Resultat 1 till 9 av 9

Noindex, viktigt för nya sidor vars innehåll inte färdigt?

  1. #1
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Finns det någon mening med att använda noindex på en hemsida som man bygger innehåll för långsiktigt? Jag har fått för mig att det är bra att inte låta Google indexera ens sidor innan dom är färdiga? Gör det egentligen någon skillnad?

  2. #2
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Första cachen ska vara viktig har jag förstått. Har ingen bättre förklaring än så.

  3. #3
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Jag brukar göra första sidan och sen låta den indexera den.
    För mig personligen funkar det bäst så, det ska ju liksom vara naturligt oxå tycker jag.


  4. #4
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Tack för era svar.

    MOB: Vad menar du? Det jag syftar på är att man sätter noindex på samtliga sidor/undersidor under hemsidans uppbyggnad för att vänta indexera sina sidor tills man har bra kvalité att erbjuda, dvs ett tjugotal undersidor med bra innehåll.

  5. #5
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Eftersom jag sysslar med länk bygge brukar jag ju försöka att få det att se naturligt ut och kör på den jag tycker är naturligt.
    Att en sida börjar långsamt, och fylls på långsamt och ju mer den fylls på desto fler som upptäcker den.
    Så när sidan har alla tjugotal sidor klara, kan jag bygga på länkar i långsam takt och kanske hamna under radarn.


  6. #6
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    På en helt ny domän skulle jag inte bry mig så mycket om att sätta noindex. Det spelar som ingen större roll.
    Anledningen jag kan komma på skulle i så fall vara att de som möjligen hittar dit via Google blir besvikna, men det är förmodligen väldigt få.

    Om du bygger om en sajt däremot är det kritiskt att ha noindex-taggen tills du har klart för dig vilka sidor som ska ersätta de gamla och ta bort den samtidigt som du sätter dina 301 redirects.

  7. #7
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Ah, okej. Förstår bättre nu! Tog bort noindex från mina sidor.

    Tack ännu en gång.

  8. #8
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Enligt egen erfarenhet så kan en sajt indexeras helt och börja ranka väldigt bra bara några dagar efter indexering ifall den är BRA. Om du sätter upp en sajt med temporära eller halvklara sidor och sedan gör klart allt efterhand så kommer det att ta flera veckor innan Google helt har uppdaterat sig och börjar uppskatta sajten.

    Så jag ser det som en fråga om vad du tycker är viktigast och hur lång tid det tar att bygga klart sajten. Om du klarar av att göra klar den på bara några dagar så vänta med att indexera den. Ifall det däremot är ett långsiktigt projekt skulle jag låta Google indexera hela sajten och sedan sakta men säkert bygga klart den.

    I vilket fall tror jag inte att den ursprungliga cachen är något som är viktigt i längden.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  9. #9
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Bra svar, tack så mycket. Eftersom detta är ett långsiktigt projekt som jag kommer bygga innehåll och länkar till med tiden som går blir det nog som du säger att jag bygger klart den med tidens gång och låter Google indexera som Google vill.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 01:49
  2. Noindex på sida 2+
    Av fabian i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-23, 15:33
  3. Färdigt pensionerat.. Back in bussiness again.
    Av Sundream Estate i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-21, 10:40
  4. Svar: 31
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 20:41
  5. 3 sidor med samma innehåll. Är det 301 som gäller?
    Av Gustav i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 23:47