Resultat 1 till 2 av 2

Lägga om från klassisk .html sida till > Wordpress > Vad händer? Vad anser ni?

  1. #1
    JohanLMs avatar
    JohanLM JohanLM är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    5
    Lägga om från klassisk .html sida till > Wordpress > Vad händer? Vad anser ni?

    Har sedan många år tillbaka kodat min egen hemsida till mitt företag, men nu känner jag det räcker lite grann då jag måste "lära" om allt om .html då CSS3, html5, responsive designs, etc. kommer mer och mer.
    Wordpress har jag använt innan lite på kul då den har många partiska lösningar + extensions + templates som täcker alla mina behov. Då kan jag släppa koden helt och hållet och fokusera enbart på innehåll.
    Detta kommer dock givetvis "förstöra" en del in-länkningar till specifika sidor.

    Vad anser ni?
    "Cut your losses" och satsa mer på att pusha ut en nylansering av sidan?
    Någon med alternativa knep och trix för att "rädda" de gamla sidorna?

    Hade varit intressant att få några andras tankar om detta innan jag tittar in på det mer seriöst.

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det ska inte vara några problem.

    Sätt samma URL på de nya sidorna i så stor utsträckning som möjligt, och använd ett plugin som exempelvis Redirection, för att redirecta de sidor som inte kommer finnas kvar eller som måste få en annan URL, så ska det inte vara några problem.

    Jag brukar rekommendera att ta fram en lista på alla sidor på den befintliga sajten innan man sätter igång, med namn, URL, och typ vad den handlar om, så är det lättare att se om man missat nån redirect eller om en sida ramlar bort.

    Lycka till.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Wordpress blogg på HTML sida?
    Av PeterGron i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 17:25
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 11:51
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 21:00
  4. Webmaster tools - lägga till sida
    Av Domine i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 00:58
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 14:54