Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 91 till 120 av 172

Nya stora ändringar i Google 24 april 2012 (samlingstråd)

  1. #91
    packards avatar
    packard packard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    72
    Ja, tycka vad man vill om företrädesvis affiliatesidor som haft bra placering genom trix o fix (som vi alla i SEO pysslar med) och tusentals spamlänkar. Och de som gjort det har så klart varit medvetna om risk för straff. Men när flera fått i princip alla sina sidor krossade i serpen över en natt och därmed fått totalstopp på inkomster kan man inte göra annat än att lida med de drabbade. Och det säger jag trots att mina sidor i princip bara haft fördel av uppdateringen. Vet flera nu som flyttat till och skrivit sig på Malta som har bingo sidor etc med affiliate från dessa som enda inkomst, som nu sliter sitt hår och växelvis letar lösningar för sina sidor och kollar reler med Skatteverket för att flytta tillbaka till Sverige igen. Det har som sagt vänt upp o ner på en del det här. Har en branschkollega som använder ett av de stora seo företagen som nu försunnit från serp. Det kan vara en anledning till att de inte syns till här. De har nog en del att stå i nu, de med!

  2. #92
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Citat Ursprungligen postat av davidbroden Visa inlägg
    Vet inte om det är Wordpress som har fått sig en del av sleven för jag hittar inte många WP-bloggar. Någon annan som känner igen sig?
    Nja...det beror mycket på alla WP plugins som möjliggjort nästan för bra on-site SEO.
    Dessutom är WP en favorit bland många som sysslar med SEO så det är bara naturligt att de fått pisk.


  3. #93
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Citat Ursprungligen postat av packard Visa inlägg
    Ja, tycka vad man vill om företrädesvis affiliatesidor som haft bra placering genom trix o fix (som vi alla i SEO pysslar med) och tusentals spamlänkar. Och de som gjort det har så klart varit medvetna om risk för straff. Men när flera fått i princip alla sina sidor krossade i serpen över en natt och därmed fått totalstopp på inkomster kan man inte göra annat än att lida med de drabbade. Och det säger jag trots att mina sidor i princip bara haft fördel av uppdateringen. Vet flera nu som flyttat till och skrivit sig på Malta som har bingo sidor etc med affiliate från dessa som enda inkomst, som nu sliter sitt hår och växelvis letar lösningar för sina sidor och kollar reler med Skatteverket för att flytta tillbaka till Sverige igen. Det har som sagt vänt upp o ner på en del det här. Har en branschkollega som använder ett av de stora seo företagen som nu försunnit från serp. Det kan vara en anledning till att de inte syns till här. De har nog en del att stå i nu, de med!
    Detta är exakt vad Google vill ju.
    "We prefer if you don't do any SEO at all" & "When you don't need to rank high anymore to get visitors to your site, we will make you rank high"

    Desto mer pengar till Google & Adwords.

    Tragedin i det hela ligger på alla stackare som förlorat sina inkomster över en natt.

  4. #94
    MikaelUus avatar
    MikaelUu MikaelUu är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23

  5. #95
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Jao.. Hur många case skall behöva bevisas hur lätt det är innan Google gör något åt det?

  6. #96
    MikaelUus avatar
    MikaelUu MikaelUu är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Johansson Visa inlägg
    Jao.. Hur många case skall behöva bevisas hur lätt det är innan Google gör något åt det?
    De måste skippa straffandet och börja filtrera istället...

  7. #97
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Problemet som jag ser är HUR de ska värdera länkar?

    Vad är "naturligt" och vad är "onaturlig" länktillväxt?

    På ett eller annat sätt så kommer "systemet" (algoritmen) alltid att kunna missbrukas, på ett eller annat sätt.

    Ponera att de "rullar tillbaka" och negativ seo inte längre blir en möjlighet, man slutar helt enkelt att räkna länkarna efter att en automatisk varning poppar upp i GWMT. Den stora frågan efter en sådan varning blir: "Vilka länkar ska räknas, vilka ska inte?" ... eller ska man räkna alla länkar som kommer in?

