Resultat 1 till 2 av 2

Sökning av produkter/profiler som inte finns

  1. #1
    tapaza80s avatar
    tapaza80 tapaza80 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    6
    Kass rubrik men vet faktiskt inte hur jag ska förklara, kanske redan finns en uppsjö med trådar om detta, men men..

    Jag har en sida idag med olika profiler, ett företagsregister, jag har tänkt om och vill nu endast ha företag som aktivt vill vara på min sida. Dock så är jag orolig att jag kommer förlora SEO-kraft då jag har flera sidor som ex www.minsida.se/foretag/billys-bygg-ab

    Varje företag har alltså en profil och en unik URL. Söker man på företagen idag så kommer jag ofta med på Google.

    Jag har sett att söker man vissa ord på Google så kommer ex allaannonser.se upp i resultatet, när man sedan klickar på länken verkar det som det inte finns något "resultat" utan det visas ett sökresultat på allaannonsers sida på det aktuella ordet. Hoppas ni fattar, så jädra svårt och förklara. Sök ex på "leksakskök" på Google, i detta fall finns det för närvarande 1 st annons, och så kommer allaannonser upp i resultatet.

    Det jag undrar, hur värderas sådant här SEO-arbete av Google, ligger det nära blackhat? Hur kan man jobba för att ha kvar de olika unika URLerna och fortfarande finnas med på Google?

  2. #2
    angelica cs avatar
    angelica c angelica c är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    20
    Jag har upptäckt detta ibland när jag söker på recept, att själva svarssidan är en sida med sökresultat i sin tur. Det är sjukt irriterande. Man vill ju inte hålla på och klicka runt på massa resultatsidor hela tiden...

    Det förvånar mig att Google har kvar dessa resultat i sin lista. Hade jag varit Google hade jag tagit bort dom, då det inte tillför något för besökaren. Om Google börjar leverera sökresultat som inte tillför besökaren något finns det nog anledning för sökjätten att ta sig en funderare. Det är ju trots allt grunden i hela affärsmodellen...!

    Det var iofs inte svar på din fråga, bara en reflektion över detta med det förvirrande sökresultatet.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-24, 14:45
  2. Finns i Google men ändå inte.
    Av Mattzaun i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-11, 15:56
  3. Finns inte på någon sökmotor
    Av Hansen i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-12, 16:52
  4. finns inte sidan i indexet?
    Av LaoWang i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 11:40
  5. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 19:35