hur du själv länkar till sidor som försvunnit eller bytt adress vilket gör att du länkar till sidor som inte finns eller helt enkelt sprider vilseledande länkar.

    Du länkar till sidor som inte finns men kräver att Google ska länka till alla dina sidor och menar att Google favoriserar blogspot, bäste trädgårdsmästare förefaller det hela riktigt balanserat för att falla i god jord? Att klaga på jorden lönar sig föga jag tror det är bättre dina kunskaper om google webmaster ty där skolen trädgårdsmästaren finna svaren i fröna ni söker, vattna mina ord.

    Vad har du lärt dig av Google webmaster?

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Misstänker att din blogg ligger på blogg.se och den bloggportalen åkte dit rejält i Googles senaste uppdatering. Sidorna finns kvar men de är i princip inte sökbara på nyckelord längre och det gäller rakt över lag för samtliga sidor där. Bara att prova med lite olika sökningar exempelvis site:blogg.se skor som ger en träff. Tror att av 51 miljoner indexerade sidor att det står skor på några fler.

  6. #6
    RickyDollars avatar
    RickyDollar RickyDollar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    19
    Hej Urban, Intressant svar. Vi har råkat ut för liknande och hoppas att det bara är tillfälligt.. Antalet besökare har gått ner kraftigt sista dagarna.
    Gör man en sökning här på gserp.se på [modererat] och sökordet "50 kr gratis" så kan man se att vi rasat från 2:a plats till att inte synas alls. Vi skriver om spel och betting och jag vet att det kanske inte gillas av google men vi har ändå unikt innehåll och skrivit alla artiklar själva. Tror du att vi råkat ut för den uppdatering som du pratar om av google? Tacksam för svar..
    Senast redigerat av Urban G den 2012-05-01 klockan 13:27. Anledning: Regel 1

  7. #7
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det rent generella angående Googles senaste uppdateringen, Penguin, har vi i den här tråden.

    Slottis problem är en följd av det hela då hans sida finns på bloggplattformen blogg.se. Som finns kvar men inte är sökbar på nyckelord längre i den vanliga sökningen.

    Exempel site:blogg.se kläder ger tre träffar.
    Däremot om man gör samma sökning via Googles bloggsök så ger det nästan fyra miljoner träffar.
    Så hela den webbplatsen verkar flyttad till Bloggsöket när det gäller nyckelordssökningar.

    Vet inte om den flytten av blogg.se är permanent eller bara tillfällig. Onekligen intressant om Google skulle börja flytta sökningar för bloggar ned till endast bloggsökningen framöver.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Från sida 1 till sida 5-6 på ett dussin av mina sidor!
    Av thodah i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 23:37
  2. Säljer lite länkar från några av mina siter
    Av the blackjacker i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 07:11
  3. Hur ska jag ha mina länkar?
    Av Padchi i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 21:04
  4. Analyticsstatistiken har försvunnit...
    Av pikkenix i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 19:26
  5. försvunnit från google
    Av icet i forum Google
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 08:55