    Snacka om moment 22, MOMENT 22!! Helt omöjligt att avgöra per automatik, vilka länkar som är "ok och riktiga" och ... manuell verifikation? fungerar ju inte det heller, att kika upp varje liten länk som "poppar upp", lär vara "ett par stycken" varje dag om man säger så :-P

  8. #98
    packards avatar
    packard packard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    72
    I tråden finns ju lite snack om hur en perfekt keyworddomän skulle ta mindre stryk av perfekta ankartexter. Av mina sidor har nästan inga fått strk av Pingvinen, snarare tvärt om. Däremot har ett par bloggar tagit lite stryk, och en av dem ligger lite komiskt nog på blogspot och har en keyworddomän. Den har bara ett 30-tal länkar, där drygt 90% har exakt ankartext som är den samma som min egna domän som är kopplad mot blogspot!
    Det är indexsidan som tagit stryk, för undersidorna kommer upp på ganska skaplig placering som tidigare. Nu funderar jag på att styra om min egna domänsom ligger till denna blogspot-blogg, låta den domänen gå till en halvtråkig startsida med bara ett par undersidor och istället låta bloggen tuffa vidare men under http:// blogname/blogspot .com för att se vad som händer.
    Bloggen har haft som syfte att fånga in läsare som genom länkar slussas vidare till olika målsidor. Det ligger alltså en del länkar i sidebar och i blogginläggens text.

    Här är frågan hur jag ska göra.
    Alt1: Ska jag bara skifta rakt av till att köra under blogspot.com men här funderar jag på om google tycker det dyker upp på tok för många länkar till målsidorna på en gång, och därför att målsidorna riskerar straff.

    Alt2: En annan lösning är ju att kopiera alla blogginlägg och spara dem, släcka ner bloggen helt och pinga min egna domän till bloggen några gånger så google ser att allt content är borta. Vänta någon vecka eller två för att sedan börja under blogspot.com att börja "klistra in" 1-2stycken av de sparade inläggen där länkarna kommer med och allt kommer upp på ett mer naturligt sätt. I den grå världen brukar ju "naturlig tillväxt" vara ganska bra menar jag

  9. #99
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Jag har oxå märkt av att EMDs har tagit mindre stryk, de flesta har t.o.m ökat , no matter what. Skräp eller inte skräp.

    Ska du flytta en sida ska du göra 301, det är det säkraste sättet IMO, då har du oxå en naturlig förklaring till ökning av länkar till den nya sidan.
    Tips...försök minska antal länkar i sidebar och blogginläggens text...skriv blogginlägg ibland utan länkar...

  10. #100
    Greens avatar
    Green Green är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    115
    Nu har DA och PA uppdaterats. Om man tittar på sånt =)

  11. #101
    RickyDollars avatar
    RickyDollar RickyDollar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Jag har oxå märkt av att EMDs har tagit mindre stryk, de flesta har t.o.m ökat , no matter what. Skräp eller inte skräp.

    Ska du flytta en sida ska du göra 301, det är det säkraste sättet IMO, då har du oxå en naturlig förklaring till ökning av länkar till den nya sidan.
    Tips...försök minska antal länkar i sidebar och blogginläggens text...skriv blogginlägg ibland utan länkar...
    Tack för info.. När du säger "Försök minska antal länkar i sidebar" så antar jag att du menar externa länkar. Det kan väl inte gälla tex en länklista med de senaste inläggen på den egna siten?.

  12. #102
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728

  13. #103
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Min sida som är en vecka gammal fick PR2 idag...lol
    Go Penguin !

  14. #104
    Loffys avatar
    Loffy Loffy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    37

  15. #105
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Lite highlights:
    Tänk på att det är Pingvinen om ni tappade er trafik / ranking den 24-25:e April. Allt annat är INTE pingvin uppdateringen, utan en av alla de andra förändringarna som gjorts den senaste tiden.

    Kolla exakt datum när trafiken och rankingen försvann. Försök inte reparera för Pingvinen (24:e-25:e) om det är Pandan (19:e-20:e) eller era länkar som tagit skada (övriga datum)

    Är det Pingvinen så är det troligast er ankartext strategi som är problemet. Gå igenom inkommande länkar och er interna länkstruktur och justera.
    Är det Pandan så är det en genomgång av er hemsida som gäller. Content, kvalitet, funktionalitet etc.
    Är det några andra datum så är det en genomgång av platserna där ni har era länkar som ni ska fokusera på.

    Tyckte först att allt detta var väldigt rörigt med så många Google uppdateringar samtidigt, men nu inser jag att det bara handlar om När och Hur så vet man exakt vad det är man blivit träffad av, och vad man ska göra.

