Resultat 1 till 8 av 8

Länka tillbaka till länkkatalog från en annan hemsida

  1. #1
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Hej! Jag undrar om det finns några länkkataloger som tillåter att man länkar tillbaka från en annan sida än den man får deras länk från?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det gör det säkert, nånstans, men en länkkatalog som kräver en länk tillbaka är inte värd att vara med i, så skit i den istället.

  3. #3
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Prova dig fram, jag kommer inte ihåg vilka, men så har jag gjort med flera stycken.

  4. #4
    nordicadss avatar
    nordicads nordicads är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    4
    Du kan bytte linker med min nettside:
    Senast redigerat av Urban G den 2012-04-28 klockan 14:06. Anledning: regel 1

  5. #5
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Här hittar du en bra lista över svenska länkataloger. http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7

    De som uppfyller din önskan är dock inte särskilt markerade. När det gäller länkkataloger är www.1000lankar.com och www.svenskasajter.com mina favoriter.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  6. #6
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av wedholm Visa inlägg
    Här hittar du en bra lista över svenska länkataloger. http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7

    De som uppfyller din önskan är dock inte särskilt markerade. När det gäller länkkataloger är www.1000lankar.com och www.svenskasajter.com mina favoriter.

    Har båda dem! Hur många tycker du man ska skaffa? Jag tror jag har skrivit upp mig på 20 länkkataloger som under det kommande halvåret kommer bli aktiva. En ren spontan tanke jag har är att man kan skaffa lite då och då. Då det inte är skadligt. Det kan ju vara ett bra verktyg för att få en jämn ström av länkar in. Om man någon vecka har dåligt med länkar in, kan man ju använda sig av dem. Eller kommer de någon dag sluta verka/bara göra det sämre?

    Sen har jag en annan tanke. För tillfället skaffar jag 3-6 länkar/veckan. Allt från kataloger, bloggar, hemsidor, artikelkataloger osv. Men om något år kommer jag inte kunna hålla på med att fixa så många länkar. Är det naturliga länkar som tar över sen? Hur många länkar är det naturligt att man får?

  7. #7
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Länkkataloger är generellt ganska svaga länkar. Men det är bra att blanda in dem i sin länkprofil för att det ska se naturligt ut för Google.

    Hur många naturliga länkar som är normalt varierar kraftigt mellan olika typer av sajter. Driver du en uppskattad sajt inom ett populärt område kan du få en länk om dagen, medan andra sajter får en naturlig länk i månaden. När du byggt upp en bra grund är det inte lika viktigt att bygga nya länkar i samma takt. Det beror såklart också på konkurrensen inom din nisch.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  8. #8
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av wedholm Visa inlägg
    Länkkataloger är generellt ganska svaga länkar. Men det är bra att blanda in dem i sin länkprofil för att det ska se naturligt ut för Google.

    Hur många naturliga länkar som är normalt varierar kraftigt mellan olika typer av sajter. Driver du en uppskattad sajt inom ett populärt område kan du få en länk om dagen, medan andra sajter får en naturlig länk i månaden. När du byggt upp en bra grund är det inte lika viktigt att bygga nya länkar i samma takt. Det beror såklart också på konkurrensen inom din nisch.

    Ja okej. Tack för bra svar!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länka tillbaka till länkkataloger?
    Av Nils Fridlund i forum Kataloger
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 01:27
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-23, 14:33
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 22:37
  4. rss feed från blogg till hemsida
    Av Obbe i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 20:46
  5. Länka tillbaka till kataloger
    Av Frukt i forum Kataloger
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 01:11