Resultat 1 till 7 av 7

Mäta position i Norge

  1. #1
    Hollywoods avatar
    Hollywood Hollywood är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    8
    Hej,

    Jag arbetar med en norsk sida och behöver ett verktyg för att mäta mina placeringar på norska Google. Fungerar RankTracker bra? Finns det någon gratis/billigare/bättre tjänst där jag kan kontrollera detta??

    Hemskt tacksam för svar!

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Rank Tracker fungerar bra, du ställer in när du gör ett nytt projekt vilka språk som du ska hitta saker och ting på. även lokala sökmotorer finns, så rank tracker kommer fungera bra.

    Ranktracker går att få gratis också, du kan dock inte spara dina projekt om du har gratis versionen.

  3. #3
    diegonachos avatar
    diegonacho diegonacho är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    18
    Hade inte hört om Rank Tracker innan men tyckte det var väldigt intressant att se allting! Dock så är jag helt ointresserad av alla sökmotorer förutom Google, men det gav en bra överblick. Kommer nog köpa det om jag inte får höra om ett program som är bättre.

  4. #4
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Ranktracker är gratis på ett sätt, du kan inte spara dina projekt, annars fungerar det utmärkt som gratis version(finns säkert mer saker i betalversionen men de kan jag inte sätta fingret på just nu)

    Antalet sökmotorer sätter du i början av varje projekt vilket gör att om du bara vill se google så gör du det förutom första gången när du sätter upp ditt projekt

  5. #5
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Har dålig koll på Ranktracker men använder inte det en lokal installation vilket bara ger träffar för sökningar på norska Google från Sverige? Jag menar att resultat på den norska serpen ser olika ut om du fysiskt befinner dig i Sverige eller Norge när du söker?

  6. #6
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av AndersIvar Visa inlägg
    Har dålig koll på Ranktracker men använder inte det en lokal installation vilket bara ger träffar för sökningar på norska Google från Sverige? Jag menar att resultat på den norska serpen ser olika ut om du fysiskt befinner dig i Sverige eller Norge när du söker?
    Det kan jag inte svara på men jag vet att det finns en inställning under Search Safety settings som heter "Enable rotation of Search engine Data Centers" sen om den utgår från Sverige kan de väl inte heller göra riktigt då man brukar köra via proxies och då får man även resultat från usa, övriga europa och kina, så helt pricksäcker är den väl inte men fungerar bra tycker jag.

    Men bäst resultat får man väl självklart genom att köpa ett gäng norska proxies och köra genom dem

  7. #7
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Citat Ursprungligen postat av welander Visa inlägg
    Men bäst resultat får man väl självklart genom att köpa ett gäng norska proxies och köra genom dem
    Ja, norska proxies borde ju lösa biffen. Jag kör alltid utan proxies, dock med AWR men det är ju samma funktion.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkbygge för Norge
    Av pejka i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 10:24
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 15:35
  3. Norge
    Av jon i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 09:51
  4. seo-jobb för norge
    Av erison i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 23:46
  5. Mäta position på Google för specifik sida
    Av bnord i forum SEO-verktyg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 17:18