Resultat 1 till 9 av 9

Panda (nr25) till helgen och en ny pingvin på väg

  1. #1
    Greens avatar
    Green Green är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    115
    Det var under en konferans häromdagen som Matt Cutts annonserade att en ny uppdatering av Panda kommer att ske på fredag (16/3) eller måndag (18/3) 2013. Dessutom avslöjade Cutts att det kommer ske en större Pingvin uppdatering under 2013 som han tror kommer bli den mest omtalade algo uppdateringen under året, detta skriver Searchengineland.com.

    Senaste uppdateringen av Panda enligt Searchengineland var 22 Januari i år och senaste Pingvinuppdateringen var så långt tillbaka som oktober 2012.

    Hur stor del av antalet sajter/sökningar som kommer att påverkas av kommande Panda i helgen står det inte att läsa. Inte heller finns det någon info hur mycket eller när det kommer ske förändringar på icke amerikanska resultat (såsom för Sverige).

    Så håll i hatten, poppa popcornen och slå er ner för googlevaka till helgen.

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Tack för informationen, pingvinen ska bli spännande.

  3. #3
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Undrar just varför det finns ett flertal spel till IPhone som går ut på att kasta, slå iväg och skjuta pingviner. Någon som blev straffad och bytte bransch från skapare av nischsajter till spelutvecklare...?

  4. #4
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av torkel Visa inlägg
    Undrar just varför det finns ett flertal spel till IPhone som går ut på att kasta, slå iväg och skjuta pingviner. Någon som blev straffad och bytte bransch från skapare av nischsajter till spelutvecklare...?
    Antagligen. Jag tror att pingviner är bättre djur att kasta iväg än t.e.x ugglor, katter. Pingviner är runda och erbjuder mindre luftmotstånd och har mindre utväxter som fenor och dylikt, vilket man upplever mer naturligt som kastobjekt. Hehe.

    Vi får helt enkelt sjunga Ave Maria och hoppas att Google ser bra sajter och straffar de som beffiner sig i den förbjudna zonen. Vad nu gränsdragningen går...

  5. #5
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av gelki Visa inlägg
    Antagligen. Jag tror att pingviner är bättre djur att kasta iväg än t.e.x ugglor, katter. Pingviner är runda och erbjuder mindre luftmotstånd och har mindre utväxter som fenor och dylikt, vilket man upplever mer naturligt som kastobjekt. Hehe.

    Vi får helt enkelt sjunga Ave Maria och hoppas att Google ser bra sajter och straffar de som beffiner sig i den förbjudna zonen. Vad nu gränsdragningen går...
    Det är väl lite som med börsen... För varje trade finns det en relativ vinnare och en relativ förlorare...

  6. #6
    Emil Johanssons avatar
    Emil Johansson Emil Johansson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sjöbo (Skåne)
    Inlägg
    4
    Tack för informationen, då är helgen räddad
    SEO

  7. #7
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Tack för info. Spännande.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  8. #8
    John Adamss avatar
    John Adams John Adams är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    37
    Intresting, Google kanske googlar bättre denna gång och släpper tillbaka ett par av mina sidor, de placerade helt fel sidor i stället för mina

  9. #9
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Jag är mer intresserad över hur deras tredje uppdatering kommer gå...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Panda 23
    Av MOB i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-12-24, 16:01
  2. Nu har panda kommit till Sverige - Bekräftat
    Av Per Renemark i forum Nyheter
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-10-16, 19:58
  3. Tror ni att Mynewsdesk kommer få en smäll av Panda när den kommer till Sverige?
    Av Jim Westergren i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 00:43
  4. Haha, lite Googlefight inför helgen...
    Av Mikis Guerrero i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 22:04