  16. #106
    RickyDollars avatar
    RickyDollar RickyDollar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    19
    Niclas, Låt säga att man drabbats av pingvinen. Jag förstår att det är för tidigt att säga precis vad man ska åtgärda för att lyckas ranka bättre i google. Men om man än gång blivit straffad så går det alltså att rädda upp sin sida genom att börja se över interna länkar och inlänkar? Det är inte så att "1 gång bannad av pingvinnen", "Alltid bannad av Pingvinen"?. Det har pratats mycket om att man inte ska ha länkar i en sidokolumn på sin hemsida. Gäller detta enbart externa länkar eller är det värdelöst att ha interna länkar också? Så som en länklista över sina senaste inlägg tex?

  17. #107
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av RickyDollar Visa inlägg
    Niclas, Låt säga att man drabbats av pingvinen. Jag förstår att det är för tidigt att säga precis vad man ska åtgärda för att lyckas ranka bättre i google. Men om man än gång blivit straffad så går det alltså att rädda upp sin sida genom att börja se över interna länkar och inlänkar? Det är inte så att "1 gång bannad av pingvinnen", "Alltid bannad av Pingvinen"?. Det har pratats mycket om att man inte ska ha länkar i en sidokolumn på sin hemsida. Gäller detta enbart externa länkar eller är det värdelöst att ha interna länkar också? Så som en länklista över sina senaste inlägg tex?
    Det tråkiga med Pingvinen är ju just att straffet man får av den är svårast att bli av med, och man kan inte göra en Reinclusion request. Man kan, men G bryr sig inte om den. Men om man tittar på vilken sorts sidor Pingvinen straffade så är det ju enbart sidor med mycket nyckelords ankartexter, internt och från inkommande länkar.

    Hur har du blivit straffad? Är det hela domänen eller är det vissa sökord? Har du försvunnit helt, eller har du "bara" tappat ranking?
    Läste länkarna som Jim delade med sig av, alla tre har bra information och är generellt nyttiga, men framförallt den första länken från Micrositemasters tycker jag att du ska titta på. De verkar ha många bra förslag på hur man kan få tillbaks sin site igen.

    Ska sägas att den senaste månaden har ungefär 10 av våra 70 sidor fått olika sorters straff. 2 har varit "Pingvin-straff" och det är de enda 2 sajterna vi inte har fått tillbaks all ranking på efter våra justeringar.
    Jag tror jag vet vad man ska göra för att inte straffas av Pingvinen, problemet är att sidor som redan har blivit straffade inte går tillbaks till sina ursprungspositioner även om man gör rätt förändringar, inte omgående i alla fall.
    När det gäller de övriga straffen kan man ju snabbt fixa till det, göra en reinclusion, och få tillbaks all eller nästan all ranking på någon dag. Dessvärre verkar Pingvinen vara annorlunda där.

  18. #108
    Cthulhus avatar
    Cthulhu Cthulhu är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    17
    Ganska skrämmande och sorgligt när ett SEO-proffs, som även är en moderator på forumet, säger att "G inte bryr sig". Då inser man verkligen skalan på G's apati mot "the little person".
    Ph'nglui Mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn

  19. #109
    RickyDollars avatar
    RickyDollar RickyDollar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Det tråkiga med Pingvinen är ju just att straffet man får av den är svårast att bli av med, och man kan inte göra en Reinclusion request. Man kan, men G bryr sig inte om den. Men om man tittar på vilken sorts sidor Pingvinen straffade så är det ju enbart sidor med mycket nyckelords ankartexter, internt och från inkommande länkar.

    Hur har du blivit straffad? Är det hela domänen eller är det vissa sökord? Har du försvunnit helt, eller har du "bara" tappat ranking?
    Läste länkarna som Jim delade med sig av, alla tre har bra information och är generellt nyttiga, men framförallt den första länken från Micrositemasters tycker jag att du ska titta på. De verkar ha många bra förslag på hur man kan få tillbaks sin site igen.

