-
Hejsan alla.
Jag har funderat ett tag nu på om man bör bry sig om vad det står i GWT angående HTML-förbättringar. Siffrorna jag har ser inte så bra ut, men är det verkligen något att lägga vikt på? kan det göra så jag rankar sämre?
GWT säger att jag her problem med:
Dubbla metabeskrivningar.
Korta metabeskrivningar.
och att jag har för många Dubbla rubriktaggar.
Vilket av dem borde jag fokusera mer på? om det ens är lönt att fokusera på det.
MVH
Micke
-
Ambitionen bör alltid vara att varje sida på din site är unik.
Är det kanske så att du har problem med duplicerat innehåll? Varför har du annars dubbla rubriker, och description?
I värsta fall kanske Google upplever det som duplicerat innehåll då du använder samma rubriker etc. Hur ska Google veta vilken av dina sidor som ska visas om man söker på din rubrik?
Description har, vad jag vet, inte så stor (någon alls?) påverkan på hur bra du rankar på Google. Men det är bortkastat att ha för korta. Det är ju ditt "annonsutrymme".
-
Jo vår ambition är att få det så unikt som möjligt. Men i och med att det är en webbutik så är det väldigt svårt att få det i vissa fall. Detta är ju också en hyrlösning så det kan bli svårt att få dem och implementera canonicals. Detta är ju då "pagination" delen som är problemet, av vad jag kan utläsa ifrån GWMT.
Ämnesinformation
Användare som tittar på det här ämnet
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Liknande ämnen
-
Av alle9134 i forum PageRank
Svar: 1
Senaste inlägg: 2011-04-28, 22:48
-
Av smukke i forum Optimering
Svar: 5
Senaste inlägg: 2010-11-05, 21:53
-
Av Demain i forum Övrigt inom SEO
Svar: 8