Resultat 1 till 5 av 5

Peka länkar i bloggar till hemsidan

  1. #1
    Klassemajas avatar
    Klassemaja Klassemaja är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    65
    Jag har nyligen köpt upp en del domäner på bra sökord och hade tänkt lägga upp wordpress eller blogspot bloggar på dessa domäner med lite allmän info samt ha länkar på bloggarna som pekar till min huvudsida.

    Är detta en bra strategi eller har Google infört något straff mot denna typ av länkbygge/optimering

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Om du sköter det hela snyggt fungerar det. Men tänk på att inte bygga hemsidor som du själv inte hade tyckt om / haft nytta av, det är en ganska bra tumregel tycker jag själv.

    Google har straff mot denna typen av strategier ja. Så det är bättre om du sprider ut dem då ser det mer ut som en naturlig länkning, så länka inte runt hejvilt utan gå igenom och tänk noga igenom hur du ska länka för bästa möjliga resultat.

    Sedan kan du inte heller bara överge sidor utan de behöver också underhållas för att bibehålla sin länkkraft / öka

    Värt att tillägga, du kommer inte få någon monsterboost av detta. då är det bättre att lägga de pengarna du la på domäner på att köpa länkar från webbsidor som andra uppdaterar som automatiskt har högre PR, DA, PA mfl parametrar.

  3. #3
    Klassemajas avatar
    Klassemaja Klassemaja är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    65
    Citat Ursprungligen postat av welander Visa inlägg
    Om du sköter det hela snyggt fungerar det. Men tänk på att inte bygga hemsidor som du själv inte hade tyckt om / haft nytta av, det är en ganska bra tumregel tycker jag själv.

    Google har straff mot denna typen av strategier ja. Så det är bättre om du sprider ut dem då ser det mer ut som en naturlig länkning, så länka inte runt hejvilt utan gå igenom och tänk noga igenom hur du ska länka för bästa möjliga resultat.

    Sedan kan du inte heller bara överge sidor utan de behöver också underhållas för att bibehålla sin länkkraft / öka

    Värt att tillägga, du kommer inte få någon monsterboost av detta. då är det bättre att lägga de pengarna du la på domäner på att köpa länkar från webbsidor som andra uppdaterar som automatiskt har högre PR, DA, PA mfl parametrar.
    Ok, tack

    Jag är inte ute efter en boost på det sättet utan bloggarna har ganska många besökare och jag vill att en del av besökarna klickar på länkarna som hänvisar till köp av produkten

  4. #4
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Om du redan har bloggarna, kan du inte utveckla de till att man kan kunna köpa från de sidorna också? det tar ju bort ett steg mellan. Det skulle jag tycka var bäst, om de nu drar trafik och de var inte länkkraften som du var ute efter.

  5. #5
    Klassemajas avatar
    Klassemaja Klassemaja är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    65
    Citat Ursprungligen postat av welander Visa inlägg
    Om du redan har bloggarna, kan du inte utveckla de till att man kan kunna köpa från de sidorna också? det tar ju bort ett steg mellan. Det skulle jag tycka var bäst, om de nu drar trafik och de var inte länkkraften som du var ute efter.
    Det är ju ett alternativ, gäller bara att sätta upp ett orderformulär som kopplas till den andra sidan på något sätt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2019-01-22, 16:06
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-03-09, 07:14
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 11:09
  4. Vilken domän skall man peka till vilken
    Av Swingit i forum Domänen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 11:31
  5. Länkar i bloggar
    Av johjoh68 i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 04:57