    Ska sägas att den senaste månaden har ungefär 10 av våra 70 sidor fått olika sorters straff. 2 har varit "Pingvin-straff" och det är de enda 2 sajterna vi inte har fått tillbaks all ranking på efter våra justeringar.
    Jag tror jag vet vad man ska göra för att inte straffas av Pingvinen, problemet är att sidor som redan har blivit straffade inte går tillbaks till sina ursprungspositioner även om man gör rätt förändringar, inte omgående i alla fall.
    När det gäller de övriga straffen kan man ju snabbt fixa till det, göra en reinclusion, och få tillbaks all eller nästan all ranking på någon dag. Dessvärre verkar Pingvinen vara annorlunda där.
    Tack för ditt svar. Vi har fortfarande över 3000 indexerade sidor hos google men bara att vi tappat i sökresultaten. Det är pingvinen som träffat oss eftersom det hände något drastiskt 24 april. Vi har haft ca 300 - 500 besökare via organiska sökningar per dag fast har tappat ner till 30 - 60 besökare på olika sökord. Vi använder oss av wordpress och hade ett plugin som hette SEO Smart Links. Förstår att det låter bekvämt men pluginen letade upp nyckelord internt på sidan och länkade automatiskt till andra interna sidor. Det kan vara en orsak till raset och jag har avinstallerat det nu. Sen har vi jobbat en del med länkbyten. Vi har alltså inte köpt länkar men haft samarbetspartners som vi bytt länkar med. Så det är väl ett annat tecken på att man handlat fel enligt pingvinen och googles riktlinjer. På sätt vis tycker jag att det är bra med uppdateringen för man slipper kapprusta sin sida med konkurenterna och kan istället satsa på bra innehåll som google vill. Pandan gjorde att vi klättrade i topp på flera olika sökord så man var hur glad som helst i några dagar innan raset kom. Det är ändå ett tecken på att man har bra innehåll på sin sida där vi skriver alla våra inlägg själv. Vi hämtar inga artiklar från andra rss flöden eller kopierar material osv utan har unikt innehåll. Vi har skrivit några ariklar om dagen i två års tid.

    Man får väl avvakta och se om det går att rädda sidan. Skulle kännas jobbigt att börja om helt och hållet på en ny sida.

    En annan tanke som slog mig är de som utvecklat egna plugins i tex wordpress som haft i åtanke att få inlänkar när andra användare installerar deras plugins. Det borde ju innebära mängder av spam inlänkar på ett visst nyckelord.

    Jag ska läsa Jims artiklar.. Keep up the good work! tack..

  20. #110
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Min sida som är en vecka gammal fick PR2 idag...lol
    Go Penguin !
    Det där är en grej som funnits i minst två år... ibland får en ny sajt med snabba inlänkar PR2 även om det inte ens gjorts någon generell toolbar update. Vore kul att veta exakt hur det funkar så man kan få upp alla nya sajter till PR2 direkt, men för rankingen kvittar det ju dock.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  21. #111
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av Cthulhu Visa inlägg
    Ganska skrämmande och sorgligt när ett SEO-proffs, som även är en moderator på forumet, säger att "G inte bryr sig". Då inser man verkligen skalan på G's apati mot "the little person".
    "Within Google Webmaster Central, there’s the ability to file a reconsideration request. However, Google says this is an algorithmic change — IE, it’s a penalty that’s applied automatically, rather than a human at Google spotting some spam and applying what’s called a manual penality.
    Because of that, Google said that reconsideration requests won’t help with Penguin. I was told: Because this is an algorithmic change, Google has no plans to make manual exceptions. Webmasters cannot ask for reconsideration of their site, but we’re happy to hear feedback about the change on our webmaster forum."

    Det är hårda bud, och förstås extremt orättvist eftersom man kan sätta konkurrenter "i Pingvinen" med hjälp av negativ SEO. Jag är fullt övertygad om att detta kommer att ändras med tiden, för Google måste kolla vissa case manuellt tack vare att negativ SEO existerar. Men i dagsläget gör dom ingenting för att hjälpa folk med detta.

  22. #112
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Citat Ursprungligen postat av Cthulhu Visa inlägg
    Ganska skrämmande och sorgligt när ett SEO-proffs, som även är en moderator på forumet, säger att "G inte bryr sig". Då inser man verkligen skalan på G's apati mot "the little person".
    Det där gäller ju alla stora företag som har som policy att inte ha någon support, tex facebook och paypal som dock har tvingats skärpa till sig de senaste åren. Google kommer nog aldrig att ha en vettig support. Dem som kollar reinclusion requests är ju folk i något outsourcat kontor som bara klickar i checkboxar för olika förskrivna svarmail.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  23. #113
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Webmasters cannot ask for reconsideration of their site, but we’re happy to hear feedback about the change on our webmaster forum.
    Det här är enligt mig goda nyheter. Man kan i lugn och ro åtgärda problemen och sajten borde då komma tillbaka med tiden. Mycket bättre sits att sitta på än ett manuellt straff.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  24. #114
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av David Olofsson Visa inlägg
    Det här är enligt mig goda nyheter. Man kan i lugn och ro åtgärda problemen och sajten borde då komma tillbaka med tiden. Mycket bättre sits att sitta på än ett manuellt straff.
    För dig och mig och övriga som är duktiga på SEO, absolut. Men för någon som hamnat där pga negativ seo är det ju inte lika kul att dom inte tar emot reconsideration requests.

