Resultat 1 till 16 av 16

Nätverk av sajter

  1. #1
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Hej,

    Jag har i nuläget ett litet kluster av sajter som alla ligger inom samma genre men är inte ihoplänkade eftersom samtliga ligger på ett och samma Loopiakonto. Nu vill jag länka dessa samman av naturliga anledningar men har fastnat lite eftersom så kallad SEO hosting verkar alldeles för dyrt och inte riktigt inom mina riktlinjer av potential ännu för att kunna gottgöra kostnaderna med intäkterna.

    I USA har jag däremot en host där man kan skaffa nya IP:n om man skaffar fler sajter allt eftersom till ett pris av bara ett par dollar. Finns det alternativ likt detta i Sverige? I så fall, var ska jag titta?

    Tack.

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag kör något sånt hos Glesys. Jag har ett VPN när för knappt 200 kr i månaden. För varje ny IP som får man betala 20kr extra.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  3. #3
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Ajuste, kollade på Glesys för några månader sen. 200kr verkar som ett lämpligt pris. Ska kolla vidare på det.

    Tack så mycket.

    --

    För en som inte kan särskilt mycket om servrar osv är Glesys kanske lite svårt eftersom det inte alls ser ut som ett vanligt webbhotells panel? Känner någon till ett webbhotell som erbjuder en att använda flera olika IP:n?
    Senast redigerat av Johnz den 2012-04-08 klockan 11:45. Anledning: La till en fråga.

  4. #4
    erlends avatar
    erlend erlend är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    64
    Dette låter svært interessant. Noen som har noe informasjon om Glesys her?

  5. #5
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Citat Ursprungligen postat av erlend Visa inlägg
    Dette låter svært interessant. Noen som har noe informasjon om Glesys her?
    Jag tror det står en del om Glesys på deras webbsida. Har du kollat där?
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  6. #6
    novasouls avatar
    novasoul novasoul är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    6
    Jag använder modererat för detta. Betalar endast 10 per IP och månad. Fungerar klockrent!

    Citat Ursprungligen postat av Tobias Nyholm Visa inlägg
    Jag kör något sånt hos Glesys. Jag har ett VPN när för knappt 200 kr i månaden. För varje ny IP som får man betala 20kr extra.
    Senast redigerat av Urban G den 2012-04-17 klockan 16:54. Anledning: regel 4

  7. #7
    erlends avatar
    erlend erlend är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    64
    Novasoul: Er serverne i Sverige?

  8. #8
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Får direkt ett skumt intryck av sajten. Känns inte särskilt trovärdig, mer som att nån översatt den från ett annat språk. Någon annan som kan bekräfta dess seriositet?

  9. #9
    novasouls avatar
    novasoul novasoul är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av erlend Visa inlägg
    Novasoul: Er serverne i Sverige?
    Ja, Det är Crystone som ligger bakom tjänsten. Dom har 2 datacenter. Ett i hammarbysjöstad och ett i liljeholmen om jag minns rätt.

  10. #10
    novasouls avatar
    novasoul novasoul är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av Johnz Visa inlägg
    Får direkt ett skumt intryck av sajten. Känns inte särskilt trovärdig, mer som att nån översatt den från ett annat språk. Någon annan som kan bekräfta dess seriositet?
    Seriösa är dom garanterat. Har aldrig upplevt en support med så bra responstid. Tror att den är översatt från deras co.uk site som kom till något tidigare än den svenska siten
    Senast redigerat av Urban G den 2012-04-17 klockan 16:43. Anledning: regel 4

  11. #11
    novasouls avatar
    novasoul novasoul är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    6
    Kan ju även förstå att de inte skyltar med referenser på sådan sida då SEO firmor precis som min inte direkt vill skylta med att man sitter på stora länk-nätverk.

  12. #12
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag tar bort dina länkar novasoul till dess du kan prestera en bra förklaring till varför det ip-nummer du använder ger detta som svar vid en slagning på det NET-CRYSTONE-STAFF, Staff & office network.

    Jag kanske missar något och i så fall ber jag om ursäkt redan nu.

  13. #13
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Dålig stil Crystone. För övrigt, tack för svaren. Blir nog Glesys i framtiden.

  14. #14
    novasouls avatar
    novasoul novasoul är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Jag tar bort dina länkar novasoul till dess du kan prestera en bra förklaring till varför det ip-nummer du använder ger detta som svar vid en slagning på det NET-CRYSTONE-STAFF, Staff & office network.

    Jag kanske missar något och i så fall ber jag om ursäkt redan nu.
    Hej Urban,

    Inget att be om ursäkt för. Vaket utav dig dock Det är helt korrekt. Vi sitter i samma lokal som Crystone vid Lindhagensgatan på kungsholmen. Crystone levererar Internet åt oss.

  15. #15
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Citat Ursprungligen postat av novasoul Visa inlägg
    Crystone levererar Internet åt oss.
    En anledning att leta efter annan hosting enligt egen erfarenhet av Crystone och deras interna kommunikationsproblem.

    För övrigt rekommenderar jag inte SEO-hosting överhuvudtaget. Har testat många och den enda stabila hittills är hostgators seo hosting med amerikanska IP-nummer. Om en SEO host använder sig av någon slags VPN-tunnel för att kunna erbjuda massor med IPs i olika länder så innebär det ALLTID mycket nertid och laddningstider som ibland överstiger 10 sek på en enkel wordpress-sida. Sen mätar de själva upptiden och laddningstiden på den centrala servern. Det är ju dock inte särkilt intressant statistik om sidan inte kan nås utifrån.

    SEO-hosting brukar också generellt sett vara känsligare för hacking och malware.

    SEO-hosting = Mycket varningar i Google Webmaster Tools, använd på egen risk.
    Senast redigerat av David Olofsson den 2012-04-18 klockan 13:24. Anledning: La till rekommendation
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  16. #16
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Johnz: Det finns inte så många aktörer i Sverige idag, tror det är två stycken som är fokuserade på svenska marknaden. Köper du ett 50-tal svenska IPn så blir det inte så dyrt ändå, om du faktiskt gör något av sidorna. Men allt är ju relativt. Kanske bättre att börja i mindre skala för dig? Visst går det med amerikanska IPn, men jag tror inte det ser så naturligt ut i längden att bara ha en stor bunte med amerikanska IPn som länkar in.

    David Olofssons: Tror du inte varningarna snarare kan bero på sidornas länkning, var de hostas och hur de är uppbyggda, snarare än att de är 'seo hosting'? Själv har jag aldrig upplevt några problem med nertid eller varningar.

    Angående laddningstid så har det hjälpt mig att fyrdubbla RAM'en på burkarna. Kör samtidigt god spridning på IPna, dvs. inte 'bara' USA.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista på svenska sociala nätverk
    Av Jim Westergren i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2012-12-25, 07:48
  2. Nätverk av sajter - flera ägare i whois?
    Av Nisse i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-02, 16:28
  3. 20 st WP-bloggs nätverk önskas
    Av Cermis i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 02:07