Resultat 1 till 4 av 4

Google+

  1. #1
    dersens avatar
    dersen dersen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3
    Hejsan,

    Vad är er erfarenhet av Google+ Har testat lite, men det verkar inte göra vare sig från eller till vad gäller organisk trafik (Tänkte att Google skulle vara schysst mot sajter med + badge, men inte). Vad gäller direkt trafik, så är det inte heller bra eftersom ingen finns på Google+ än. Vad tror ni blir det samma som för Google Wave?

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det kan man undra hur det blir i slutändan med Google+. Enligt en artikel i CS så går det inte så bra för +. Fler och fler konton skapas med aktiviteten verkar vara mycket låg. Vilket naturligtvis Google själva förnekar.

    Google själva gör så mycket de kan för att få folk att uppmärksamma tjänsten och även att alla skall vara inloggad när de söker. Men det där med inloggade är nog mer kopplat till att de vill ha över fler till AdWords så de kan tjäna mer pengar.

    Sociala medie-folket hyllar naturligtvis Google+ och tycker att alla skall gå med där. Men undrar om + verkligen kan ersätta eller konkurrera med Facebook. Behövs det fler sociala nätverk egentligen?
    Finns en uppsjö redan. Och företag har inte tid/råd att engagera sig i alla.

  3. #3
    dersens avatar
    dersen dersen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3
    Intressanta synpunkter, tack. Jag håller med. Personligen tycker jag att Google+ är bra, men det är rätt komplicerat för vanliga användare. Plus att, precis som du säger, det finns redan tillräckligt med sociala nätverk. Å andra sidan vara inte sociala nätverk för evigt (LunarStorm och MySpace....).

    Jag tror att det är ett sätt för Google att få mer kontroll och inflytande över "Social search" http://econsultancy.com/uk/blog/7360...gle-s-1-button. De använder ju redan Twitter i hög grad för att göra sökresultat (enligt Google) mer relevanta.

  4. #4
    angelica cs avatar
    angelica c angelica c är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    20
    Mitt intryck är att folk är lite skeptiska till Google och inte engagerar sig i onödan. Det är ju allmänt känt att Google loggar allt om alla. (Jag menar, hur kan man logga inloggning till trådlösa nätverk "av misstag"??)

    En del är nog lite skeptiska till Google av bara den anledningen. Det är i alla fall så för mig... men det jag kan givetvis inte tala för någon annan är mig själv!! :-)

    ***
    Att Google skulle premiera Plus webbplatser är helt uteslutet. Om dom inte vill bita sig själv i svansen och förstöra hela grunden till deras affärsverksamhet, nämligen relevanta och värdefulla sökträffar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)