  25. #115
    Cthulhus avatar
    Cthulhu Cthulhu är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av David Olofsson Visa inlägg
    Det där gäller ju alla stora företag som har som policy att inte ha någon support, tex facebook och paypal som dock har tvingats skärpa till sig de senaste åren. Google kommer nog aldrig att ha en vettig support. Dem som kollar reinclusion requests är ju folk i något outsourcat kontor som bara klickar i checkboxar för olika förskrivna svarmail.
    Har G aldrig haft någon bra support? När man tänker sig tillbaka till början och deras "Don't be evil" slogan så är det minst sagt ironiskt. När jag började med SEO kunde jag aldrig tänka mig alla dessa konflikter!

    Google vs. All.

    Black vs. White hats.

    SEO vs. Negative SEO.
    Ph'nglui Mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn

  26. #116
    packards avatar
    packard packard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    72
    Okey att G lär bli av med en del sidor som kanske länkat lite mycket till sig själva (men även andra som inte gjort det), men många sidor kommer nog bli lite mera "svårnavigerade" eftersom många nu av rädsla för straff slutar att spinna in helt seriösa interna länkar i texter på sin sida. Länkar som faktiskt varit till nytta för besökaren på sidan, att enkelt kunna surfa runt med hjälp av interna länkar där det finns nåt relevant inom samma domän. G ska ju gilla sidor som är lättnavigerade, men när många blir skraja även att internlänka bidrar G till mindre lättnavigerade sidor tyvärr.

  27. #117
    RickyDollars avatar
    RickyDollar RickyDollar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    19
    Ville bara lägga till i den här tråden att googles senaste uppdatering har sänkt våra sida så pass mycket att andra sajter som tar vårt rss flöde och länkar till vår sida inlägg rankar högre på ett visst sökord. Man tycker att orginalkällan borde komma överst. Men vi har väl misslyckats totalt med vår SEO..

  28. #118
    JasSEOs avatar
    JasSEO JasSEO är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    4
    Hur bra kommer pressmeddelanden fungera i fortsättningen?

    Borde inte de få en ordentlig smäll av både Pandan(duplicate content) och Pingvinen(aggressivt användade av exakta ankartexter) om man får bra spridning på sitt pressmeddelande?

    Pandan ska man ju klara sig undan då exempelvis MyNewsDesk räknas som orginalkällan, men om man samtidigt får ett dussintal exakta ankartexter från lika många sidor med duplicate content.. Är det tillräkligt för att man ska behöva oroa sig?

  29. #119
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Ta en titt på grafen hur synlig mynewsdesk.com är på google.se:



    Första stora tappet måste ha varit Pandan och sedan stör ökning nu i Penguin. Intressant.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  30. #120
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Min lilla sammanställning vad Google Pingvin har slagit hårt på och varför du kanske vart drabbad.

    Dubbletter – copys.

    Onaturlig backlänking - vilket betyder att du antingen betalt för bakåtlänkar eller de verkar vara från skräppost och kataloger av låg kvalite.

    Inte tillräckligt relevant innehåll på sidan.

    Nyckelord fyllning - Om du har ditt sökord 50 gånger i en 400 ords artikel, vet Google att människor inte kommer att gilla att läsa det.

    Onaturlig blogg tillväxt - om du lägger till mycket innehåll snabbt och sedan ignorera det, kan är ska se att du manipulerar detta och kan straffa dig för det.

    Onaturlig sociala media - Samma sak här. Om du får en ton av gillar, tweets, +1' s och sedan ingenting, Google se att du manipulerar detta och kan straffa dig för det.

    //Lennart under palmen i 30 gradig skugga.

Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Liknande ämnen

  1. Stora ändringar till hur Google hanterar nofollow
    Av Jim Westergren i forum Google
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-27, 09:32
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-09, 02:14
  3. Haha April April från Google och Yahoo
    Av Bernt Johansson i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 13:24
  4. APRIL APRIL din dumma sill - MSN search Spoof
    Av Elias KAI i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 19:49
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 16:40