Resultat 1 till 2 av 2

Vad är rimligt att sätta som pris för expressgranskning för en länkkatalog?

  1. #1
    qmikalis avatar
    qmikali qmikali är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    75
    Hej
    Vad är rimligt att sätta som pris för expressgranskning för en länkkatalog?

    Jag vet att det finns kataloger som godkänner direkt, men har man ett vanligt jobb, så blir det lätt lite liggande och då är det smidigt för dem som vill få länken godkänd direkt. Då vet man ju också att katalogen förhoppningsvis är aktuell, så man inte postar någonstans där länken aldrig blir aktiv.

    Idagsläget så kostar det 50kr. Men antalet som velat ha expressgranskning har minskat, så jag funderar på att sänka priset till 30kr med kort och 35kr smsbetalning (man förlorar ju mer med sms) eller 35/40. Det ska vara en summa som ändå känns så att man inte behöver fundera över beloppet utan bara göra det. 50kr får ändå mig att tänka till, det är ju typ en lunch på Max, medan 30kr är ju inte ens en kaffe latte.

    Kommentarer?

  2. #2
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Tror 50 kronor eller 30 kronor kvittar. Vill du locka till försäljning är får du nog sätta priset på 10 kronor istället. Men egentligen borde du ju sätta ett pris beroende vad för kvalité det är på din katalog, t.ex inlänkar, obl osv.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 21:57
  2. Rimligt pris för länkar?
    Av Johan Kvarnström i forum Länkbygge
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 21:18
  3. Webbutik säljes - vad är rimligt att ta betalt?
    Av EvaH i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 17:52
  4. Vad är ett rimligt pris?
    Av Erik Bergman i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 18:52
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 09:45