Resultat 1 till 8 av 8

Anlytics - kund rapporter

  1. #1
    wherkans avatar
    wherkan wherkan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    12
    Hej,

    Jag är väldigt novis vad det gäller SEO och i det här fallet Google Analytics, men jag har stött på ett väldigt irriterande problem.

    Jag har cirka 80 kunder som syns på min sida, för dessa kunder vill jag kunna skicka ut månatliga rapporter, som visar antal besök, deras populäraste annonser osv osv.

    Jag kan filtrera ut detta i Analytics, men det kommer i olika tabbar osv, jag kan alltså inte sammanfatta allt i en standard rapport, välja kund och sen bara skicka iväg det som en snygg pdf.

    Vad använder ni? Jag har surfat runt en massa för att försöka hitta något som gör detta bra och där man kan ställa in alla variabler snyggt, så som reporting suite och desktop reporting. Men det verkar inte riktigt som att någon av dem gör det jag vill. Eftersom de kostar pengar så vill jag inte köpa någon licens innan jag vet att de uträttar det jag efterfrågar.

    Så min fråga till er är alltså, hur löser ni sånt här? Vilket rapporteringsverktyg kör ni med?

    Jag har sökt runt på forumet men inte sett någon tråd där detta blir belyst? Kan vara så att jag har missat det någonstans men jag har iaf inte hittat det.

    Väldigt tacksam för svar!

    PS. Jag har kanske postat i fel underkategori nu, om så är fallet, flytta bara till den korrekta så jag vet var jag ska skriva om sånt här innan

    Nu ser jag att jag kanske borde lägga det under SEO-Verktyg istället, så jag koppar in den där ist!
    Senast redigerat av Tobias Nyholm den 2012-05-10 klockan 16:24. Anledning: flyttat till rätt kategori. Jag tog också bort din andra tråd med samma ämne. Posta bara en gång så blir det bra.

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Jag vet inte om något som är gratis, men jag vet att seomoz kan göra det ifall man har PRO medlemskap och lägger till sitt analyticskonto till sitt moz pro konto. du får gärna berätta om du hittar ett här i tråden sen

  3. #3
    wherkans avatar
    wherkan wherkan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    12
    Tack för ditt svar!

    Seomoz är ju väldigt dyrt dock och det är ju egentligen inga svårigheter att skapa, så det borde ju verkligen finnas något där ute.
    Här är ett intressant blogg-inlägg, faktiskt på seomoz, http://www.seomoz.org/blog/custom-re...nd-google-docs, som gör att man iaf kan extrahera all data till google docs. Därufrån är ju inte steget alls långt till att faktiskt skapa den rapporten man vill ha.

    Jag har en liten "last-resort" lösning som inte kräver någon utveckling i den aspekten, nämligen bara att skapa flera olika google docs på det sättet för varje kund med de relevanta talen, exporera in det vidare till ett excel ark som är länkan till en mall i word som skapar rapporten. Men jag kan inte tro att man ska behöva göra något sånt själv alltså

  4. #4
    Michael Åstmars avatar
    Michael Åstmar Michael Åstmar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    92
    Statcounter har funktionen att kunna skicka statistik lite hit och dit, men rapporterna ser gräsliga ut, är på engelska och går inte vad jag vet att branda om.

    Tips, någon..?

  5. #5
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Statcounter fungerar ej heller med IDN-domäner

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    @SEOJOnas. Blir lite frågande där om Statcounter och IDN. Jag har ett antal nu och inga problem med IDN. Brukar skriva in dem i klartext med å-ä-ö och det fungerar bra. Kan vara så att för länge sedan att behövde man skriva in puny-koden istället med det var flera år sedan.

  7. #7
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Hej Urban, tack för klargörandet. Försökte ikväll och fick svar att den inte kunde hitta adressen, copy-paste gav ingen skillnad men det kan ha varit temporärt.

  8. #8
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag lade in en ny IDN i Statcounter strax före jag skrev inlägget för att se att det inte hade blivit någon ändring. Och det fungerade och började spåra trafik. De andra jag har ser ut att fungera bra. Men Statcounter verkar lite segt nu märkte jag.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Kund söker annonsör
    Av Gabriel K i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 16:30
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 00:25
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 14:53